Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik kako viri iza naslova

Kako napraviti sajt za prodaju: Prodavnica u tvom džepu

U Americi je prošle godine svaki 10. kupac pazario automobil preko online prodavnice i to bez da ga je video. Razlozi za kupovinu automobila bili su sledeći – osećaj slobode i nezavisnosti, strah zbog vladajuće pandemije i vožnje javnim prevozom, želja za odmorom, ali i praktičnost i potreba… Kao što možeš primetiti, i kupovina skupih stvari odvija na psihološkom nivou, kupac odlučuje prvo po osećaju, a potom i iz praktičnih razloga. Većina ovih online kupaca kaže da im je online pregovaranje za kupovinu automobila bilo lakše i manje stresnije.
Iako naši kupci još uvek gaje nepoverenje prema online shopingu, osećanja prilikom kupovine su im ista – većina kupaca automobila svoju pretragu započinje na internetu. Kako da napraviš online shop koji će biti prilagođen korisnicima i koje su sve tvoje opcije, saznaj u sledećem tekstu.

Web shop i prezentacioni sajt nisu iste stvari

Ako se raspituješ o načinima izrade internet prodavnice, verovatno nailaziš na najrazličitije cene i informacije. Izrada prezentacionog sajta podrazumeva da svoje poslovanje predstaviš kupcima na najbolji mogući način. Da bi web sajt bio što pristupačniji, na svom prezentacionom sajtu možeš napraviti kontakt formu ili chat sa korisnicima, preko kojeg ti mogu postaviti pitanje i, eventualno, naručiti proizvod. Međutim, izrada web shop-a podrazumeva automatizaciju porudžbine i unos pojedinačnoh proizvoda, izradu korpe, načina plaćanja i dostave… Sve ovo olakšava kupcima proces kupovine, ali zahteva dodatne korake. Zato je proces izrade internet prodavnice je mnogo složeniji i komplikovaniji, pa i cene takvih usluga variraju u odnosu na to.

Ilustracija online shopa sa haljinama, torbama i kozmetikom. Prikaz dostavljanja i naručivanja preko mobilnog telefona

Kako otvoriti online shop: Odaberi kako želiš da napraviš sajt za prodaju

Postoji nekoliko načina da se napravi sajt za onlajn prodaju. Međutim, ono što je karakteristično za svaki od njih jeste činjenica da je svaku internet prodavnicu, bez obzira na platformu ili način na koji je napravljena, potrebno dodatno optimizovati i testirati. Ovaj tekst će te provesti kroz čitav postupak izrade sajta za prodaju, tako da ćeš znati tačno šta možeš da tražiš od svojih developera.

WordPress online prodavnica – Woocomerce

Prema poslednjim podacima, čak 40% svih web sajtova na svetu napravljeno je uz pomoć WordPress platforme. Zbog toga smo Woocomerce kao način izrade web sajtova za online prodaju, rešili da posebno izdvojimo i dodatno objasnimo. Ako je i tvoj web sajt napravljen na ovoj ogromnoj platformi, implementacija Woocomerce-a je jedan od najlakših načina da svom prezentacionom web sajtu dodaš mogućnost online kupovine.

Ilustrovane šapice i uši zeca koji viri iz rupe

Prednosti i mane Woocomerce-a

Woocomerce preporučujemo svima koji žele da imaju potpunu kontrolu nad svojom internet prodavnicom. U okviru svoje internet prodavnice možeš odabrati temu koju ćeš uskladiti sa svojim poslovanjem. Međutim, kako bi internet prodavnica radila kako treba potrebno je da se optimizuje i istestira, tako da ga ne preporučujemo nekome ko ne zna baš ništa o programiranju jer se može dogoditi da se web shop razbuca i pre objavljivanja.

Ilustracija: Online shop sa crvenom trakom i makazama pokazuje kako otvoriti online shop

Custom made – izrada specijalno kodirane prodavnice

U zavisnosti od tvojih potreba, možeš pronaći web developera koji će iskodirati tvoju internet prodavnicu do najsitnijeg detalja. Ovu opciju uglavnom koriste veoma velike kompanije sa ogromnim asortimanima ili oni čije poslovanje ima određene specifičnosti, tako da se ne može uklopiti u neki od buildera.

Prednosti i mane Custom made prodavnica

Dobar developer koji savršeno zna da radi svoj posao je najeća prednost Custom made internet prodavnica. Takođe, on je i njena najveća mana. U zavisnosti od sposobnosti i komunikacije sa development timom možeš ostvariti sjajan projekat.

Da bi se ovo postiglo, potrebno je pronaći proverenog develpera, ali i pripremiti detaljan plan kako bi znao tačno šta ti je potrebno. Zbog toga što se sve kodira, izrada custom made prodavnice je definitivno najskuplja opcija.

Ilustracija bombona, lizalice i ostalih slatkiša

Web shop builderi: Wix, Shopify i drugi

Platforme kao što su Wix i Shopify su idealne za početnike jer se lako koriste. Za pravljenje web shopa u ovakvoj režiji ti je potrebno vreme, kasifikacija proizvoda, pripremljeni tekstovi. Mesečna pretplata za ove bildere se kreće od 30-ak dolara mesečno za osnovne pakete do 300 dolara mesečno, koliko recimo naplaćuje Shopify za advanced paket.

Prednosti i mane ostalih platformi

Jedna od velikih mana ovakvih platformi jeste što ne možeš sve opcije koristiti u našoj zemlji, kao što su to recimo dostava i različiti načini plaćanja. Za razliku od već pomenutog Woocomerce-a, ovakva internet prodavnica je lakša za korišćenje i više prilagođena korisnicima. Međutim, budući da je reč o servisu, poslovanje online prodavnice zavisi od njihove funkcionalnosti.

zeleni klupko koji se kotrlja

Izrada sajtova za online prodaju – Kako da znam šta odgovara mom poslovanju?

Pre nego što se odlučiš za neku od pomenutih opcija, potrebno je da jasno definišeš plan za izradu svoje internet prodavnice. Zapitaj se šta želiš da predstaviš kupcima, koliki je tvoj asortiman, na koji način im možeš omogućiti da internet kupovina bude što efektnija i pristupačnija. U skladu sa tvojim potrebama, odaberi način izrade koji ti je najisplativiji.

Internet prodavnica kakvu zaslužuješ

Želiš da saznaš više o izradi internet prodavnice u Web servisu naKlik?
Pošalji nam poruku, rado ćemo odgovoriti

Ilustracija telefona čiji ekran predstavlja ulaz u prodavnicu

Kako da napravim sajt za prodaju – Dizajn za najbolji izlog

Prilikom dizajniranja internet prodavnice važi jedno pravilo – Ako kupcu nije jasno o čemu se radi, onda dizajn nije dobar. Prilagodi izgled svake stranice tako da je sve transparentno – forografija proizvoda, opis, cena, dugme za dodavanje u korpu, dodatne informacije. Zbog toga je jednostavan dizajn, pod parolom – manje je više, uvek najbolji odabir. Kupcu privlači pažnju baš ono što treba – tvoj proizvod.

Dodatne savete o tome kako da odabereš boje za svoj web sajt možeš potražiti u našem tekstu o psihologiji boja.

Ilustracija otiska šapica u blatu

Dodavanje proizvoda – Predstavi svoj asortiman

Po unapred utvrđenom planu, dodaj proizvode u svoju internet prodavnicu. Razmisli o tome koje proizvode možeš kategorisati kao različite varijante, a koje kao zasebne proizvode. Recimo- ukoliko prodaješ majice, definiši različite boje kao različite varijante istog proizvoda, a različite modele majci kao različite proizvode.

Ilustracija zečice koja dodaje proizvode u svoj online shop jednostavno preko laptopa

Odredi načine plaćanja: Mogu li da ti platim karticom?

Da li će se u tvom web shopu kupovati pouzećem, karticom ili uplatom na račun. Različiti oblici plaćanja će olakšati korišćenje internet prodavnice i poboljšati iskustvo potencijalnih kupaca. Međutim, svaki od načina plaćanja je potrebno posebno osposobiti i implementirati.

Ilustracija like-ova sa facebook-a

Izrada sajtova za prodaju nije jednosmerna ulica: Razmišljaj o kupcima

Možemo razumeti svoje kupce jer i sami kupujemo. Kreni od toga šta želiš da se nađe u internet prodavnici u kojoj si ti kupac, a onda proširi ovaj koncept dodatnim idejama o tome šta bi imaginarni kupac želeo i šta bi mu privuklo pažnju i učinilo ga da se oseća posebno.

Tako, na primer, ukoliko se baviš prodajom ekskluzivne sorte vina, kupon sa dodatnim popustom bi bilo nešto što bi obradovalo i privuklo tvog kupca. Ako imaš veliki broj prozvloda, različitog dijapazona, lista želja na kojoj bi logovani kupac beležio ono što ga zanima je dobra ideja.

Ilustracija - Kako privući kupca u online šhop? Kupona, poklon vaučer ili popust na plaćanje karticom

Šta ako: Informiši svoje kupce i otkloni im svaku sumnju

Kupac želi da zna da je zbrinut i siguran. Odvoj nekoliko trenutaka i popiši sva pitanja koja bi potencijalni kupac imao u tvom web shopu. Većina od njih će počinjati sa – Šta ako?

Šta ako dostva zagubi moj paket, a već sam platio?
Šta ako želim da odustanem od kupovine?
Šta ako poželim da zamenim proizvod?
Šta ako želim da uložim reklamaciju?
Kako mogu da znam da je kupovina sigurna?

Odgovore na mnoga od navedenih pitanja možeš potražiti zakonu o potrošačima. Ostale potencijalne probleme, reši tako da se kupac oseti sigurno. Ovaj potez će dati verodostojnost tvom poslovanju i razviti poverenje između tebe i kupaca. Kada kupac veruje, onda se rado i vraća!

Ako te zanima šta bi sve trebalo da pripremiš za opis proizvoda, počitaj naš tekst o tome kako prodati proizvod preko interneta.

Ilustracija megafona i alata za izradu web sajta

Pre nego sto sve pokreneš: Testiranje web sajta za prodaju

Istina je da ćeš mnoge nedostatke svoje internet prodavnice videti tek kada je pokreneš. Međutim, ono što možeš da izbegneš su neke osnovne nefunkcionalnosti.

Pre nego što objaviš svoj sajt za prodaju, testiraj da li sve radi kako treba – da li je sve pregledno, može li se proizvod dodati u korpu, da li radi forma naručivanja, može li se platiti na željeni način.

Ovaj korak je veoma važan i ne treba žaliti ako mu se posveti dosta vremena jer direktno utiče na odnos kupaca prema tvom poslovanju.

Najbolji savet za E-comerce: Automatizuj sve što možeš

Za razliku od fizičke radnje gde moraš posebno osmišljavati kataloge, menjati ih, ređati proizvode i pratiti prodaju, e- commerce je u znatnoj prednosti jer se internet prodavnica može automatizovati. Šta podrazumeva napredan (enhanced) e-commerce?

Spisak proizvoda iz tvoje internet prodavnice možeš povezati sa Google analitikom, tako da možeš pratiti koji se proizvod najviše prodaje i kolika ti je zarada od toga. Na taj način možeš organizovati akcije ili kampanje. Proizvode iz svoje prodavnice možeš povezati i sa društvenim mrežama, tako da će potencijalni kupci uvek moži da posete katalog ili vide cene.

Ilustracija jastučeta, igle, konca i dugmadi rozikaste boje

Marketing strategija: Kako da moja internet prodavnica proradi?

Kada otvaraš svoj lokal, odvajaš dosta vremena – sortiraš proizvode, krečiš, aranziraš svaki deo svoje radnje. Organizuješ veliko otvaranje, zoveš svoje poznanike. A onda? Na koji način dovodiš kupce u svoju radnju?

Otvaranje internet prodavnice prolazi sa manje pompe, ali ima isti cilj – dovođenje novih kupaca. Ovaj problem može rešiti marketing i to na nekoliko načina – uz SEO za organski saobraćaj ili plaćenim reklamama. Kako da osmisliš stranicu koja će tvoj sajt predstaviti u najboljem svetlu, saznaj u našem tekstu o landing stranici.

Još više mogućnosti za promociju tvojih usluga

Uz Web dodatke, sve se nalazi na jednom mestu

Zeka koja razmislja o mogućnostima na internetu

SEO optimizacija sajta za prodaju

Mnogi preduzetnici često zaboravljaju ovu stvar, ali i internet prodavnica podleže SEO pravilima. To znači da svaka stranica treba da bude optimizovana za određenu ključnu reč. Niko ne traži “artikal broj 45634”, ali postoji dosta pretraga za, recimo, “kožne pantalone” ili “teksas pantalone”.

Takođe, da bi stranica web shopa izbila u Google pretrazi,trebalo bi uzeti u obzir još nekoliko SEO pravila: brzinu sajta, ali i kvalitet korisničkog iskustva – ima li dovoljno informacija o proizvodu u kako se naručuje.

Kako da optimizuješ sadržaj dok piješ kafu? Potraži u tekstu koji je privukao veliku pažnju.

Ilustracija papirnih aviona kako lete

Bonus savet: Budući da je većina kupaca na mobilnim telefonima, ovo je jedna od važnih komponenta koje utiču na SEO. Prilikom izrade web prodavnice, obrati pažnju na responsive dizajn – koji će tvoju sajt prilagoditi mobilnim uređajima.

Plaćena reklama: Facebook, Google i LinkedIn marketing

Još jedan od načina da potencijalne kupce privučeš u svoju internet prodavnicu jeste marketing kampanja na Google , Facebook ili LinkedIn platformi, u zavisnosti od toga kakav je tvoj proizvod i kome je namenjen. Svoje kampanje možeš organizovati na nivou brand awarenessa, određenih proizvoda koji ne najbolje prodaju ili nekih posebnih pogodnosti koje kupac dobija online kupovinom (popust, kupon itd.)

Super bouns savet: Bilo da optimizuješ sajt, web shop ili kampanju, važno je imati strpljenja. Iako marketing kampanje daju brže rezultate, dobra optimizacija podrazumeva konstantno praćenje, primenjivanje i testiranje, tako da uspeh ne treba očekivati preko noći.

Naravoučenije: Pre nego što se upustiš u proces izrade web sajta za prodaju, osmisli detaljan plan koji će odgovrati tvom poslovanju i koji će biti u skladu sa tvojim budžetom. Naš predlog je da najpre uložiš u osnove i funkcionalnost i da potom optimizuješ svoju web prodavnicu za maksimalne rezultate!

Ako svoje proizvode želiš da plasiraš putem Google i Facebook reklama, prijavi se na naš njuzleter i poslaćemo ti detaljno uputstvo o tome kako da kreiraš svoje prve marketing kampanje.

Četvrtkujmo zajedno!

Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik  kako drži dasku na kojoj piše "Pratite nas!"

0 %s Komentara

Pošalji komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pročitajte još

Share This