Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik kako viri iza naslova

Savršen landing page: Prodajna stranica koju ne možeš da odbiješ

Baba je uvek govorila da posebno sređujemo cipelarnik u hodniku jer je to prva stvar koju vidi neko ko prvi put ulazi u našu kuću i zbog toga treba da bude reprezentatavian. Najbolji marketari na svetu već dugo znaju za ovaj trik. Zbog toga savetuju da potencijalne kupce dovodimo na onu stranicu web sajta koja je posebno osmišljena i reprezentativna – landing page.

Šta je to landing page?

Landing page, landing strana ili prodajna stranica je ona stranica na web sajtu tvog poslovanja gde dovodiš potencijalne kupce putem marketing kampanje.

Ilustracija rakete koja predstavlja na koji način korisnik sleće na tvoju prodajnu stranicu

Marketing i landing page: Jedna stranica za jedan cilj

Prosečan kupac je pretrpan sadržajem. Kada odvoji vreme za pretragu na internetu, poslednje što mesto koje želi da poseti jeste web stranica sa hiljadu opcija, izbora i klikova.

Landing stranica bi trebalo da ima jedan cilj ili opciju: naruči e-book, prijavi se za kurs, kupi proizvod, prijavi se na njuzletter, pogledaj cenovnik. Prodajna stranica koja ima sve navedene opcije nije multifunkcionalna, već je neuredna i nepregledna, a potencijalni kupac će otići sa nje zbunjeniji nego što je došao.

Da li to znači da bi trebalo da imam landing stranice za svaki proizvod koji želim da reklamiram? Da! Svaka stranica proizvoda na koji ćeš dovesti potencijalnog kupca bi trebalo da bude pažljivo osmišljena i primamljiva.

Ilustracija zečijih šapica i rupe u kojoj se nalazi šargarepa

Kako napisati dobru landing stranicu?

Budući da je sve namenjeno prodaji, postoji nekoliko praktičnih saveta oko toga kako bi trebalo osmisliti i definisati dobru landing stranicu, a tekst i vizual igraju veliku ulogu u osmišljavanju idealnog koncepta koji će potencijalne kupce pretvoriti u realne.

Kreativna landing stranica: Dobar naslov je zlata vredan

Najviše muka zadaje upravo osmišljavanje dobrog naslova koji privlači pažnju. Upravo zbog toga što treba da bude kratak, upečatljiv, da ima glavnu ključnu reč, ali i da potencijalnom kupcu bude lako da ga zapamti, ne treba žaliti ukoliko na osmišljavanje naslova odvojiš nekoliko sati. Pored vizuelnog dela koji nam privuče pažnju, naslov je definitivno jedna od prvih stvari sa kojom se potencijalni kupac susretne, zato je veoma važno biti jasan i precizan.

Ilustracija koja prikazuje na koji način se korisnik zadržava na landing stranici

Podnaslov ili pomoćni naslov na landing stranici

Kada privučeš pažnju potencijalnog kupca dobrim naslovom, podnaslov će ga postaviti u određen kontekst i doneti nove informacije. Na sajtu Apple-a se ovaj primer može lepo uočiti, budući da je stranica svakog proizvoda, posebna landing stranica za sebe

Storytelling: Landing page zaokružuje celu priču

Dobar landing page je kao dobra knjiga – drži ti pažnju i ne pušta te dok je ne pročitaš ili, u ovom slučaju, dok ne napraviš potrebnu akciju. Kako ovo uspeva? Zahvaljujući umeću dobrog storytellinga, odnosno načina na koji pričamo priču. Razmisli o tome junaci tvoje landing strane, kakav narativ želiš da predstaviš kupcu i šta može da očekuje.

Ako pažljivo pogledaš primere dobrih landing stranica, primetićeš da svaka od njih ima likove, zaplet i narativ koji se proteže od početka do kraja stranice. U ovom slučaju, kupac je glavni lik tvoje landing strane, a tvoj zadatak je da ga provedeš kroz priču

Ilustracija bombona, lizalice i ostalih slatkiša

Landing page ima jasne benefite

Potencijalni kupac nema vremena za duge tekstove i duge priče. Objasni mu tačno zbog čega se nalazi na tvojoj landing stranici. Izdvoj glavni benefit koji će biti u prvom planu, a ostale benefite provuci kroz tekst.

Bonus savet: Neka glavni benefit bude ponuda koju ne mogu da odbiju. Objasni im kakav lifestyle dobijaju uz tvoj proizvod, ponudi popust ili nešto besplatno.

Landing page i testimonijali: Landing stranica daje društveni dokaz (sociall proof)

Već smo govorili o tome da ne postoji bolji marketing od preporuke, a testimonijal je jedan od načina da se takaf efekat postigne. Zbog toga mnogi marketari preporučuju da se na tvojoj landing stranici, pored teksta koji će predstaviti određenu priču, nađu i testimonijali kao društveni dokaz o kvalitetu proizvoda ili usluge koju pružaš.

Testimonijal je jedna od sjajnih taktika da tvoji kupci prodaju proizvod umesto tebe.

Ilustracija: Vanzemaljac koji čita tesitmonijale

Kako dizajnirati landing stranicu?

Zamisli da se sparemaš za najvažniji poslovni sastanak u tvojoj karijeri. Trudiš se da sve bude na svom mestu, pažljivo osmišljavaš svoje argumente, razmišljaš o tome šta će druga strana da pita. Svoju odevnu kombinaciju prilagođavaš tonu koji želiš da ostaviš – ne zeliš da deluješ suviše rezervisano, a ni previše opušteno i sigurno nećeš otići sa 5 različitih košulja, čisto da pokažeš da imaš.

Isto tako bi trebalo razmišljati o landing stranici jer ona je ta koja će održati prvi sastanak sa tvojim potencijalnim kupcem. U želji da pokažu svoje umeće svojih dizajnera, mnogi preduzetnici će načičkati svoju landing stranicu zanimljivim dizajnerskim rešenjima. Rezultat svega toga izgleda otprilike slično kao kada obučeš 5 košulja za poslovni sastanak – potencijalnom kupcu je jasno zbog čega je došao, ali mu nije baš jasno zašto to izgleda tako i šta sada treba da uradi.

Ilustrovane šapice i uši zeca koji viri iz rupe

Napravi efektan web sajt u 2 klika

Odaberi paket i registruj se

Ilustracija crvene bube koja nosi paket na krovu

Dobar dizajn landing stranice: Vizuelnih elemenata ima malo, ali su upečatljivi

Kratka i upečatljiva poruka, jednostavna paleta boja i jasno istaknut poziv na akciju je nekada sasvim dovoljan kako bi ugrabio pažnju potencijalnog kupca i pokazao mu šta želi da učini. Jedna od najpoznatijih firmi za osiguranje automobila je to rešila na ovaj način:

Izgled landing stranice- primer Geico osiguranje: Jednostavan, ali upečatljiv dizajn 

Upačatljivi gušter koji je postao njihova maskota, kratka i jasna poruka – Pogledaj koliko tvoj dan može postati lepši – i samo jedna, jedina opcija – unesi zip kod i pogledaj koliko će te koštati osiguranje kod nas. Zanimljiv je čak i odabir boja – plava i zelena – boje koje smiruju i relaksiraju jer je dobar opušten. Ako želiš da saznaš više detalja o tome kako koja boja utiče na potencijalnog kupca, pročitaj naš tekst o psihologiji boja.

Ne plaši se praznih prostora: Landing page je stranica sa ciljem

Nekada je dovoljno samo pokazati proizvod i naznačiti kako se može kupiti. Za ovaj postupak nije potrebno širiti priču i organizovati landing stranicu koja će biti prepuna detalja i različitih vizuelnih distrakcija. Iskoristi prazan prostor tako da naglašava proizvod i poziv na akciju u pravom svetlu.

Landing page: vizuelno atraktivan i dobro raspoređen od početka do kraja

Dobra prodajna stranica je organizovana tako da predstavlja jednu celinu. Zbog toga je važno pripremiti je unapred, a ne u skladu sa trenutnom inspiracijom. Osmisli paletu boja koje ćeš koristiti, izdvoj fotografije i ilustracije i poređaj ih tako da prate određenu hijerarhiju teksta. Pronađi meru – organizuj svoju landing stranicu tako da joj se ništa ne može ni dodati ni oduzeti. Neizostavni deo uspostavljanja vizuelne hijerarhije na prodajnoj stranici jeste tipografija, na koji način možeš organizovati slova koja će izazvati pravi efekat, potraži u tekstu o tipografiji i odabiru fonta za web sajt.

Ilustracija like-ova sa facebook-a

Kako izgleda dobra prodajna stranica: Nekoliko caka i trikova koji ti mogu pomoći

Ako želiš da postigneš što bolji efekat na svojoj landing stranici, postoji nekoliko suptilnih vizuelnih efekta koji ti mogu pomoći:

  • Strelice koje vode pogled potencijalnog kupca – Iako zvuči izuzetno lako i jedostavno, ukoliko želiš da potencijalni kupac obrati pažnju na određeni deo teksta ili na poziv za akciju, možeš mu to i sugerisati suptilnim strelicama. Međutim, ovde treba imati meru, u zavisnosti od dužine, jedna ili dve strelice su sasvim dovoljne za jednu landing strainicu.
  • Piktogrami koji opisuju željenu radnju – Već smo govorili o tome da su ljudi vizuelna bića. Umesto opširnog teksta, nekada je dovoljno postaviti piktogram koji će sugerisati sve što je potrebno.
  • Fotografija koja upućuje – Psiholozi često ukazuju na činjenicu da ljudi rado imitiraju tuđe ponašanje. Marketari vešto koriste ovu činjenicu. Umesto strelica, na landing stranicama često možemo nači fotografije ljudi koji gledaju sa strane. Naš pogled će pratiti njihov pogled, a njihov pogled je obično uperen u smeru neke važne akcije.
Primer web stranice Sendinblue: Dečko sa fotografije gleda u polje gde se unosi email

CTA je na landing stranici u fokusu: Obrati se kupcu direktno

Ako je reč o ponudi i proizvodu koji je jedinstven i koji je novina, možeš smanjiti vreme skrolovanja i predstaviti ga u kratkim crtama. Ipak, ukoliko je reč o proizvodu koji je već poznat, ali je potrebno predstaviti ga u drugačijem svetlu, osmisli poseban storytelling, ali raporedi dugme za akciju tako da potencijalan kupac ne mora da skroluje previše kako bi došao do njega. To znači se može rešiti kroz nekoliko CTA dugmeta koji će se nalaziti između posebnih celina.

Bonus savet: Da bi poziv na akciju bio što upečatljiviji, razmisli o vizuelnom rešenju koje će imati što bolji efekat – odaberi boju koja će se izdvojiti od ostatka stranice i smisli tekst koji će biti jasan, ali i primamljiv.

Zamisli sledeću situaciju – Više nemaš prostora za svu svoju garderobu i razmišljaš o kupovini novog garderobera. Tvoja potraga započinje, naravno, na internetu. Nailaziš na dve stranice: Jedna ima dugme sa natpisom – Naruči garderober u koji mogu stati sve tvoje stvari, a na drugoj se nalazi samo – Kupi. Kojoj od njih dve ćeš dati prednost?

Istraživanja pokazuju da personalizovani CTA povećava mogućnost za ostvarivanje cilja na landing stranici za 202%. Jednostavno je – kupac će radije kupovati, ukoliko stekne utisak da se obraćaš baš njemu.

Ilustracija megafona i alata za izradu web sajta

Landing stranica slika ili video: Iskoristi sve mogućnosti vizuelnog izražavanja!

Da bi se postigao pravi efekat, navedene vizuelne komponente bi trebalo da budu u korelaciji sa tekstualnim. Efekat koji marketari nazivaju hero shot (herojski snimak) je pravi način da se ova korelacija uspostavi još na početku teksta.

Šta je to hero shot?

Hero shot je video ili slika koja korespondira sa tekstom i ukazuje ne samo na osnovne benefite proizvoda, već i na one skrivene.

Evo jednog zanimljivog primera:

Primer prodajne stranice Dollar shave club-a na kojoj je prikazan čovek koji se brije uz poruku - Kako se spremaš?

Landing page: Proizvod je glavna zvezda tvoje prodajne stranice

Bez obzira na to kako ćeš organizovati web sajt svog preduazeća, ne zaboravi – proizvod je glavna zvezda tvoje landing stranice. Ako imaš web shop, potrebno je obratiti pažnju na svaku stranicu proizvoda, napisati opis, objasniti o čemu se radi i jasno istaći dugme za poručivanje.

Za razliku od prezentacionog sajta, web shop je dosta pristupačniji kupcima u ovom smislu, jer mogu se odmah mogu informisati o načinima dostave i plaćanja. Međutim, sa strane preduzetnika, potrebno je izdvojiti vremena i novca za izradu i optimizaciju internet prodavnice.

Ilustracija jastučeta, igle, konca i dugmadi rozikaste boje

Facebook i Google Ads: Kako da ljudi posete tvoju landing stranicu?

Kada osmisliš svoj landing page, potrebno je dovedeš ljude na nju. Potencijalni kupci te mogu pronaći preko Google pretrage ili preko Google, Facebook i Instagram reklama. Plaćeni oglasi će dati brže i uočljivije efekte, a dobra stvar kod korišćenja ovih platformi jeste to što svoje potencijalne kupce možeš segmetnirati po publikama kojima ćeš ponovo plasirati reklamu kroz remarketing kampanje. O tome koliko remarketing ima efekta možeš pročitati u ovom tekstu koji je izazvao veliku pažnju.

Bez obzira na to kakva je tvoja strategija oglašavanja, dobra landing stranica nije samo ona koja je odobro osmišljena, već i ona koja je optimizovana.

Još više mogućnosti za promociju tvojih usluga

Uz Web dodatke, sve se nalazi na jednom mestu

Zeka koja razmislja o mogućnostima na internetu

Kako optimizovati landing stranicu za maksimalan efekat?

Kada kupuješ mobilni telefon, nije važno samo da lepo izgleda, nego da bude i funkcionalan. Isto je slučaj kod landing page-a. Pored toga što je atraktivna dobra prodajna stranica je ispravna i ima sve što je potencijalnom kupcu potrebno. Izrada web strane za prodaju podrazumeva i optimizaciju landing page-a.

Optimizacija za ključnu reč: Landing stranica ne odstupa od ovog pravila

Pored toga što naslov treba da bude kratak i primamljiv, dobar naslov sadrži i ključnu reč. Odvoj malo vremena i istraži na koji način bi potencijalni kupac nalazio tvoj proizvod ili uslugu, proveri koliko mesečno ta reč ima pretraga i uklopi je u svoj naslov. O tome kako pisati optimizovan sadržaj možeš saznati više u našem tekstu o pisanju za web sajt.

Ilustracija papirnih aviona kako lete

Dobra landing stranica je brza kao munja

U proseku, nijedan kupac neće čekati duže od 5 sekundi za učitavanje web sajta. Pre nego što pokreneš bilo kakvu kampanju kojom ćeš potencijalne kupce dovoditi na svoju web stranicu, proveri koja je brzina učitavanja, kao i da li se učitava kompletan sadržaj stranice – tekst, slika, video…

Dostupna je svuda: Landing page je prilgođena za mobilne uređaje

Većina kupaca posećuje web sajt preko mobilnih telefona. Ipak, većina web sajtova se pravi preko desktopova. Pre nego što lansiraš kampanju, proveri kako tvoj web sajt izgleda na mobilnom- da li je sve jasno i transparentno. Razmisli o tome kako bi se potencijalni kupac snalazio na takvoj web stranici.

Ilustracija bombona i slatkiša

Home page i landing page: Može li svaka web stranica biti landing page?

U principu – svaka stranica tvog web sajta može biti landing stranica – potrebno je samo da bude što prijemčivija kupcu. Kod nekih kampanja, kao što su to brand awarenes ili sajtova koji promovišu neke usluge, home page može biti i landing stranica. Međutim, kada je reč o konkretnom proizvodu ili konkretnoj usluzi, uvek je bolje odvesti kupca direktno na ono što zapravo traži.

Ilustracija koja prikazuje kako izgleda testiranje landing stranica

Testiraj landing stranice: Google optimaze

Ako još uvek ne znaš kako da napraviš svoju landing stranicu i dvoumiš se oko nekoliko rešenja, Google optimaze može biti odličan način da testiraš svoje landing stranice – od vizuala do konkretnih ponuda. Ispitaj šta najbolje radi i predstavi to svim svojim kupcima.

Naravoučenije: Kada potencijalne kupce dovodiš prvi put na svoj web sajt, potrebno je osmisliti stranicu koja će im na najbolji način predstaviti tvoje poslovanje. Dugogodišnje iskustvo marketara pokazalo je da je potrebno pratiti smernice koje smo već naveli, ali i da je neophodno neprekidno testirati landing stranicu kako bismo pronašli nova rešenja i postigli još bolje rezultate.

Četvrtkujmo zajedno!

Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik  kako drži dasku na kojoj piše "Pratite nas!"

0 %s Komentara

Pošalji komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pročitajte još

Share This