Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik kako viri iza naslova

Facebook pixel: Kako mi je Facebook našao prave kupce?

Pre nekoliko godina čuveni New York Times je razvijao svoju marketing strategiju za online poslovanje. Želeli su da povećaju broj posetilaca portala i steknu verne online čitaoce koji bi preko opcije subscribe redovno dobijali i pratili njihov sadržaj. Da bi to postigli, njihov marketing tim je istraživao na koji način čitaoci konzumiraju njihov sadržaj, a rezultati su bili šokantni – broj pretplatnika se povećao za 2.3 puta, a budžet za marketing je smanjen za čak 25 posto.

Kako su to uspeli?

Odgovor je lak i jednostavan – zahvaljujući Facebook pikselu.

Ako je ovo tvoj prvi susret sa ovom moćnom opcijom u internet marketingu, bez brige, uskoro ćeš saznati baš sve što ti je potrebno da poboljšaš svoje poslovanje.

Šta je to Facebook piksel?

Facebook pixel je nekoliko redova koda ili prostije rečeno parče koda koje se ubaci u header web sajta. Na taj način možeš prikupiti značajne informacije (broj poseta, određene akcije i događaje – events) koje omogućuju da se optimizuje reklama.

 Ilustracija website-a sa Facebook pixel kodom koji smanuje vreme i poboljšava marketing

Kako radi Facebook pixel?

Kada neko sa Facebook-a poseti tvoj sajt i napravi neku akciju (prijavi se, rezerviše, kupi) Facebook piksel to beleži i sakuplja podatke (ovo se takođe dešava i kada neko ima instaliranu Facebook aplikaciju). Takve kupce možeš ponovo naći ili odlučiti da prestaneš da im plasiraš reklame uz opciju Custom audience.

Ilustrovane šapice i uši zeca koji viri iz rupe

Kako mi je Facebook pixel povećao prodaju: 3 razloga zašto ti je ovo potrebno

Istina je da piksel ima veliku ulogu u procesu kupovine, jer ti omogućava da ispratiš ponašanje kupaca na web sajtu i optimizuješ svoje reklame (raspodela budžeta, sadržaj koji ćeš plasirati, cilj kampanje itd.) Zbog toga je veoma važno da se pažljivo osmisli marketing kampanja i odaberu događaji koje želiš da pratiš. Objasnićemo to na nekoliko primera.

Ilustracija ikonica za pinterest, facebook i instagram

Facebook pixel vraća kupce u online prodavnicu

Uz pomoć Custom publike, možeš odabrati one koji su posetili tvoj sajt, određeni proizvod i plasirati im reklamu koja će ih vratiti da završe kupovinu. Marketari ovu mogućnost nazivaju remarketingom, a korisnici ih zovu – reklama koja me juri na Instagramu. Koliko je puta potrebno da korisnik vidi reklamu da bi se zaista odlučio za proizvod – takođe možeš ispratiti u okviru svoje remarketing kampanje

Ilustracija zečje šape koja drži telefon sa onilne rodavnicom koja vraća kupce u okviru custom audience

Lookalike publika (audience): Facebook pixel nalazi nove kupce

Sada sledi prava marketing poslastica – kako Facebook pronalazi nove kupce! Pošto je pixel zabeležio posetioce web sajta u okviru custom publike, Facebook sada može da pronađe sličnu publiku i da njima servira reklamu. O Lookalike audience smo već govorili u tekstu o Facebook Business Manageru, međutim, ono što tada nismo rekli, to je da lookalike publiku možemo da podesimo od 1 do 10 (1 su oni koji su najličniji našim posetiocima). Ovo je mesto gde možemo da eksperimentišemo, a naš savet je da počneš od najuže, pa da polako širiš.

Ilustracija karte Srbije i životinja koje su raspoređene kao Lookalike publika u Facebook-u

Conversion kampanje: Trenutak kada ćeš zavoleti Facebook Pixel

Često se ne razumemo ni sa ljudima iz našeg okruženja, a kako se onda možemo razumeti sa Facebook-om? Zato nam i služi Facebook Pixel.

Razmišljaj o Facebook pikselu kao o dobroćudnom prevodiocu koji komunicira između tebe i Facebook-a. On objašanjava Facebook-u tačno šta želiš da uradiš, koje događaje na svom web sajtu pratiš i zašto. Facebook Pixel nam pomaže da definišemo konverziju u okviru Facebook-a. Kada imamo određenu konverziju, možemo praviti i conversion kampanje.

Ako je cilj tvoje kampanje prodaja, onda je ovo savršena marketing strategija.

Instalacija Facebook piksela: Sve što treba da znaš

U okviru tvog Facebook Business Managera, nalazi se deo sa nazivom Events Manager. Kada otvoriš ovu stranicu, moći ćeš da odaberš koji piksel želiš da instaliraš. Kada klikneš na opciju Pixel setup, Facebook ti nudi tri načina da instaliraš piksel:

  1. Connect a Partner Platform – instalacija preko platforme sa kojom Facebook ima saradnju
  2. Manually Install Pixel Code Yourself – instaliraj kod samostalno, tako što ćeš ga nalepiti u header svog web sajta
  3. Email Instructions to a Developer – unesi email svog developera i pošalji mu kod sa intrukcijama.

Važno: U ovom koraku će ti verovatno biti potrebna pomoć developera. Ukoliko nisi siguran da li ćeš ovaj korak odraditi kako treba, najbolje bi bilo da kod pošalješ nekome ko će to implementirati na web sajtu (Facebook nudi opciju email code to a developer, ali to možeš učiniti i tako što ćeš samostalno kopirati kod i poslati ga).

Kada je kod na web sajtu, možeš ga testirati tako što ćeš u Events Manageru zalepiti url svog web sajta i kliknuti na Send test traffic.

Nakon instalacije osnovnog koda možeš nastaviti sa kreiranjem događaja (evenata) koji će predstavljati neku važnu akciju na tvom web sajtu ili konverziju (dodao u korpu, pozvao, registrovao se…). U okviru Standard Events-a, Facebook već ima definisane određene događaje koje možeš pratiti ( Wish lista, registracija preko forme…itd.), ali svoje događaje možeš i definisati u okviru Custom events-a ili kao Custom konverziju (najčešća custom konverzija jeste preko url-a sa thank-you stranice).

Treba ti pomoć oko Facebook kampanje?

Javi nam se i smislićemo pravu marketing strategiju na društvenim mrežama

Ilustracija megafona iz koga izleću razne ikonice vezane za internet oglašavanje

Kako da napravim Facebook Piksel za web sajt u Word Press-u?

Postoje različiti dodaci za WordPress koji omogućavaju instalaciju piksela za Facebook i Instagram. Međutim, ovde bi trebalo voditi računa i proveravati zastarelost dodatka, kompatibilnost sajta i ovih dodataka… Zbog svih ovih pojedinosti koje se često menjanju, ne preporučujemo intalaciju koda preko ovih dodataka.

Ilustracija papirnih aviona kako lete

Google Tag Manager – alat koji mnogo olakšava stvari

Instalacija koda i kreiranje evenata za Facebook piksel se može učiniti i preko Google Tag menagera i ovo je opcija koju zaista preporučujemo. Zašto je to tako?

Prema planu merenja koji budeš kreirao za svoj web sajt, verovatno ćeš morati da definišeš događaje i za Google analitiku, Google Ads, LinkedIn i za Facebook i Instagram ( u zavisnosti od toga koje ćeš sve platforme koristiti u oglašavanju).

Google Tag Manager je alat koji ti omogućava da sve te stvari pratiš na jednom mestu. Na taj način ne može da dođe do zabune ili različitih podataka, a moći ćeš tačno da ispratiš svoj plan merenja.

Ilustracija elemenata istraživanja i zekine ruke koja drži lupu

Plan merenja: Šta još mogu da pratim?

Iako mnogi vezuju pixel samo za Facebook i Instagram, kao što smo već napomenuli, preko Google Tag Manager-a možeš instalirati kodove koji ti omogućuju praćenje konverzija i na mnogim drugim platformama:

Google Analytics: Zbog svoje opširnosti i velikog opseka, Google, Analytics je definitivno najefikasniji alat za merenje. Pored konverzija koje možeš ispratiti sa svih platformi, možeš pratiti i broj organskih pretraga, a dobro povezana Google Search Console sa Analitikom ti pruža mogućnost da ispratiš tačno kako su te korisnici pronalazili u pretrazi (što je sjajna stvar, posebno za SEO optimizaciju)

Google Ads: Kada organizuješ Google Search, Display ili Youtube kampanje, važno je meriti učinak i tih reklama, tako što ćeš u svom Google Ads nalogu odrediti konverzije koje ćeš pratiti.

LinkedIn piksel: Oni koji se bave uslugama za firme, znaju koliko koristi donosi LinkedIn kampanja. Ali i ovde je bitno izmeriti konverzije i dobiti rezultate, budući da kao i svaka kampanja i kampanja na LinkedIn-u bi trebalo da se optimizuje.

Ilustracija kompjutera, olovke, papira, peščanog sata kao reprezenti svega toga što može da se meri u marketing kapanjama

Facebook Pixel Helper: Velika pomoć za otkrivanje piksela

Kada završiš sa instalacijom i definišes sve potrebne događaje (events) na svom web sajtu, ostaje jedno pitanje – Kako da proverim da li sve to radi? Zahvaljujući alatu Facebook Pixel Helper alatu, možeš da istestiraš svoj piksel i proveriš da li je sve prošlo kako treba. Facebook Pixel Helper možeš instalirati u svoj Chrome i to klikom na ovaj link.

Naravoučenije: Ako se još uvek pitaš da li Facebook pixel radi i da li bi ga uopšte trebalo implementirati, naš odgovor je – naravno da radi. Facebook pixel je definitivno najbolji način da ispratimo rezultate svojih kampanja na ovoj platformi, daje nam signale da optimizujemo svoje reklame i prilagodimo ih korisnicima, a posebne pogodnosti dobijamo remarketing kampanjama.

Remarketing je jako zanimljiva tema o kojoj ćemo govoriti sledećeg četvrtka. Ukoliko želiš da tekst stigne prvi u tvoj inbox, ostavi nam svoj mail ispod, a mi ćemo ti uz novi tekst poslati i dva e-booka sa detaljnim objašnjenima kako da pokreneš Google i Facebook kampanje.

Četvrtkujmo zajedno!

Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik  kako drži dasku na kojoj piše "Pratite nas!"

0 %s Komentara

Pošalji komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pročitajte još

Share This