Kada pišemo Facebook objavu, trudimo se da budemo duhoviti i da se svidimo svojim pratiocima i da privučemo pažnju potencijalnim korisnicima ili kupcima. Međutim, pisanje tekstova za sajt izgleda malo drugačije jer treba napisati sadržaj koji će se dopasti i kupcu i Google-u. Kada se suočimo sa svim ovim pravilima opmitizacije, nastaje velika konfuzija jer je veoma teško optimizovati tekstove, reći sve što treba, ali i sve što želiš.
Zbog toga smo izvojili korisne savete koji ti mogu koristiti prilikom pisanja tekstova ukoliko želiš da se posvetiš i optimizaciji sajta.
Ovde ćete pročitati
- Kako naučiti pisanje tekstova za optimizaciju sajta: Korak po korak
- Saznaj šta kupci traže i šta se tebi isplati
- Najtraženija ključna reč je često jako opasna
- Pisanje sadržaja za sajt: Kreni od naslova
- Pisanje za web: Šta su Meta title i Meta description?
- E-writing: Piši kako Google kaže
- A šta radi konkurencija? Pisanje za web sajt je trka
- SEO pisanje za sajt: Google voli da mu se sve kaže
- Kanibalizacija: Reč koja deluje skoro kao psovka
- Pravila pisanja na web sajtu: Kako da postigneš baš ono što želiš?
- Kopirajting (copywriting): Kakva je to magija i kako mi može pomoći?
- Šta treba da pitaš kopirajtera (copywriter-a) pre nego što ga angažuješ?
Kako naučiti pisanje tekstova za optimizaciju sajta: Korak po korak
Pisanje sadržaja koji Google voli i koji će zauzeti bolje mesto u pretrazi često ume da bude jako izazovno, posebno ako želiš da samostalno kreiraš svoj sadržaj. Zbog toga smo izdvojili nekoliko praktičnih saveta koji će ti pomoći u ovoj borbi za dominaciju na pretraživaču.
Saznaj šta kupci traže i šta se tebi isplati
Pre nego što počneš sa pisanjem sadržaja za svoj web sajt, važno je da istražiš tržište i otkriješ šta je to što kupci traže.
Šta bi kupac kucao u Google da bi pronašao tvoj proizvod?
Istina je da niko ne može da sazna šta se tačno mota nekome po glavi prilikom kupovine. Međutim, postoji nekoliko caka uz pomoć kojih možemo imati barem neku predstavu o tome na koji način možemo da plasiramo svoj proizvod. Pored Google Keyword planera koji se koristi za organizovanje Google kampanja, ključne reči, ali i konkretne upite, možemo videti i preko alata kao što su Semrush, Ubersugest, AnswerThePublic, Moz Keyword Explorer… Više o tome kako možeš istražiti tržište, pisali smo u tekstu koji je privukao veliku pažnju.
Zašto je to važno?
Mnogi preduzetnici previde ovaj korak i žele da se rankiraju za ključnu reč koju oni smatraju relevantnom, ali koja se zapravo ne traži uopšte. Čak i ako napišeš najbolji tekst na svetu, niko ga neće čitati, jer ga niko neće ni tražiti.
Najtraženija ključna reč je često jako opasna
Zamisli sledeću situaciju – Želiš da rankiraš web sajt svog hotela na Zlatiboru. Tražiš ključnu reč po kojoj bi te kupci pronalazili i nalaziš sledeće rezultate – 2500 ljudi kuca “smeštaj na Zlatiboru”, a 500 ljudi kuca “hotel Zlatibor cena”. Koja od ove dve će biti tvoja ključna reč?
Ako je tvoj odgovor – Normalno, ova koja ima više pretraga – onda grešiš. Ljudi koji kucaju “smeštaj na Zlatiboru” verovatno se raspituju o smeštaju, lokaciji, neki od njih verovatno neće ni stići do Zlatibora, a neki i ne traže hotel, nego kuće za iznajmljivanje. S druge strane upit “hotel Zlatibor cena” je konkretniji, jer ovo kuca neko ko je već odlučio da će ići na put i zanima ga kako može jeftinije da prođe. Iako ima manje pretraga, ovaj upić će doneti više sigurnih kupaca.
SEO stručnjaci sve upite dele na sledeće tri grupe:
- Informacioni: Ovo kuca neko ko želi da sazna neku infomraciju. Takav upit je recimo: “sladoled recept”
- Transakcioni: Upit koji može voditi potencijalnoj kupovini ili angažmanu. Kupac koji bi želeo nešto da kupi kucaće: “italijanski sladoled cena”
- Navigacioni: Ovaj kupac traži nešto ali na određenoj lokaciji i on će u svoj pretraživač ukucati: “gde mogu da pojedem italijanski sladoled u Beogradu”
Ključna reč je centralni pojam tvog teksta i trebalo bi da se nađe i u naslovu i u samom tekstu. Ovo je prvi korak za pisanje tekstova i opzimizaciju sajta.
Pisanje sadržaja za sajt: Kreni od naslova
Čak i najbolji kreatori sadržaja mogu provesti sate i sate dok ne dođu do dobrog naslova. Pored toga što je ograničen po broju karaktera, naslov je ono što vodi oko potencijalnog kupca. Međutim, mnogi naslov vezuju samo za glavnu stranicu sajta (homepage), ne računajući na to da svaka stranica web sajta treba imati svoj naslov, kao i da svaki naslov treba da bude dobro osmišljen. To znači da stranica na web shop-u ne bi trebalo da ima naslov: DSGbeige_ 54632, već Bež pantalone do kolena: DS brend.
Šokantno otkriće: Sve vreme se predstavlja kao naslov, a istina je nešto drugo
Naslov na web sajtu nije samo naslov, to je i H1 tag. Šta to znači? H1 je html tag koji signalizira da se radi o naslovu čitave web stranice. Ostali H tagovi su celine za sebe i pokazuju o čemu se radi u tom segmentu teksta.
Možemo to zamisliti ovako: H tagovi su podeljeni po hijerarhiji, prilikom čega bi H1 bio kralj, H2 tagovi bi bili njegovi savetnici, H3 tagovi su vojnici, H4 sluge…
Obrati pažnju – Ne treba imati više od jednog H1 taga na stranici, jer ni jedno kraljevstvo ne može imati dva kralja.
Dobar H1 naslov ima:
- Dužinu: između 20 i 70 karaktera
- Ključnu reč
- Informaciju koja poboljšava korisničko iskustvo
- Privlačnost i zanimljivost
- Veličinu: to je najveći tekst na toj web stranici.
Pisanje za web: Šta su Meta title i Meta description?
Oni koji su se interesovali za SEO još o pre nekoliko godina znaju da je nekada na pretragu uticao Meta tag koji je Google pretaživaču signalizirao o čemu se radi u tekstu. Međutim, sada to više nije tako. Ono o čemu bi trebalo voditi računa jesu Meta tagovi.
Meta title iliti – naslov koji vidimo na Google pretraživaču – bi trebalo da ima dužinu koliko i 55 karaktera slova m i da bude dovoljno privlačan kupcu. Ovo pravilo je važno ispoštovati jer ukoliko je Meta title duži, Google ga neće prikazati celog u pretraživaču. Dužinu title taga možeš proveriti na ovom linku
Meta description je opis koji vidimo na Google pretraživaču. Njegova dužina bi trebalo da bude 155 karaktera. Nakon što naslov privuče pažnju korisnika, meta description ima ulogu da tu pažnju podstakne na klik i posetu web sajtu.
Šta treba da znamo kod pisanja Meta title-a i Meta description-a?
Meta title i Meta description predstavljaju tvoje poslovanje na Google pretraživaču. Imaj u vidu da korisnik u tom trenutku pored tvog web sajta, posmatra i mnoge druge. Cilj je da mu privučemo pažnju i pružimo tekstove koje očekuje. Njegovo interesovanje ćemo podstaći na dva načina:
- zauzećemo koliko god mesta možemo
- napisaćemo primamljiv naslov i opis
E-writing: Piši kako Google kaže
Google želi da svojim korisnicima pruži što bolje iskustvo na internetu. Zabog toga ne gleda samo kakav je web sajt, već i koliko ljudi ga ljudi posećuje, ali i koliko vremena provodi na njemu. Ukoliko postoji veliki procenat onih koji dođu i odu sa sajta, vreme je da se pozabaviš svojim sadržajem i da razmisliš o tome kakav je sadržaj potreban da bi potencijalni kupac proveo što više vremena na tvom web sajtu, ali i da li su sve tehničke stvari ispunjene (sve se očitava kako treba, call to action dugme radi…).
A šta radi konkurencija? Pisanje za web sajt je trka
Pisanje za web sajta nekada zuaista izgleda kao duga i naporna trka do prve pozicije za određenu ključnu reč. Kada organizuješ sadržaj za svoj web sajt, trebalo bi ispratiti i šta radi konkurencija, ko se još rankira za tvoju željenu ključnu reč, kakav je njihov sadržaj i koliko dugo zauzima te pozicije u pretraživaču. Kada prikupiš sve željene informacije, razmisli o tome šta je to što ti možeš bolje napisati i kreirati.
Potrebna ti je pomoć u kreiranju sadržaja?
Javi nam se da osmislimo najkreativnije rešenje.
SEO pisanje za sajt: Google voli da mu se sve kaže
Sigurno ti se dogodilo da sretneš neko radoznalo dete koje ide i zapitkuje apsolutno o svemu što vidi. E, pa Google bot se na sličan način ponaša prilikom posete tvom web sajtu i kao i svako dete, ljuti se ukoliko mu ne objasniš tačno šta je šta. Zato je, pored organizacije teksta, važno da mu opišeš i slike koje može naći na tvom web sajtu. Opisivanje slika se postiže samim nazivom slike i Alt tagovima. Slika koju postavljaš na svoj sajt i koja nosi ime IMG 5660 ne znači ništa, ali slika – Hotel Kasandra u Asprovalti znači.
Alt tag ti omogućava da koncizno i detaljno opišeš sliku u 120 karaktera, što može biti veliki izazov, posebno kada se u obzir uzme ona čuvena – Slika govori više od 1000 reči. Međutim, ovakvo opisivanje i nazivanje slika utiče na to i da se slike sa tvog web sajta plasiraju u Google pretrazi, evo ovako:
Kanibalizacija: Reč koja deluje skoro kao psovka
U želji da se što bolje plasraju na Google pretraživaču, mnogi zanemaruju sadržaj i fokusiraju se samo na upotrebu ključnih reči. To može izgledati ovako:
Prodaja saksija je najbolja prodaja saksija i ne možemo da zamislimo bolju prodaju saksija u Beogradu. Prodaja saksija je nešto za šta treba da se odlučite odmah, jer vaše cveće zaslužuje najbolje od prodaje saksija.
Ovaj tekst nam ne nudi apsolutno nikakvu informaciju. Zapravo, ni Google ga ne voli. Kada shvati da pokušavate da prevarite algoritam, preteranom upotrebom ključnih reči i siromašnim sadržajem, Google će vas kazniti.
Seo stručnjaci nazivaju ovakav postupak kanibalizacijom tekstova na web sajtu.
Pravila pisanja na web sajtu: Kako da postigneš baš ono što želiš?
Postoji mnogo različitih pravila i saveta u vezi pisanja na webu, bilo da se radi o blogu, landing stranici, webshop stranici ili seo optimizaciji sadržaja.
Međutim, sve se svodi na jednu istu stvar – uhvati pažnju kupca i ne puštaj je dok ne napravi ono što želiš.
Istakni se među konkurencijom
Najefektniji web sajt za tvoje poslovanje već od 1990 rsd mesečno.
Reci jasno i glasno – Zašto pišem ovaj tekst?
Bez obzira na to da li pišeš tekst za Facebook objavu ili tekstove koji će se naći na tvom sajtu, prvi korak u pisanju bilo kog sadržaja za web je – definisati tačno šta želiš od svog teksta:
- Želim da pružim infomaciju.
- Želim da prodam nešto.
- Želim da me korisnik kontaktira u vezi daljih informacija.
Za svaku od navedenih želja treba kreirati poseban sadržaj. Podseti se našeg teksta kako pisati opise proizvoda na internetu i na koji način možeš optimizovati svoj web shop, a ukoliko želiš da napišeš blog vezan za tvoje poslovanje, ovde možeš nači korisne savete o tome kako početi sa pisanjem bloga za poslovanje.
Sadržaj na web sajtu upakuj kao poklon
Kada osmisliš šta je to šta želiš da postigneš i koju sadržaj želiš da podeliš sa svojim potencijalnim kupcima, potrebno je da razmisliš o tome kako će izgledati tekst.
Budući da većina nas ne čita nego skenira tekst, vizuelno izdvojeni elementi i različita tipografska rešenja ti mogu pomoći da pogled kupca sprovedeš kroz tekst i da mu olakšaš proces čitanja i razumevanja.
Provedi dan u koži svog kupca: Pisanje tekstova je uvek za korisnika
Znaš one čuvene američke komedije u kojima se dva lika menjaju životima na jedan dan? Zamisli da se jedan dan nalaziš u koži svog potencijalnog kupca i izdvoj potencijalne nejasnoće u vezi sa sadržajem koji bi pročitao na svom web sajtu i potencijalnim problemima sa kojima bi se susreo.
Sadržaj koji pišeš treba da reši sve te probleme i da razjasni apsolutno sve nejasnoće. Čak i ako se neka informacija podrazumeva u tvom poslovanju, kod potencijalnog kupca to verovatno nije slučaj.
Sada sve to optimizuj!
Iskoristi pravila koja smo naveli u tekstu iznad i optimizuj sadržaj koji želiš da plasiraš prema ključnim rečima, tagovima i korisničkom iskustvu.
Kopirajting (copywriting): Kakva je to magija i kako mi može pomoći?
Kopirajting je pisanje prodajnih tekstova za web i kreiranje sadržaja koji će tvoju poslovnu prezentaciju oživeti i dati joj novi sjaj. Kao što smo već napisali, postoji mnogo korisnih saveta, sajtova i blogova na kojima možeš učiti o ovom zanatu. Međutim, kao što svaki kopirajter verovatno zna, ali neće ti odati – tajna je u iskustvu, vežbi i kreativnosti.
Šta treba da pitaš kopirajtera (copywriter-a) pre nego što ga angažuješ?
Pre nego što potražiš pšomoć profesionalnog kopirajtera, definiši šta je to što ti je tačno potrebno. U ovoj branši postoje oni koji pišu dobre prodajne tekstove (copywriter), one koji pišu dobar sadržaj koji možeš primenivati na društvenim mrežama (Facebook, Instagram ili LinkedIn) ili web sajtu (content writer) i one koji kreiraju zanimljiv sadržaj i tekstove po seo pravilima (seo content writer). Pre nego što angažuješ osobu koja će se baviti pisanjem tekstova za tvoje poslovanje, raspitaj se o tome šta je tačno njena specijalnost, objasni joj šta želiš da postigneš svojim sadržajem i zatraži joj nešto što je već pisala.
Naravoučenije: Pisanje dobrih tekstova za web sajt podrazumeva da ispuniš nekoliko različitih pravila, bilo da su ona vezana za seo optimizaciju ili sam sadržaj. Pre nego što počneš sa pisanjem tekstova za svoj web sajt, napravi detaljan plan koji će ispuniti sve ove uslove.
Na koji način možemo uticati na psihologiju svojih kupaca i predstaviti im svoje poslovanje u najboljem mogućem svetlu? Prijavi se na naš njuzletter i sledećeg četvrtka jedna zanimljiva tema stiže direktno u tvoj inboks.
Četvrtkujmo zajedno!
0 %s Komentara