Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik kako viri iza naslova

Slikanje proizvoda: Kako sam odraditi profi fotografisanje?

Da li imaš osećaj da bolje pamtiš ukoliko vidiš sliku ili grafik? Istraživanja pokazuju da čak 65% svetskog stanovništva uči i pamti kroz vizuale. Čak i kada je reč o tekstu – lakše pamtimo ono što nam je boldovano, podvučeno ili uokvireno.

Marketing stučnjaci već godinama primenjuju ove cake. Da bi potencijalni kupac lakše upamtio tvoj proizvod, uvek je bolje da mu ponudiš i fotografiju svojih proizvoda. Kako da napraviš profi slike koje će kupac dugo nositi u sećanju, saznaćeš u ovom tekstu.

Ilustracija zeca koji si se fotografiše mobilnim telefonom

Slika proizvoda kao dokaz o kvalitetu

Ako naručuješ preko AlliExpres-a, obavezno baciš pogled i na fotografije drugih kupaca, zar ne? Jednostavno – Želiš da vidiš šta kupuješ, koliko se razlikuje boja u stvarnosti i na fotografijama i da li postoji neki kupac koji nije dobio ono što je naručio. Isto se ponašaju i kupci u tvojoj internet prodavnici.

Ukratko – Slika proizvoda daje potencijalnom kupcu pogled na ono što ga očekuje. Većina nas uvek prvo pogleda sliku, a posle čita specifikacije, tako da je upravo fotografija prvi kontakt koji ostvarimo sa proizvodom. O tome svedoči i istraživanje koje kaže da će 70% kupaca posegnuti za proizvodom koji ima dobre i kvalitetne fotografije.

Ilustracija analognog fotoaparata i filmova

Gde sve mogu da postavim slike svog proizvoda?

Dobra fotografija zaista vredi! Zato bi i trebalo da je iskoristiš na nekoliko mesta kako bi što više ljudi moglo da je vidi:

  • Web sajt i web shop: Web sajt i web shop su ogledalo tvog poslovanja, a niko ne voli da gleda u umrljano ogledalo, zar ne?
  • Google My Business: Kada pretražuješ najbolji restoran na Dorćolu, verovatno želiš da vidiš i slike. Isto tako se ponaša i potencijalni kupac koji gugla tvoj lokal.
  • Društvene mreže: Facebook i Instagram su mreže koje iznova i iznova pokazuju moć sjajne fotografije.
  • Marketing kampanje: Dobra fotografija mora i da privlači pažnju. Zbog toga se može savršeno iskoristiti u marketinškoj strategiji.
Ilustracija otiska šapica u blatu

Priprema za fotografisanje proizvoda: Napravi plan i prikupi sve što ti je potrebno

Zašto ti je potreban plan fotografisanja? Kada rasporediš svoje proizvode po kategorijama i varijantama, znaćeš tačno koliko fotografija ti je potrebno, koje uglove treba da prikažeš, da li imaš tematsku kolekciju (recimo u okviru kategorije kalupi za kolače, možeš imati kolekciju kalupa za uskršnje ili božićne kolače). Na taj način možeš da isplaniraš i svoje vreme, pozadinu koja će pratiti te fotografije itd.

Fotografisanje proizvoda za društvene mreže: Kakvu reakciju izaziva tvoj prozvod?

Otkrićemo ti jednu tajnu – Što više emocije izazove određena fotografija, to je bolja za društvene mreže. Za razliku od web sajta koji treba da sadrži sve informacije o određenom proizvodu, fotografija za društvene mreže treba da privuče pažnju i podstakne osećanja u kupcu.

Ilustracija ikonica za pinterest, facebook i instagram

Slikanje proizvoda za web shop: Najbolja fotografija za web sajt

Kada posećuje tvoj sajt, kupac je obično u procesu informisanja oko proizvoda. Fotografije koje se nađu na tvom web sajtu treba da pruže dovoljno potrebnih informacija. To znači da je proizvod u prvom planu i da fotografija poseduje dovoljno detalja. Recimo ukoliko prodaješ pantalone sa zanimljivim printom, potrebna je fotografija koja će jasno pokazati taj print.

Lifestyle fotografije u ovom slučaju jesu poželjne, ali nisu uvek neophodne.

Ilustracija zečijih šapica i rupe u kojoj se nalazi šargarepa

Bonus savet: Imaj u vidu da bi svaka fotografija koja se nađe na web sajtu ili web shopu trebalo da bude optimizovana. Kako bi sajt što bolje funkcionisao i kako bi se fotografija brzo učitavala, Google preferira sledeće formate: GIF, JPEG, PNG, BMP i TIFF. Takođe, potrebno je optimizovati fotografije kako bi zadržale što veći kvalitet, a imale što manje piksela, jer fotografije koje su veće od 64 megapiskela se neće očitavati.

Više o tome kako da optimizuješ sadržaj za web sajt, pročitaj u tekstu u kojem smo detaljno opisali na koji način se pišu opisi i nazivi fotografija i zbog čega je to važno.

Izrada internet prodavnice

U Web servisu naKlik izrađujemo prodavnicu baš po tvojoj želji.

Ilustracija telefona čiji ekran predstavlja ulaz u prodavnicu

Product only ili proizvod u kontekstu?

U skladu sa svime što smo naveli fotografije svojih proizvoda možeš predstaviti kao product only ili proizvod u kontekstu. Mnogi često razdvajaju ova dva pojma, dajući prednost jednom ili drugom. Međutim, namena ovakvih fotografija je drugačija – product only su fotografije koje viđamo obično na beloj pozadini, a čiji je cilj da predstave proizvod i pruže dovoljno informacija. Slika proizvoda u određenom kontekstu često pokazuje ne samo primenu proizvoda, već i pobuđuje estetski doživljaj ili određenu emociju. Sasvim je u redu imati i jedan i drugi tip fotografija u svom web shopu, a Ikea je jedan od brendova koji ti može poslužiti za primer.

Ilustrovane šapice i uši zeca koji viri iz rupe

Kutija za slikanje prizvoda: Da ili ne?

Jedno od boljih rešenja za slikanje pojedinačnih proizvoda jeste kutija za slikanje proizvoda ili takozvani lightbox. Zbog ravnomerno raspoređenog difuznog osvetljenja, ovo je odličan izbor za fotografisanje manjih proizvoda, posebno kada se uzme u obzir da se ovakve kutije mogu veoma povoljno kupiti ili čak samostalno napraviti.

Međutim, kada je reč o kompleksnijim slikama koje proizvod posmatraju u određenom kontekstu, jasno je da je lightbox nedovoljan. Zbog toga je veoma važno naučiti osnovna pravila o fotografiji kako bismo mogli da napravimo profi fotku u svakom trenutku.

Ilustracija kutije za slikanje proizvoda: Bela pozadina, proizvod - saksija sa cvećem se nalazi u sredini

Alat za profesionalno slikanje proizvoda: Šta mi je sve potrebno za fotografisanje?

Mnogi preduzetnici misle da je nemoguća misija napraviti dobru fotografiju i da treba dosta uložiti u opremu za fotografisanje – fotoaparati, osvetljenje, stalak…
Međutim, istina je sasvim drugačija. Kada je pre nekoliko godina jedan od najpoznatijih fotografa na svetu Eni Lebovic sa digitalnog aparata prešla na mobilni telefon, pokazala je da pravi smisao za fotografiju ne leži u skupocenoj opremi, već u dobrom oku i poštovanju fotografskih pravila.

Dobru fotografiju proizvoda možeš napraviti i dobrim telefonom, a kasnije je možeš obraditi i retuširati tako da izgleda stvarno profi. Potrebno je pridržavati se nekoliko osnovnih prvila:

Ilustracija papirnih aviona kako lete

Fotografisanje sa akcentom: Tvoj proizvod je zvezda fotografije

Just show the product – je parola na koju bi trebalo da odgovori svaka dobra fotografija. Zato je osnovni kadar za fotografisanje proivoda je frontalan – proizvod je u prvom planu, čak i kada se fotografiše od pozadi ili sa strane.

Međutim, kada je reč o proizvodu u kontekstu, trebalo bi pronaći kadar koji će mu laskati i koji će na najbolji način kod kupca aktivirati sliku onakvog života koji bi želeo da ima uz taj proizvod.

Stabilizuj kameru za savršenu fotku

Bez obzira na to da li imaš fotoaparat ili koristiš mobilni telefon, veoma je važno da pronađeš ili barem imrovizuješ stalak koji će umiriti nervozne ruke i doprineti čistom i jasnom kadru koji može da pokaže sve detalje proizvoda.

Ilustracija like-ova sa facebook-a

Tajna profi fotografisanja proizvoda: Osvetljenje

Kada bi trebalo izdvojiti samo jednu stvar koja je presudna za dobru fotografiju, bilo bi to osvetljenje. Fotografi razlikuju dve vrste osvetljenja – direktno i difuzno. Direktno osvetljenje pruža dramatičan izgled, dok difuzno svetlo ističe konture i poću same fotografije. Iako se direktno osvetljenje koristi u umetničkim fotografijama, za fotografisanje proizvoda je uvek bolje koristiti difuzno svetlo.

Imaj u vidu – slika proizvoda treba da ispriča priču o tom proizvodu.

Ukoliko se dvoumiš oko podešavanja osvetljenja, osnovno podešavanje je definitivno nešto sa čim ne možeš pogrešiti. Ono podrazumeva da imaš tri izvora svetlosti – glavno koje se nalazi 45 stepeni od objekta, dopunsko soft svetlo koje možeš podešavati u odnosu na to kako želš da ublažiš senke i kontra svetlo koje se nalazi iza proizvoda i služi za osvetljavanje pozadine.

Ilustracija zečice i osvetljenja - kamera se nalazi ispred, jedno svetlo sa desane strane, sa leve dopunsko i kontra iza

Bonus savet: Najbolje prirodno osvetljenje za fotografisanje proizvoda je tmurno vreme. Razlog za ovo je jednostavan – umesto oštrog svetla koje dolazi od jednog izvora, sada imamo raspršeno ili takozvano difuzno osvetljenje. Pokušaj da fotografišeš modele ili proizvode po ovom osvetljenju i videćeš razliku.

Ilustracija papirnih aviona kako lete

Kako da odabereš savršenu pozadinu za slikanje proizvoda?

Jednostavna bela pozadina je definitivno način da svoje proizvode postaviš u prvi plan i posebno je praktična za web shop fotografije. Međutim, ukoliko želiš da pošalješ posebnu poruku, posebno ukoliko svoje fotografije planiraš da koristiš i na društvenim mrežama, možeš pokušati da ekspermentišeš sa različitim pozadinama koje će pratiti priču o tvom proizvodu. Tako, na primer, pozadina koja podseća na drvo fotografije hrane stavlja u poseban ambijent i čitavoj fotografiji dodaje ukus.

Ilustracija koja pokazuje kako treba da izgleda fotografija hrane za društvene mreže Facebook i Instagram

Bonus savet: Ako se odlučiš za belu pozadinu, obično belo platno može poslužiti za fotografisanje.

Sređivanje fotografija: Postprodukcijska obrada

Fotografisanje je samo jedan od koraka za dobru fotografiju proizvoda. Nakon fotografisanja, postprodukcijska obrada fotografija je takođe dosta važna. Svaku fotografiju bi trebalo srediti i doraditi tako da izgleda potpuno prirodno, da je jasna, dovoljno oštra i da se mogu sagledati svi detalji. Paketi koje ima Adobe su nezamenjivi u ovom koraku, a mi preporučujemo Adobe Photoshop za samu obradu ili Adobe Lightroom za doterivanje osvetljenja na fotografiji.

Ilustracija elemenata istraživanja i zekine ruke koja drži lupu

Agencija za slikanje proizvoda: Od čega zavisi cena fotografisanja proizvoda

Slikanje proizvoda mogu obaviti i različite agencije, od profesionalnih fotorafskih studija do marketinških agencija koje se bave i studijskim fotografisanjem proizvoda koje će reklamirati.

Cena fotografija uglavnom zavisi od broja proizvoda, tako da ćeš uglavnom naići na cenovnike koji su podeljeni po ragovima od – do (recimo od 5 do 10 proizvoda). Međutm, cena može zavisiti i od toga šta ti je potrebno – ukoliko svoje proizvode želiš da fotografišeš u nekoj posebnoj scenografiji, da ih postaviš u drugačiji kontekst, cena će takođe biti drugačija.

Potrebna ti je pomoć za slikanje proizvoda?

Javi nam se i osmislićemo rešenje koje će tvoje poslovanje predstaviti u najboljem svetlu.

digital marketing naklik zeka

Marketing strategija za fotografije na društvenim mrežama: Zamoli svoje kupce da predstave proizvod

Istina je – više verujemo preporuci zadovoljnih kupaca nego bilo kojoj reklami na internetu. A zamisli koliko tek verujemo fotografijama zadovoljnih kupaca!

Jedan od načina da dođemo do relevantnih fotografija proizvoda je upravo kroz kreiranje zajedničkog sadržaja. Animiraj svoje kupce i zamoli ih da pokažu tvoje proizvode. Fotografije koje ćeš dobiti u ovom slučaju neće biti profesionalne i kvalitetne, ali će biti verodostojne i zanimljive.

Ilustracija analognog fotoaparata i filmova

Naravoučenije: Uz malo znanja i vežbe, dobru fotografiju proizvoda za svoj web shop ili društvene mreže, možeš napraviti i samostalno, a naš tekst ti može pomoći u tome. Međutim, kao i za sve stvari koje samostalno praktikuješ i ovde je potrebno izdvojiti vreme za učenje i usavršavanje.

Sledećeg četvrtka te očekuje još jedna zanimljiva tema koja će ti pomoći da predstaviš svoje poslovanje na internetu na najbolji mogući način. Prijavi se na naš njuzeter i osim korisnih saveta, šaljemo ti i dva e-booka sa detaljnim objašnjenjem kako da napraviš prve kampanje na ovim platformama.

Četvrtkujmo zajedno!

Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik  kako drži dasku na kojoj piše "Pratite nas!"

0 %s Komentara

Pošalji komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pročitajte još

Share This