Svako ko se oprobao u preduzetništvu uvek naiđe na sledeći problem – kako najbolje oglašavati proizvod ili uslugu? Velika multinacionalna kompanija ili mala firma na identičan način treba da osmisle marketing strategiju koja će za svakoga od njih biti prihatljiva, odnosno isplativa. Mi imamo tajno oružije i otkrivamo ti kako da ga koristiš!
Oglašavanje na bilbordu, reklama na radiju ili televiziji izgledaju kao idealan način, ali često ne znamo šta donosi (bolje) rezultate, u šta više uložiti, a šta izostaviti i da li imamo više troškova nego koristi.
Ovde ćete pročitati
Zašto se većina firmi odlučuje za oglašavanje putem interneta?
Razlog tome je jednostavan – ne znamo ko vidi i čuje našu reklamu. Istraživanja pokazuju da manje od 20% ljudi zapravo gleda reklamu na televiziji.
Internet nam pruža mnogo više podataka i bez velikih istraživanja i način da uputimo reklamu baš onome ko će se odazvati, što optimizuje troškove. Zbog toga se firme sve češće odlučuju za oglašavanje putem interneta. Digitalni marketing postaje jedan od glavnih načina za zadržavanje starih i pronalaženje novih kupca. Iako nije jeftin, online marketing je još uvek najjeftiniji način oglašavanja.
Besplatno internet oglašavanje: Mogu li da se pojavim na internetu, a da ne platim ni dinara?
Istina je – Internet nam pruža mnoštvo besplatnih mogućnosti. Ali da bismo ih koristili, potrebno je uložiti znanje i vreme kako bismo naučili na koji način ih možemo najbolje upotrebljavati i šta prolazi kod potencijalnih kupaca.
Besplatno na internetu nikada nije baš potpuno besplatno. Najbolja opcija jeste ispitati šta je to što možemo sami, a u šta bi ipak trebalo uložiti novac.
I vrapci na grani znaju: Koji su sve besplatni načini oglašavanja na internetu?
Iako ti je za vođenje kampanje potreban budžet, prisustvo na svim platformama je besplatno, a to je nešto što definitivno možeš iskoristiti kako bi tvoje digiitalno prisustvo bilo jače i uspešnije. Izdvojili smo nekoliko besplatnih načina u okviru kojih možeš predstaviti svoje poslovanje.
Iako je za Facebook oglase potrebno odvojiti određeni budžet, otvaranje Facebook stranice i postavljanje kvalitetnog sadržaja na njoj jeste jedan vid besplatne reklame. Facebook je društvena mreža koja potencira komunikaciju među ljudima, pa je za ovakav način besplatnog reklamiranja veoma važan društveni dokaz.
To je način da pokažeš da se iza tvog profila krije osoba koja želi da sarađuje i da bude dostupna svojim potrošačima. Izgradi odnos sa svojim kupcima, odgovaraj im ne samo na poruke, već i na komentare i tako će tvoje besplatne objave biti vidljivije što će privući veći broj potencijalnih kupaca.
Instagram reklama
Ako je Facebook mesto za interakciju, Instagram je mesto za pokazivanje. Iako postoji mogućnost plaćenih Instagram reklama, sama aplikacija funkcioniše kao jedan veliki izlog u kojem možeš pokazati svoju ponudu. Iskoristi taj potencijal i istakni se na najbolji način. Osmisli dobre fotografije i predstavi svoj proizvod u najboljem svetlu.
LinkedIn: Mesto gde tvoja firma dobija kredibilitet
Facebook i Instagram su najpopularnije društvene mreže na našim prostorima, pa i ne čudi da će svi posegnuti upravo za ovim platformama. Međutim, ove dve platforme nisu baš za sve reklame. Ako nudite usluge drugim firmama, svoje potencijalne klijente možete mnogo lakše pronaći na LinkedIn-u. Kod ponuda koje su business to business (B2B), LinkedIn je mreža koja daje određenu dozu ozbiljnosti i profesionalnosti upravo zbog toga što je njen sadržaj prilagođen poslovnoj komunikaciji.
Twitter, Pinterest i mnoge druge društvene platforme takođe pružaju mogućnost besplatnog otvaranja profila i pronalaženja potencijalnih kupaca. Potrebno je samo da se istraži šta je to što klijenti najčešće koriste.
Neko nema Facebook, neko nema Instagram profil, ali svako je barem jednom u životu ukucao nešto u Google pretraživač.
Google takođe naplaćuje oglašavanje u okviru Google Ads-a o čemu smo takođe detaljno pisali. Međutim, postoji nekoliko načina uz pomoć kojih možemo iskoristiti najveći svetsku platformu kako bismo plasirali svoj proizvod ili svoju uslugu. Za koji god način da se odlučimo, uvek nam treba web sajt.
Jednostavno je – posmatraj web sajt kao kamen temeljac svog biznisa. Investicija u dobar web sajt pruža mnoštvo mogućnosti koje su potpuno besplatne. Kakve sve koristi možeš imati od svog web sajta, pogledaj ovde.
Google nudi potpuno besplatno veliki broj alata koji nam mogu pomoći u poslovanju, a mi ćemo ti otkriti na koji način možeš koristiti svaki od njih:
Gogle Moje preduzeće (Google My Business)
Zamisli sledeću situaciju: Dogodio se kvar na instalaciji i treba hitno da pozoveš električara. Prva stvar koju ćeš uraditi jeste uzeti telefon i ukucati to u Google pretraživač. Na osnovu dobijenih rezultata videćeš gde se nalaze raspoloživi električari koje odmah možeš pozvati i ko od njih ima najbolje ocene. Verovatno ćeš se odlučiti za onog koji je dostupan i najbolje ocenjen.
Tvoji kupci razmišljaju na isti način. Prikaz lokacije, radnog vremena, kontakt telefona i linka ka tvom web sajtu je potpuno besplatna opcija u okviru Google dodatka Moje preduzeće (My Business). Omogući svojim korisnicima da te što lakše pronađu i kontaktiraju u trenucima kada traže tvoju uslugu.
Malo ljudi koristi tu opciju, ali Google Moje preduzeće (My Business) nudi i mogućnost objavljivanja postova, soluciju da zadovoljni kupci mogu da ostave komentar i ocenu na koju im možeš odgovoriti. Ovo daje mnogo veći kredibilitet tvom preduzeću, pa će i broj potencijalnih kupaca biti veći.
SEO: Kako da izađem prvi na Google-u
Pozicioniranje u vrhu pretrage nije lako. Google nudi plaćene reklame koje ti mogu pomoći da izbiješ prvi u pretrazi. Zahvaljujući optimizaciji sajta možeš biti u vrhu Google-a i bez trošenja para na reklame, ali samo ukoliko posetiocima pružiš kvalitetan sadržaj, relevantne informacije, brzinu i funkcionalnost. Da bi tvoj sajt imao šta da ponudi, da se rankira i bude prepoznat od Google-a, potrebno je uložiti dosta truda i vremena u kvalitet sadržaja, ali se isplati.
Još više mogućnosti za promociju vaših usluga
Uz Google Ads i našu pomoć stižete do pravih ljudi u pravo vreme.
Blog za oglašavanje
Možda ne deluje tako, ali blog je sjajan način da se potencijalne mušterije bolje upoznaju sa tvojim proizvodom ili uslugama. Međutim, za blog je potrebno osmisliti dobar sadržaj, odnosno kontent, koji će dopreti do tvojih kupaca. Dobar blog ti takodje može pomoći u rankiranju na Google pretrazi, o čemu ćemo još pisati.
Cene internet oglašavanja
Niko ne može pouzdano obezbediti cenovnik za oglašavanje na internetu jer cene zavise od konkretnog cilja koji želiš da postigneš. Ali jednom kada napraviš marketing plan koji ti odgovara, veoma je lako izračunati koliko će ti novca trebati za oglašavanje na internetu.
Najbolja marketing rešenja za privatne biznise
Kada se upoznaš sa svim mogućnostima oglašavanja na internetu, postavlja se pitanje – koje opcije koristiti? Da li besplatno oglašavanje donosi uspeh? Ako se oslonimo samo na besplatne opcije koje nam internet nudi, rezultati mogu biti ispod očekivanih. S druge strane, ako platimo reklame na internetu, a ne znamo pravilno da koristimo sve alate, postoji opasnost da će novac biti uzaludno potrošen i da ćemo biti na gubitku.
Prednost plaćenih reklama leži u tome što su više vidljive (imaju veći reach), možeš bolje odabrati (targetovati) svoju publiku i jasno definisati cilj.
Koliko puta ti se dogodilo da otvoriš deset stranica na Google-u tražeći nešto i da zaboraviš gde si šta video? Ipak, ono što si tražio nađe svoj put do tebe, pa isti proizvod pronađeš na nekoj od društvenih mreža. Tvoji potencijalni kupci se ponašaju potpuno isto. Omogući im da lakše pronađu tvoj proizvod uz pomoć remarketinga, što je još jedna od prednosti plaćenog oglašavanja, a o čemu ćemo još pisati.
Statistika pokazuje da se od svih ljudi koji vide remarketing reklamu, čak njih 60% vrati na sajt i kupi proizvod. Pokušali smo da zamislimo reklamu koja ima veći učinak, ali nismo uspeli.
Mogućnosti besplatnog oglašavanja ograničene su brojnim pravilima različitih platformi (Google, Facebook, Instagram…), a plaćeno oglašavanje ograničava samo budžet.
Uspešna preduzeća primenjuju oprobanu taktiku – kombinuju besplatne povoljnosti interneta i plaćeno, ciljano oglašavanje.
Ciljevi oglašavanja na internetu
Teško je doneti odluku o tome na koji način ćeš plasirati svoj proizvod. Zbog toga je važno definisati kakvi su tvoji ciljevi kod oglašavanja:
- Da li želiš da reklamiraš svoj brend?
- Da li imaš neku posebnu akciju za koju tvoji kupci treba čuju?
- Da li plasiraš neki novi proizvod ili uslugu?
Kada odlučiš šta želiš da postigneš, lako je pronaći način na koji ćeš se reklamirati, a to ti pomaže da optimizuješ svoje troškove i uštediš na budžetu za oglašavanje.
Kako da znam koji vid oglašavanja je za mene? Trenutak kada koristiš svoje tajno oružje
Da li bolje radi Facebook post, Instagram reklama, Google oglas ili blog? Da bi ovo saznao moraš testirati ove načine oglašavanja i pratiti kako su se pokazali. Ovde nastupa Google analitika (Google Analytics) koja će ti to omogućiti.
Google analitika je takođe jedan od besplatnih alata koji nudi Google. Iako se preko analitike ne može reklamirati u klasičnom smislu, ovaj koristan alat ti pruža uvid u to odakle ti dolaze kupci, šta je donelo najviše poseta tvom web sajtu, a šta najviše kupovina i poziva.
Zbog merljivosti svih podataka koje pruža internet marketing, znaćeš gde je bolje plasirati svoj proizvod i u šta bi eventualno trebalo uložiti novac.
Naravoučenije: Biti prisutan na internetu i na društvenim mrežama, znači biti prisutan u životu tvojih kupaca. A kada im zatreba tvoj proizvod, znaće kome mogu da se obrate!
Svakog četvrtka uz prvu jutarnju kafu, očekuje te novi tekst sa korisnim i lako primenjivim savetima o tvom digitalnom prisustvu i oglašavanju. Prijavi se na naš njuzleter i već sledeće nedelje će novi tekst sačekati u inboksu. Četvrtkujmo zajedno!
Nasoj kompaniji treba oglasavanje,hvala
0694749069
Bojan