Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik kako viri iza naslova

Kako se reklamirati na Facebooku i Instagramu?

Oglašavanje na Facebook-u i Instagramu je kao kada pečeš kolač i pozoveš prijatelje. Moraš dodati sve sastojke u pravim razmerama, a kao i svaki dobar domaćin, trebalo bi da obezbediš i atmosferu za svoje goste. Ne treba da budemo prenapadni, treba da ih animiramo, da budemo zanimljivi, da očistimo pre nego što dođu i da im serviramo kolač za koji će svako tražiti recept.

Baš zato što podrazumeva prisniji kontakt sa kupcima i psihologiju prodaje, marketing na društvenim mrežama je zaista poseban, a pitanje – Kako organizovati marketing strategiju na Facebook-u i Instagramu – je uvek aktuelno. Zbog toga smo rešili da damo konkretan odgovor:

Otkrivamo: Kako se reklamirati preko Facebook-a i Instagrama?

Istraživanja pokazuju da čak 60, 6% svih korisnika interneta ima profil na Facebook-u i Instagramu. Zamisli koliko je to potencijalnih kupaca! Budući da su dve ubedljivo najveće mreže, Facebook i Instagram pružaju načina za plasiranje reklama. Što se tiče mesta na kojima reklama može da se nađe, Facebook i Instagram imaju čak 18 mesta rezervisanih za oglase. Tako recimo na Facebook-u reklamu možemo postaviti na – news feed, Facebook Marketplace, video feed, desna kolona na desktopovima, Messenger Inbox, Facebook Story, Messenger story, Facebook Search results. Reklama se takođe može pojavljivati i aplikacijama (preko različitih igrica ili dodataka za Facebook) ili u toku samog sadržaja prilikom pregleda članaka i videa (In-Article i In stream video).

Što se Instagrama tiče stvar je malo jednostavnija, pa svoju reklamu možemo plasirati na news-feed-u, explore feed-u i Instagram story-ju za sada, mada se ovde očekuju promene.

Postoji nekoliko opcija preko kojih možeš postaviti svoju reklamu na društvene mreže. O čemu se tačno radi i u čemu je razlika, saznaćeš u nastavku:

Ilustrovane šapice i uši zeca koji viri iz rupe

Facebook Boost: Što je brzo to je i kuso

Davne 2012. godine, kada je Ads Manager još uvek bio beba, Facebook je izbacio opciju da se post ili fotografija promoviše jednostavnim klikom na dugme (popularni Boost). Razlog za to leži u tome što su mnogi preduzetnici koji su želeli da se oglašavaju na Facebook-u korišćenje Ads Managera smatrali komplikovanim, pa je bilo jednostavnije ponuditi im opcije za unapred postavljene kampanje za koje će samo uneti način plaćanja.

Danas, većina vlasnika biznisa se vodi logikom – Ajde dok ja to naučim i savladam, proći će vreme, daj da uložim bar nešto, da vidim neke rezultate. Zbog toga je opcija Boost-a još uvek aktuelna, iako sadašnji Ads Manager izgleda mnogo jednostavnije nego nekada.

Prilikom bustovanja posta moguće je varirati komponente koje se tiču publike, budžeta i trajanja. Ako ti je cilj pronalaženje kupca, detaljnije targetiranje je neophodno.

Ilustracija Boost opcije kod reklamiranja na Facebook-u i Instagramu

Facebook Boost nekada i nije loša opcija

Zamisli da uzimaš megafon u ruke i vičeš na ulici ponudu koju želiš da promovišeš. Koliko ljudi bi stalo da kupi? Koliko njih bi samo nastavilo dalje? E, otprilike tako funkcioniše i opcija boost post. Budući da ne možeš jasno da kontrolišeš svoju reklamu, a plaćaš je po prikazu, ovakav poduhvat će često koštati mnogo više od detaljnog targetiranja koje možeš učiniti u Ads Manageru.

Međutim, nekada ni megafon nije loše rešenje. Recimo da želiš da obavestiš svoje stalne kupce da ponovo imaš na stanju određen proizvod: crvenu rolku,crne čizme… U tom slučaju nemaš vremena za planiranje celokupne kampanje, a boost-ovanje posta može da bude dobro rešenje.

Popularna kompanija za Escape room, PanIQ Escape Rooms, busutuje svoje postove kako bi obavestila svoje stalne, ali i potencijalne klijente kad god dele neke vaučere i popuste.

Ilustracija zečijih šapica i rupe u kojoj se nalazi šargarepa

Facebook Ads Manager: Saznaj zašto je ovo omiljeni način svim marketarima

Druga opcija za reklamiranje jeste Facebook Ads Manager preko kojeg možeš da postaviš konkretne ciljeve svog internet oglašavanja, zbog čega ćeš mnogo lakše moći da kontrolišeš svoj budžet.

Ciljevi kampanje i načini plaćanja

Dok kod boost opcije uglavnom postižemo awareness, Ads Manager nam omogućava da jasno definišemo cilj kampanje i to u skladu sa tim šta konkretno želimo od svog oglašavanja (da što više ljudi vidi, da povećamo saobraćaj na sajtu ili da povećamo broj konverzija). U zavisnosti od cilja kampanje biramo i šta ćemo platiti – impresiju, klik, posetu sajtu ili dodavanje u korpu. Buadžet za ovakvu reklamu na Fejsbuku možemo definisati na dnevnom nivou ili na nivou čitave kampanje, a možemo podesiti i načine plaćanja (primarni i sekundarni).

Ilustracija zeca koji gađa strelom u cilj i pokazuje kako bira ciljeve svog oglašavanja

Lakše se prati konverzija

Facebook Ads Manager ti omogućava da definišeš svoje konverzije putem Facebook pixel-a i da ih ispratiš u okviru svojih kampanja. Tako možeš proveriti da li tvoja kampanja zaista radi i optimizovati je kako bi izvukao maksimum.

Ilustracija elemenata istraživanja i zekine ruke koja drži lupu

Možeš odabrati gde želiš da stoji tvoja reklama

U okviru placementa, možeš odabrati mesto gde želiš da se prikazuje tvoja reklama na Facebook-u ili Instagramu ( news feed, explore, story, messenger itd.)

U zavisnosti od toga koji je tvoj cilj, možeš optimizovati svoje reklame za svaki od ovih placement-a. Recimo Facebook reklama koja bi stizala u Messenger nije ista kao i ona koja bi se našla na Story-ju i ovo bi trebalo imati u vidu prilikom kreiranja sadržaja.

Facebook boost ili Facebook Ads Manager: Koja je razlika?

Većina marketara ludi od boost opcije. Kada postoji mogućnost detaljnije postavke reklama na Facebook i Instagram, zašto bismo koristili prečice u vidu polurešenja?

Bustovani post se mora naći na profilu, reklamu u Ads Manageru možeš formirati nezavisno od onoga šta objavljuješ. Takođe, Ads Manager ti nudi opciju da isti oglas postaviš i na Facebook i na Instagram, kao i da prilagodiš vizual različitim mestima na kojima će ljudi videti tvoju reklamu.

Šta se sve može reklamirati na Facebook-u?

Apsolutno sve. Facebook voli sponzorisani sadržaj i zarađuje na tome, pa je i spektar načina oglašavanja veoma širok:

  • Facebook stranicu
  • Web sajt (landing stranicu)
  • Aplikaciju
  • Događaj (Event): promocija, večera, webinar, koncert, nastup
  • Video
  • Sliku
  • Post
  • Šta ti još pada na pamet?
Ilustracija like-ova sa facebook-a

Kako reklamirati Fb stranicu

Za razliku od Google-a oglašavanja koje je nemoguće bez web sajta, Instagram i Facebook oglašavanje nam omogućuju da svoje poslovanje promovišemo i samo putem Facebook stranice ili Instagram profila.

Kada napraviš svoju Facebook biznis stranicu, veoma je teško pronaći pratioce. Iako je organski rast nešto što se podrazumeva, posebno na početku, nemoguće je očekivati neprekidan organski rast, bez obzira na to koliko nam je kvalitetan sadržaj. Zbog toga se uglavnom predlaže sledeća strategija: osmilsliti sadržaj, prikupiti organske pratioce, a onda kada vidimo da taj broj stagnira, promovisati stranicu i privući još potencijalnih klijenata i kupaca. Budući da većinu potencijalnih kupaca više zanimaju konkretni uputi, nego Facebook stranica, umesto promovisanja stranice, nekada je bolje promovisati zanimljiv sadržaj (post, video, konkretne ponude).

Kako se reklamirati na Instagramu?

Zbog svog prijemčivog i upečatljivog vizuelnog indentiteta, Instagram je vrlo brzo postao dominantna mreža za reklamiranje i to najpre među mlađom populacijom. Bilo da su u pitanju plaćene promocije ili community marketing, čitava filozofija Instagram profila se može svesti na estetiku, pa ćeš često čuti da neko govori o temi za Instagram profil, načinu komponovanja fotografija itd. Glavno marketing pravilo za reklamiranje na Instagram-u počiva na relevantnoj tematici i predstavljanju života koji želiš da ponudiš svojim kupcima.

Predstavićemo ovo primerom: Prodaješ baštenski nameštaj. Fotografije konkretnih stolica, dimenzije, kataloški materijal je nešto što ne bi trebalo da se nađe na tvom profilu. Ali fotografije predivno uređenog dvorišta sa nameštajem koji ti prodaješ, ženom koja uživa u popodnevnoj kafi jeste nešto što će privući pažnju tvojih pratioca.

Serviraj svojim potencijalnim kupcima takvu fotografiju nakon koje će pomisliti – Želim tako i ja.

Prilikom kreiranja reklama za Instagram profil, veoma je važno imati sva ova pravila u vidu. Fotografija tvoje Instagram reklame treba da isprati istu estetiku, životni stil koji nudiš i priču u kojoj će poželeti da se nađu.

Ilustracija zeca koji pravi baštenski nameštaj

Instagram shop: Nove mogućnosti za online prodaju

Nakon dugo očekivane muzike za Instagram, vrlo brzo je stigla i opcija Instagram shop-a, pomoću kojeg možeš ubaciti katalog svojih proizvoda i organizovati svoju prodaju.

Ovo znači da će i promovisanje na Instagramu sada izgledati malo drugačije, jer pored toga što potencijalne kupce možeš voditi na sajt, možeš ih uputiti i u svoj Instagram store u okviru kampanje. O opciji Instagram shoppinga ćemo detaljnije pisati u nekom od narednih tekstova.

Ilustracija papirnih aviona kako lete

Kako reklamirati sajt na Facebook-u i Instagramu?

Facebook i Instagram kampanju možeš organizovati i tako da svoje potencijalne kupce i korisnike vodiš na svoj sajt. Ukoliko imaš web sajt svog preduzeća, ova opcija je uvek nešto što se više preporučuje, a razloge zašto možeš pročitati ovde.

Uz pomoć Facebook pixel-a , pored remarketing opcija, moguće je i pratiti broj konverzija koje neko izvrši na web sajtu, a došao je preko Facebook ili Instagram reklame, što daje uvid u samu uspešnost kampanje i omogućava dalju optimizaciju.

Web sajt je vaš izlog

Za samo par dana, uz našu pomoć i podršku, dobićete atraktivan web sajt sa posebnim dizajnom.

Ilustracija telefona čiji ekran predstavlja ulaz u prodavnicu

Kako reklamirati proizvode

Ako bi neko želeo da poseti mesto gde odjednom može videti apsolutno sve proizvode, verovatno bi otišao na vašar ili buvljak.

Razmisli o tome šta je najprodavanije, najpopularnije ili šta je ono što je tvojim kupcima sada potrebno i fokusiraj se na nekoliko artikla, umesto na čitav asortiman.

Razlog za to je jednostavan – lakše ćeš optimizovati kampanju za jedan proizvod (ili nekoliko sličnih), vizual će bolje privući pažnju ukoliko nema previše distrakcija, a tekst i poziv na akciju će delovati ličnije. Ako svoje kupce vodiš na web sajt, optimizuj landing stranicu tako da im je potpuno jasno o čemu se radi, koji su benefiti i šta treba da učine kako bi poručili željeni proizvod.

Ilustracija mišice koja na pijaci prodaje svoje proizvode

Kako reklamirati uslugu

Kao i za reklamiranje proizvoda, internet marketing pruža mnogo mogućnosti prilikom oglašavanja usluga. Pre nego što se upustimo u konkretne marketing kampanje, ovde bi trebalo ispitati da li je usluga nešto što ljudi zaista traže putem društvenih mreža. Na primer, ukoliko se baviš keramikom, prosečan kupac će prvo guglati tvoje usluge, upoređivati sa ostalima, a zapratiće te na društvenim mrežama ili kada se bude odlučio za tebe ili kao zadovoljni korisnik nakon obavljenog posla.

Iako je usluga manje tražena od konkretnijih proizvoda, ne bi trebalo odustajati od marketing na društvenim mrežama. Instagram i Facebook ti pružaju mogućnost stvaranja zajednice zadovoljnih kupaca koji će drugima preporučivati tvoje profile. Takođe, ove platforme su idealne za remarketing kampanje gde ćeš potencijalnom klijentu koji je već bio na tvom sajtu prikazati konkretne fotografije uspešnosti tvog posla, što može igrati presudnu ulogu prilikom odabira.

Ilustracija like-ova sa instagrama

Tajna uspešnog reklamiranja na Facebook-u i Instagramu

Za razliku od oglašavanja na Google-u koje prati namere svojih potencijalnih kupaca, društvene mreže su mesto gde se treba boriti za pažnju. Instagram i Facebook reklama treba biti palac stoper, odnosno nešto što će mu privući pažnju dok skroluje svojim feed-om. Zbog toga smo izdvojili nekoliko caka za dobar Facebook marketing:

Odaberi pravu publiku

Ko su ljudi kojima želiš da prikažeš svoju reklamu? Gde ih možeš pronaći? Pre nego što počneš sa kreiranjem kampanje, kreiraj nekoliko publika u Ads Manager-u. Facebook nudi nekoliko opcija na osnovu kojih možeš pronaći idelanu publiku, a više o tome možeš pročitati ovde.

Kreiraj dobar sadržaj: Vizual + tekst

Koliko ljudi prvo vidi sliku, pa onda pročita tekst? Istraživanja pokazuju da je najmanje 65% svetskog stanovništva vizuelni tip. Budući da su Facebook i Instagram društvene mreže pune vizuelnog sadržaja, procenat korisnika koji pripada ovom tipu bi bio znatno veći. Ovo jasno ukazuje na to koliko je važno imati dobar vizual za kampanju, bilo da je to video ili slika.

Tekst koji nosi jasnu poruku i izaziva određene emocije je takođe nešto što ne bi trebalo potceniti. Posveti vremena kreiranju sadržaja za kampanje na društvenim mrežama kako bi odziv bio što veći.

Ilustracija megafona i alata za izradu web sajta

Uvek testiraj opcije

Ne znaš koja fotografija bi bila bolja za kampanju? Razmisljaš o tome kakav biding da odabereš? Koji poziv na akciju je bolji? Prilikom oglašavanja na Facebook-u, uvek je bitno ispitati sve opcije koje ti padnu na pamet. Testiranje možeš obaviti u okviru A/B testa u Ads Manageru, gde ćeš uporediti koja od kampanja ima bolje rezultate.

Važan savet: Kada praviš test kampanju na Facebooku, bitno je promeniti samo jednu stvar (tekst, vizual, cenu…) i ispratiti rezultate ovih promena. Ako promeniš nekoliko stvari, nikada nećeš moći da znaš zbog čega je tačno jedna kampanja bolja ili lošija u odnosu na drugu.

Jasan poziv na akciju: Reci šta želiš

Kako će kupci znati šta treba da urade ukoliko im to ne kažeš? Poziv na akciju bi trebalo da bude istaknut i jasan i na landing stranici i u okviru Facebook reklame. Ako kupcu odmah nije jasno šta treba da učini, verovatno to nikada i neće.

Treba ti pomoć oko Facebook kampanje?

Javi nam se i smislićemo pravu marketing strategiju na društvenim mrežama

Ilustracija megafona iz koga izleću razne ikonice vezane za internet oglašavanje

Kako reklamirati Facebook stranicu u stranim zemljama?

Većina marketing opcija koje Facebook i Instagram trenutno nude su iste i za naše i za strano tržište. Ipak, o ovome moraš voditi računa – Instagram i Facebook oglašavanja na različitim lokacijama treba da sadrži i različite poruke, tako da deluju prirodno i neposredno. Na internetu kruži dosta smešnih fotografija koje su nastale kao posledica lošeg i usiljenog prevoda. Potrudi se da se tvoje poslovanje ne nađe među njima.

Takođe, prilikom osvajanja stranog tržišta treba računati na veću konkurenciju, pronaći ih na društvenim mrežama i ispratiti šta oni rade, kako vode profile i na koji način se reklamiraju.

Ilustracija like-ova sa facebook-a

Koliko košta reklamiranje na Facebook-u i Instagram-u

Budući da svako od nas raspolaže sa različitim budžetom za internet marketing, veoma je teško govoriti o konkretnim ciframa. Zato je raspodela budžeta u okviru kampanja stvar koja se organizuje pojedinačno. Iako oglašavanje na Facebook-u i Instagramu deluje povoljnije u odnosu na neke druge tradicionalnije alate (bilbord, reklama na TV-u, reklama u novinama), važno je shvatiti da ni internet marketing nije besplatan. Od toga kakav budžet izdvojimo za Facebook i Instagram marketing, zavisiće nam koliko ćemo kampanja pokrenuti, koliko će one trajati, koliku ćemo publiku iskoristiti, ali i koliko imamo prostora za testiranje i optimizaciju.

Kako se reklamirati na Facebook-u i Instagram-u besplatno?

Budući da su i Facebook i Instagram platforme besplatne za korišćenje, možemo se posvetiti svojim profilima kako bismo izgradili internet zajednicu i okupili što veći broj ljudi na svojim profilima, što marketari nazivaju community management-om. Međutim, kao i kod SEO optimizacije, ovaj proces je dugotrajan i potrebno je posvetiti se sadržaju, vizualima, ali i razvijanju odnosa sa potencijalnim kupcima.

Ilustracija like-ova sa instagrama

Facebook i Instagram Community management: Sadržaj koji prodaje

Kada počneš sa izgradnjom svog profila, fokusiraj se na to ko je tvoja ciljna publika i kako se ponaša na internetu. Ko su tvoji potencijalni kupci? Kako provode vreme na društvenim mrežama? Koji sadržaj bi im bio zanimljiv? U odnosu na sve ovo važno je isplanirati objave unapred, ali i voditi računa o aktuelnostima, tako da tvoj profil uvek bude u toku sa svim dešavanjima. Takođe, potrebno je animirati svoje pratioce, posvetiti im pažnju, uključiti ih u diskusiju i biti ažuran (odgovarati im na svaku poruku i komentar). Za izgradnju konkretne zajednice je potrebno vreme kako bi se steklo poverenje i kako bi se uspostavio odnos.

Zbog svega toga, trebalo bi imati strpljenja jer ovo može potrajati čak i godinu, dve. Iako je community management besplatan, imaj u vidu da će ti i ovde možda biti potrebna profesionalna pomoć copywritera ili dizajnera oko organizovanja sadržaja. Kao što smo i rekli – besplatno na internetu nikada nije potpuno besplatno (plaća se vremenom, kreativnošću, istraživanjem, upornošću i trudom, ili angažmanom nekoga ko se time bavi).

Naravoučenije: Bez obzira na to da li planiraš konkretne kampanje ili želiš da se baviš community marketingom, poslovni profili na Facebook-u i Instagramu su definitivno nešto što ti je potrebno. Pored toga što ti pruža mogućnost održavanja prisnijeg kontakta sa klijentima i kupcima na internetu, Facebook i Instagram obuhvataju i veliki broj potencijalnih kupaca koji bi trebalo da saznaju za tvoj proizvod ili uslugu.

Ukoliko te zanima kako da pokreneš svoju prvu kampanju na Facebook-u i Google-u, pripremili smo detaljno objašnjenje gde ćemo korak po korak obraditi ove dve teme. Prijavi se na našu mailing listu i saznaj o čemu je reč!

Četvrtkujemo zajedno!

Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik  kako drži dasku na kojoj piše "Pratite nas!"

0 %s Komentara

Pošalji komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Pročitajte još

Share This