Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik kako viri iza naslova

FB Ads Manager: Evo kako da pokreneš svoju prvu kampanju

Ako se prosečnom marketaru dovoljno puta ponovi reč boost ili boostovanje, može se primetiti kako mu se pojavljuju ospice svuda po telu. Pokušaj da izvedeš ovaj eksperiment i javi nam rezultate.

Boost je definitivno jedan od najbržih trikova koje je Facebook smislio kako bi uzimao novac, a funkcioniše otprilike isto kao i tombola na vašarima – neko je nekada čuo da je nekome to donelo dobit i sada želi da oproba svoju sreću. Međutim, postoji nekoliko slučajeva kada bi se moglo razmišljati o ovoj opciji, o čemu smo već pisali u ovom tekstu.

U ovom tekstu, pozabavićemo se Facebook Ads Managerom i objasnićemo ti na koji način možeš postaviti svoju prvu kampanju na Facebook-u i Instagramu (a imamo i zanimljiv e-book sa detaljnjim objašnjenjem).

Facebook Ads Manager: Zašto mi je to potrebno?

Do pre nekoliko godina Facebook je imao nekoliko nivoa reklamiranja: boost, Facebook Ads Manager i Power Editor. Međutim, osmislili su rešenje koje je povezalo tadašnji Ads Manager i Power Editor i tako smo dobili novu verziju Facebook Ads Managera. Ono što je zanimljivo jeste da je ova platforma za rekmapiranje pojednostavljena tako da je mogu koristiti i marketari i oni koji žele povremeno da ulože u svoju promociju na društvenim mrežama.

Korišćenjem Facebook Ads Managera, postižeš veću kontrolu nad svojim reklamama. Šta to znači – imaš više opcija oko postavljanja budžeta, možeš bolje definisati cilj svoje reklame i preciznije biraš publiku. O ovome smo već pisali u jednom od tekstova, a možeš ga pročitati ovde.

Ilustracija naKlik zeca koji se nalazi ispred tombole i predstavlja frustraciju korisnika nad boost opcijom

Facebook Business Manager: Savršeno mesto za tvoj marketinški plan

Business Manager je platforma na kojoj se nalazi Facebook Ads. Pored mogućnosti oglašavanja, ovo je mesto na kojem možeš da kreiraš publike, eventove koje želiš da pratiš na website-u. Ovo su veoma važni koraci prilikom organizovanja reklame, a o mogućnostima Business Manager-a ćemo još pisati.

Takođe, ovde možeš pratiti objave na svojoj stranici, transakcije, kao i kvalitet samog Business naloga.

Ilustrovane šapice i uši zeca koji viri iz rupe

Facebook Ads Manager – jedno mesto za dve platforme

Budući da Facebook i Instagram funkcionišu zajedno, Facebook Ads Manager može plasirati tvoje reklame i na Instagram i na Facebook, ili samo na jednu od ove dve platforme.

Ilustracija oglašavanja u Facebook Ads Manageru koja prikazuje na koji način možemo privući lajkove i engagement

Kako mogu da pustim reklamu samo na Instagram?

Prilikom kreiranja kampanje, postoji mogućnost da odabereš mesto na kojima će se tvoja reklama prikazivati. Ukoliko želiš da je pokažeš samo na Instagramu, odaberi sva mesta (placement-e) koja su vezana za Instagram. Ovo ćemo detaljnije objasniti kasnije.

Ilustracija like-ova sa instagrama

Facebook Ads Manager: Sve što treba da znaš za postavljanje kampanje

U našem e-book-u možeš pogledati detaljan vodič o tome kako možeš postaviti svoju prvu Facebook i Instagram kampanju i to korak po korak. Ovde ćemo se osvrnuti na neke osnovne korake, najčešće probleme i pitanja prilikom postavljanja reklama na Facebook-u i Instagramu.

Treba ti pomoć oko Facebook kampanje?

Javi nam se i smislićemo pravu marketing strategiju na društvenim mrežama

Ilustracija megafona iz koga izleću razne ikonice vezane za internet oglašavanje

Strategija Facebook i Instagram oglašavanja

Sećaš se kada smo u prvim tekstovima o marketingu neprestano pričali o tome koliko je važno definisati ciljeve prilikom oglašavanja. I to nije bilo uzalud! Prilikom kreiranja Facebook kampanje jedno od prvih pitanja koje će ti Facebook Ads Manager postaviti jeste upravo – Šta je cilj tvoje kampanje?

Ako se pitaš što on to mora da zna, odgovor je jednostavan. Kao i svaka veštačka inteligencija i Facebook funkcioniše preko algoritma (o tome smo već pisali u ovom tekstu), a algoritam prosto radi drugačije kada želiš da pokažeš reklamu velikom broju ljudi, kada želiš da ih dovedeš na sajt i kada želiš da ih ubediš da kupe nešto od tebe.

Facebook Ads Manager: Ciljevi oglašavanja

Facebook Ads Manager sve ciljeve deli na tri grupe:

  • Awareness (Brand Awareness i Reach): Ovakva vrsta kampanje ima za cilj da tvoju reklamu pokaže što većem broju zainteresovanih. Pogodna je za postizanje famoznog brand awareness-a koji će obavestiti kupce o postojanju tvog brenda i tvoje ponude. Međutim, ovde treba imati u vidu da Facebook gađa sve one koji prate ovakve ili slične sadržaje, ali to ih ne čini kupcima.
  • Consideration (Traffic, Engagement, App installs, Video views, Lead generation, Messages): Ovakav tip kampanje povećava saobraćaj na sajtu, povećava angažovanost potencijalnih kupaca i upućuje na komunikaciju.
  • Conversion (Conversions, Catalog sales, Store traffic). Na osnovu ponašanja svojih korisnika, Facebook procenjuje ko su oni koji bi zaista kupovali nešto i njima servira ponudu.
Ilustracija papirnih aviona kako lete

Facebook i Instagram publika: Neka tvoja reklama pronađe kupce

Drugi bitan korak jeste odabir publike kojoj ćeš plasirati svoju reklamu. Za razliku od Google gde možeš pratiti namere svojih kupaca u okviru Search kampanje, ovde su stvari malo drugačije. Razlog za to je jednostavan – nismo baš toliko iskreni na društvenim mrežama koliko smo prilikom Google pretrage. Zbog toga, možemo reći da su društvene mreže gde odgovaraš na želju, a ne na nameru i pružaš interakciju, a ne odgovor na pitanje.

Svako ko se ikada bavio prodajom zna koliko je važno razmišljati o psihologiji kupca – ko su ti ljudi, čime se bave, šta žele, od čega strahuju… O svemu ovome smo već pisali u ovom tekstu.

Istina je da na društvenim mrežama kupca nikada ne možemo upoznati do kraja. Ipak, postoji jedan korisni marketinški alat (tool) u okviru Business Managera koji ti može pomoći.

Ilustracija megafona i alata za izradu web sajta

Audience Insights: Savršeno mesto za špijunažu

Prilikom kreiranja publike, Audience Insights nam može poslužiti kao dobar vodič za pronalaženje novih kupaca (ovu opciju možeš pronaći u okviru svog Business Manager-a). Na taj način možemo videti ko je sve ostvario neku interakciju sa našim poslovnim profilima, ali možemo i istražiti Facebook mrežu kako bismo došli do nove publike.

Svoje potencijalne kupce možemo potražiti i prema interesovanjima, što nam olakšava sam proces kreiranja kampanje (način obraćanja, vizual…). Pre nego što započneš kreiranje svoje prve kampanje, razmisli o tome šta je sve to što bi moglo da interesuje tvoje potencijalne mušterije i pokušaj da im pristupiš na taj način.

Bonus savet: Ukoliko u Audience Insights-u pronađeš publiku koja ti može biti interesantna, možeš je sačuvati i odmah otpremiti u svoj Ads nalog kao Saved audience.

Ilustracija elemenata istraživanja i zekine ruke koja drži lupu

Look a like, Custom ili Saved publika

Targetiranje putem interesovanja, posla, demografije i lokacije možeš učiniti putem Saved publike.

Međutim, Facebook nudi još nekoliko zanimljivih mogućnosti, a to su Lookalike i Custom publike. Custom publike su svi oni koji su već ostvarili kontakt sa tvojim poslovanjem (posetili su web sajt, lajkovali stranicu ili objavu, poslali poruku…).

Kada napraviš publiku koja je ostvarila neku interakciju, u okviru Lookalike publike možeš pronaći one ljude koji su slični njima. Lookalike publiku biraš na nivou od 1 do 10 (1 je najuži opseg i najsličnija, 10 je najmanje slična).

Kako da znam koja publika bolje radi?

Jednostavno – testiraj ih. Napravi tri kampanje sa različitim publikama i isprati koja ima najveći broj konverzija.

Ilustracija koja prikazuje načine targetiranja u Facebook Business Manager-u

Facebook Boost: Što je brzo to je i kuso

Kao što smo već rekli u prethodnom tekstu o Facebook reklamiranju, ova društvena mreža nudi veliki izbor mesta na kojima se može naći tvoja reklama. Zbog toga je veoma važno ispratiti gde se sve prikazivao post kao i kakav je imao odziv. Facebook nam nudi automatske placement-e, ali i mogućnost da manuelno odaberemo gde želimo da postavimo oglas. Ovo je opcija koju bi trebalo ispitati jer se dešava da uključimo sve opcije i da potrošimo mnogo veći budžet.

Takođe u okviru placementa možemo odabrati da li želimo da reklama ide na Facebook-u ili Instagramu ili želimo da koristimo i jednu i drugu mrežu.

Ilustracija bilborda u pustinji koja pokazuje koliko je važno odabrati placement za Facebook i Instagram reklamu

Facebook i Instagram budžet: Ljubazni Facebook Manager pita kako želiš da ti uzme novac

Pre nego što se upustiš u svoju prvu kampanju, razmisli o tome kako želiš da organizuješ svoj budžet. Facebook pruža da budžet organizuješ na nivou kampanje (Campaign budget) ili na nivou Add seta. Postoje i vremenska ograničenja: Daily – na dnevnom nivou ili Lifetime – od početka do kraja trajanja kampanje.

Ilustracija like-ova sa facebook-a

Koliko treba da trošim na Facebook ads?

Između želje svih zaposlenih u Facebook-u da zarade što više i želje preduzetnika da plati što manje, nekada je veoma teško odrediti konkretan budžet za oglašavanje.

Istina je sledeća – magična cifra koja garantuje uspeh Facebook i Instagram kampanje ne postoji. Ipak, optimizacijom same kampanje može se optimizovati i budžet tako da za uloženi novac možemo dobiti maksimum.

UTM kod: Šta će mi sad to?

Jednom je jedan mudrac rekao – Kampanja nije ptica pa da je pustiš da odleti (dobro, ovo možda baš i nije mudrac rekao, ali je istina). Bez obzira na to da li se radi o Facebook-u ili nekoj drugoj platformi, mnogi smatraju da je dovoljno napraviti kampanju i pustiti je. Međutim, tek tada počinje optimizacija – pratimo publike, gledamo odziv, broj konverzija… i razmišljamo šta je to što može bolje.

Da bi sve ovo bilo moguće, potrebno je u url kod stranice web sajta koji oglašavamo ubaciti utm kod koji će nam pomoći da rezultate svojih kampanja ispratimo u Google Analitici. Utm kod izgleda ovako:

/?utm_medium=social&utm_source=facebook&utm_campaign=zimski_kaput_akcija

Utm kod otkriva odakle dolazi saobraćaj, da li je plaćen ili ne i koja kampanja je u pitanju.

Ilustracija zeca koji ispisuje kodove kao predsava piksel koda koji se ugrađuje u sajt radi lakšeg merenje konverzija

Copywritting Facebook Ads: Zašto je to važno?

Istraživanja pokazuju da tokom dana u proseku pređemo 100 metara skrolovanjem kroz Instagram i Facebook. Potencijalni kupac gleda mnogo sadržaja, a tvoja reklama treba da bude nešto što će mu privući pažnju. Zato je veoma važno posvetiti vremena vizualu i tekstu koji će pratiti reklamu. Od trenutka kada naiđe na tvoju reklamu – imaš samo nekoliko sekundi da kupiš pažnju svog potencijalnog kupca.

Ako si pročitao naš e-book i ispoštovao ove smernice – verovatno sada počinješ sa izradom svoje prve kampanje. Pitanje koje se ovde nameće je sledeće:

Ilustracija zečijih šapica i rupe u kojoj se nalazi šargarepa

Koliko dugo treba da mi odobre reklame na Facebook Ads Manageru?

Kada kreiraš svoju kampanju potrebno je da je Facebook odobri. Ovo može potrajati 24 sata (nekada kraće, a nekada i duže). Ukoliko reklama nije odobrena, pogledaj da li si ispoštovao sve Facebook-ove smernice ili da nisi slučajno prekršio politiku oglašavanja.

Naravoučenije: Sada se možeš upustiti u avanturu kreiranja Facebook i Instagram kampanja. Kada kreiraš svoju prvu Brand Awareness kampanju, možeš kreirati početi ra razvijaš svoj prodajni levak u okviru drugih kampanja. Piši nam svoje utiske i rezultate!

Svoj e-book sa detaljnim uputstvom o tome kako kreirati prvu Facebook i Instagram kampanju možeš potražiti ispod! Ostavi nam svoj e-mail i kompletan vodič stiže direktno u tvoj inboks.

Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik  kako drži dasku na kojoj piše "Pratite nas!"

0 %s Komentara

Pošalji komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pročitajte još

Share This