Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik kako viri iza naslova

Google Tag Manager: Sačuvaj vreme za važnije stvari

Bez obzira na to da li imaš prezentacioni sajt ili web shop, podaci o tome kako se kupci kreću po tom sajtu, koje stranice gledaju, da li dodaju proizvod u korpu, pa odustanu od kupovine mogu biti dragoceni za tvoje poslovanje.

Mnogi se još uvek sećaju onih starih telefona na okretanje kada prstom moraš da obiđeš ceo krug i sačekaš da se brojčanik vrati, a ako slučajno omašiš broj, sve ide ispočetka. E, upravo tako je nekada izgledalo praćenje podataka na web sajtu:

  • Popišeš događaje koje želiš da pratiš
  • Zoveš developera da mu to objasniš
  • Onda on razmisli i kaže ti – Biće gotovo za mesec dana
  • Developer testira kodove i otklanja potencijalne bagove
  • Nestrpljivo čekaš mesec dana da bi pogledao šta sve radi na tvom sajtu
  • Setiš se da si zaboravio nešto
  • Čitav proces ide ispočetka.

Upravo tu nastupa – Google Tag Manager koji ti omogućava da uštediš vreme i beskrajno kodiranje na web sajtu.

Ilustracija Google Tag Manager logotipa kao radnika sa alatom

Šta je Google Tag Manager?

Google Tag Manager je besplatan Google alat koji nam omogućuje da instaliramo i pratimo piksele na svom web sajtu, ali i da  definišemo konkretne događaje (pregled stranice, kupovina, klik na telefon, kontakt forma itd).

Kako instalirati Google Tag Manager?

Google Tag Manager je u suštini parče koda koji bi trebalo implementirati u svoj web sajt i to u <head> i <body> delu. Ako ti je nejasno šta sve ovo znači, najbolje bi bilo konsultovati se sa developerom i poslati mu kod jer će on znati tačno šta treba da uradi sa tim.

Struktura: Kako tačno izgleda Google Tag Manager?

Struktura Google Tag Managera je posebno organizovana kako bi nam olakšala prikupljanje i definisanje podataka i to na sledeći način:

Account: U okviru jednog Google Tag Manager-a možeš kreirati nekoliko zasebnih naloga (Account-a). Ovo je posebno važno za marketare, jer svoje klijente mogu držati na jednom mestu, ali potpuno razdvojene.

Container: Svaki Account može imati nekoliko container-a koji će razdvajati tagove. Container-e možeš organizovati prema domenima, web ili mobilnim aplikacijama.

Workspace: Omogućuje da nekoliko korisnika koristi isti Google Tag Manager istovremeno i to bez da ometaju jedni druge.

Environment: Zahvaljujući odvojenim okruženjima (evviroment-ima) možeš testirati događaje na različitim serverima, bez ometanja live verzije sajta.

Versions: Svaka promena tagova kreira novu verziju u Google Tag Manager-u i čuva ostale. Ovo nam omogućuje da ispratimo apsolutno sve promene na web sajtu, ali i da se vratimo korak unazad bez ispravljanja kodova.

Da li vam treba novi web sajt? Još više mogućnosti za promociju vaših usluga

Uz naše Web servise i Web dodatke imate sve na jednom mestu

Zeka koja razmislja o mogućnostima na internetu

Kako Tag manager prati događaje na stranici?

Tag je događaj koji želimo da pratimo na sajtu, a Google Tag manager definiše događaje, odnosno Tagove na osnovu sledećih stvari:

  • Trigger – koja akcija utiče na to da se pokrene tag
  • Varijabla – za programera varijabla je simbol u kodu koji je promenjiv. Tag Manager varijabla funkcioniše na isti način i može se koristiti za triggere ili tagove. Na primer – kada je se url varijabla promeni u www. xxx.rs/korpa pokreni triger za dodavanje u korpu. Google Tag Manager ima nekoliko već pripremljenih varijabli koje se mogu koristiti, ali, prema potrebi, mogu se definisati i novi.

Koje sve događaje možemo kreirati u Google Tag Manager-u?

U zavisnosti od toga kakav je tvoj web sajt, možep definisati i radnje (događaje) koje želiš pratiti na njemu. Evo nekoliko stvari koje treba imati u vidu:

  1. Klik na telefon: Prati koliko te je ljudi kontaktiralo preko web sajta
  2. Popunjena kontakt forma: Poslata kontakt forma dovodi korisnike bliže kupovini ili naručivanju usluge, a Google Tag Manager je savršen način da ispratiš sve ovo.
  3. Dubina skrolovanja stranice: Ako se važna informacija nalazi na sredini stranice, pogledaj koliko je ljudi stiglo do nje, praćenjem dubine skrolovanja.
  4. Apsolutno svi događaji vezani za web shop – dodavanje u korpu, broj započetih kupovina, broj započetih check-out procesa, broj izvršenih kupovina… Sve ovo možeš pregledati implementacijom Google Tag Manager-a.
Ilustracija zečije ruke koja drži lupu i gleda podatke

Google analitika i Google Tag manager: U čemu je razlika?

Sada sigurno misliš – Ali ja već imam Google analitiku gde pratim podatke, zašto mi je potreban i Google Tag Manager?

Da se razumemo – Google Tag Manager uopšte ne služi za praćenje podataka. Kada otvoriš ovaj alat, videćeš da postoji opcija da se kreira container (Create Container) i Google Tag Manager jeste upravo to – jedan veliki kontejner u kojem se skupljaju i definišu svi oni podaci koje kasnije obrađivati na drugom mestu. Zbog toga preko Google Tag Manager-a možeš implementirati Google Analitiku na svoj web sajt i nastaviti sa obrađivanjem svih podataka koje Google Tag Manager prikuplja.

Zamisli to ovako – Tag Manager je radnik na terenu koji skuplja sve podatke sa tvog sajta u jedan ogroman kontejner, a Analitika radi ih skladišti, sortira i razvrstava u skladu sa podešavanjima koja joj dodeliš. Međutim, podaci koje skuplja Google Tag Manager ne moraju da idu samo u Analitiku, već i u Google Ads, Facebook piksel, LinkedIn piksel koji će ih obrađivati dalje i koristiti ih kako bi unapredili tvoje kampanje i povećali broj kupovina, upita ili popunjenih formi.

Ilustracija zeca koji se krije iza zatvorenog Google Tag Manager container-a

Facebook pixel preko Google Tag Manager-a

U tekstu o Facebook pixel-u smo već izrazili svoje simpatije prema mogućnosti instaliranja Facebook Pixel-a preko Google Tag Manager-a.

A evo i zašto mislimo tako:

Svi tagovi se nalaze na jednom mestu: Klik na telefon koji će beležiti Facebook, klik na telefon u Google Ads-u, klik na telefon koji će beležiti Google Analitika… sve ovo je jedan događaj koji bismo morali posebno da pravimo za svaku od ovih platformi. Google Tag Manager sve ovo pojednostavljuje, što je posebno važno za kompleksne sajtove sa mnogo stranica i implementaciju njihovog plana merenja.

Sajt je brži: Nije potrebno implementirati nekoliko kodova (Facebook, Google Analitika, LinkedIn piksel itd), već samo jedan – Google Tag Manager. Ovo utiče i na same preference web sajta.

Uvek se možeš vratiti korak unazad: Kada objaviš nove tagove, Google Tag Manager kreira novu verziju i i čuva staru. Zbog toga je veoma lako uočiti i otkloniti potencijalne greške. Ranije je za ovakvo testiranje bilo potrebno dosta vremena.

Google Tag Manager na više domena

Google uglavnom savetuje da se za svaki domen kreira poseban kontejner koji će beležiti podatke. Međutim, ukoliko je prodajni levak organizovan tako da se prilikom kupovine sa jednog domena prelazi na drugi, valjalo bi razmisliti o istom kontejneru, posebno ukoliko su tagovi slično organizovani i na jednom i na drugom sajtu.

Imaj u vidu: Promena verzije jednog container-a menja tagove na svim domenima i o ovome bi posebno trebalo voditi računa.

Google Tag track events – Zašto je sve ovo bitno?

Ako još uvek razmišljaš o tome da li je implementacija Google Tag Manager-a prava odluka za tvoje poslovanje, otkrivamo 5 razloga zbog kojih je ovaj alata zaista neophodan:

Da li vam treba novi web sajt? Još više mogućnosti za promociju vaših usluga

Uz naše Web servise i Web dodatke imate sve na jednom mestu

Zeka koja razmislja o mogućnostima na internetu

Google Tag Manager stvarno štedi vreme

Sećaš se programera sa početka teksta? Google Tag Manager skraćuje vreme implementacije događaja i plana merenja. Ovakva ušteda vremena omogućuje tvom IT timu da se pozabavi nekim drugim stvarima – user experience-om, brzinom sajta itd.

Ilustrovane zečije šapice i rupa u kojoj se krije zec

Sve se nalazi na jednom mestu

Ako se oglašavaš na nekoliko platformi, verovatno znaš koliko je teško ispratiti sve – Facebook Pixel, Google Ads, LinkedIn Ads… Da ne bi proveravao da li je sve povezano i podešeno kako treba, Google Tag Manager ti omogućuje da na jednom mestu imaš uvid u apsolutno sve tagove koji su ti neophodni.

Manje ćeš se nervirati oko potencijalnih grešaka

Ako se desi da beležiš pozive sa Google Ads reklama, ali ne i one sa Facebook reklama, ne moraš paničiti i proveravati kod na sajtu. U Google Tag Manager-u češ lakše uočiti problem i rešiti ga.

Možeš kreirati templejte

Google Tag Manager ti omogućava da izvezeš sve tagove u okviru jednog fajla. Kreiraj templejt od tagova koje najčešće koristiš na svojim sajtovima – učitavanje stranice, klik na telefon, dubina skrolovanja. Ukoliko imaš nekoliko različitih sajtova sa sličnom strukturom, ovo može značajno skratiti proces implementacije.

Google Tag Manager je besplatan

Iako ćeš verovatno platiti nekome da ti instalira Google Tag Manager i poveže ga sa svim platformama, ne moraš ulagati dodatno u kupovinu ili pretplatu na ovaj alat, što znači da će implementacija Google Tag Manager-a biti jednokratna investicija za tvoje poslovanje.

Najbolji savet koji ćeš dobiti: Evo šta treba uraditi pre implementiranja Google Tag Manager-a

Pre nego što počneš sa kreiranjem tagova (idealno pre nego što počneš i sa izradom web sajta), definiši plan merenja. Plan merenja je najbolje napraviti u saradnji sa analitičarem kojem ćeš predstaviti svoje ciljeve i koji će tačno znati šta treba da se prati i poboljšava. U skladu sa tim možeš definisati i strukturu svog web sajta.

Ilustracija zečice u crvenom kostimu kao web developera

Da li mi je potreban developer?

Istina je – Google Tag Manager je osmišljen upravo da bi se olakšalo kreiranje događaja i organizovalo praćenje podataka na jednom mestu. Ali ovo ne znači da bi trebalo zauvek zaboraviti na developere.

Developer može pomoći dosta u samoj instalaciji Tag Managera, kreiranju definisanih evenata, ali i custom konverzija. Korist koju nam Google Tag Manager donosi u ovom slučaju jeste upravo ubrzavanje procesa, lakše menjanje i kontrolisanje jer u svakom trenutku možeš proveriti šta sve od događaja radi na tvom sajtu.

Naravoučenije: Ako ne možeš da izmeriš kako radi tvoj web sajt, ne možeš ni da znaš da li se online poslovanje isplati, zar ne? Google Tag Manager ti omogućava da implementiraš čitav plan merenja, da sve držiš na jednom mestu i da uštediš vreme developera. I upravo zbog toga – ovaj alat je nezamenjiv.

Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik  kako drži dasku na kojoj piše "Pratite nas!"

0 %s Komentara

Pošalji komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Pročitajte još

Share This