Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik kako viri iza naslova

Kako mi je Google remarketing pomogao u prodaji?

Kada je Miloš bio mali, njegov otac je vozio BMW-a. Miloš se seća koji je to tačan model bio, porodičnih okupljanja na koja su išli tim BMW-om i sreće njegovog oca kada ga je prvi put dovezao kući. Otac je brinuo o autu i vozio ga na tehničke preglede, a Miloš se često igrao sa ključevima na čijem se privesku nalazio dobro poznat logotip.

Danas Miloš ima 30 godina i razmišlja o kupovini svog automobila. Pogodi koji auto ima na umu?

Ponovljeni marketing ili remarketing funkcioniše na sličan način. On podseća kupca na tvoj proizvod, čini ga prisutnim u njegovoj svesti i pomaže u procesu kupovine. Pre digitalizacije, firme su se na različite načine dovijale da bi ostvarile ovaj efekat. Digitalni marketing nam otvara nove mogućnosti, a jedna od njih jeste Google remarketing.

Šta je Google remarketing i kako radi?

Remarketing je način putem kojeg se možeš povezati sa posetiocima svog sajta tako što ćeš na osnovu te interakcije pokrenuti kampanje i plasirati im određene reklame što će uticati na to da posetilac sajta najzad postane i kupac.

Saznaj kako da privučeš kupce!

Javi nam se i osmislićemo pravu marketing strategiju za tvoje poslovanje.

Zeka koja razmislja o mogućnostima na internetu

Remarketing ili retargeting – pitanje je sad?

Večita dilema nastaje oko toga da li su remarketing i retargeting ista stvar. Istina je u sledećem – remarketing je veoma širok pojam i može podrazumevati i offline aktivnosti koje vraćaju kupce. Koje su to offline aktivnosti?

Ako si nekada kupovao nešto preko Top shop-a, onda sigurno već znaš. Prilikom prvog poziva su zabeležili tvoj broj telefona, a onda su te pozvali i ponudili ti slične proizvode, određene akcije itd.
Današnji preduzetnici koji plasiraju određen proizvod pribegavaju SMS obaveštenjima ili viber porukama, ali sve se otprilike svodi na isto – skupljanje lead-ova i konvertovanje kupaca.

Retargeting je noviji termin i podrazumeva isključivo online radnje, odnosno preusmeravanje kupaca koji su posetili određeni web sajt (tvoj web sajt ili web sajt konkurencije) i vraćanje takvih kupaca na sajt.

Budući da su oba termina veoma mlada i da se odnose na slične principe, mnogi su skloni da ih mešaju i tretiraju kao sinonime. Google nam ovde nimalo ne pomaže, jer se u okvriru tutorijala koje možemo naći na njihovoj platformi uglavnom govori o remarketingu.

Ilustrovane šapice i uši zeca koji viri iz rupe

Zašto remarketing?

Istraživanja pokazuju da je u proseku potrebno 5 puta podsetiti kupca na proizvod da bi se kupovina zapravo odigrala, a remarketing je savršen način za to. U digitalnoj sferi stopa konverzije se prilikom ovakvog oglašavanja udvostručuje (brojevi variraju u zavisnosti od vrste delatnosti). Postoji nekoliko razloga za to, a mi ćemo navesti najbitnije:

Publika je već zagrejana: Činjenica da su bili na tvom web sajtu, znači da su već pokazali određeno interesovanje za tvoj proizvod ili uslugu. Ovakvi potencijalni kupci će se mnogo lakše odlučiti za kupovinu u odnosu na one koji bi tek trebalo da se upoznaju sa tvojim proizvodom.

Reklama dolazi u pravom trenutku: Kupac dolazi do tvog web sajta u onom trenutku kada zaista traži određeni proizvod ili uslugu.

Reklama se može naći na različitim mestima: Remarketing na Google-u će reklamu plasirati potencijalnim kupcima dok surfuju internetom, čitaju novine, slušaju Youtube. Na taj način možemo ispratiti koja mesta bolje rade i optimizovati budžete.

Ilustracija pogođene mete koja pokazuje retargeting

PPC remarketing: Da li postoji razlika?

U skladu sa već pomenutom zabunom oko termina, ppc remarketing obuhvata sve one oblike remarketinga kada budžet organizujemo tako što plaćamo po kliku (pay per click), što znači da u PPC remarketing potpadaju već pomenute kampanje na Google-u, ali i one na Facebook-u, Instargramu i LinkedIn-u.

Ilustracija otiska šapica u blatu

Google remarketing: Napravi kampanju baš onako kako želiš

Ponovni marketing na Google-u se može napraviti i u okviru Search i u okviru Display kampanja. U zavisnosti od prozvoda, trebalo bi ispitati i jednu i drugu opciju. Recimo, ukoliko prodaješ skup proizvod o kojem se potencijalni kupac dosta raspituje, kao što je to automobil, Search remarketing kampanja može dosta značiti jer ćeš ostati prisutan dok potencijalni kupac gugla i razgleda i ostale modele.

U okviru remarketing kampanja, Google nam nudi nekoliko različitih načina organizovanja remareting kampanja, a mi ćemo sada predstaviti svaki od njih:

Standardna remarketing kampanja: klasičan način da pokažeš reklamu posetiocima svog sajta dok pretražuju druge websajtove i to u okviru Display Network kampanje.

Dinamički remarketing: Ako imaš svoj web shop i dosta proizvoda, dinamički remarketing će vratiti posetioce tvog sajta tačno na onaj proizvod koji su već videli.

Video remarketing: Koliko ti se puta dogodilo da na Youtube-u pronađeš proizvod koji si malopre guglao? U zavisnosti od proizvoda, ali i tvoje kreativnosti prilikom kreiranja sadržaja, video remarketing može biti sjajno rešenje da posetioce web sajta vratiš i pretvoriš u stalne kupce.

Remarketing lista za Search kampanju: Kada posetilac napusti tvoj web sajt, obično nastavi dalje da se informiše o proizvodu koji želi da kupi. Remarketing lista prikuplja podatke o takvim posetiocima i pruža ti mogućnost da se dalje nadmećeš ili da promeniš ključne reči.

E-mail remarketing lista tvojih stalnih kupaca: U okviru Google Ads-a (Adwords-a) možeš kreirati e-mail liste sa podacima koje su tvoje mušterije ostavile prilikom kupovine ili naručivanja usluga, tako da kada organizuješ kampanju, ona bude vidljiva samo njima.

Remarketing kampanja: Kako da napravim dobitnu kombinaciju?

Kao što smo mogli da vidimo, iako ovakav tip kampanje funkcioniše po jasno definisanom principu, ponovljeni marketing se može izvesti na nekoliko načina – u okviru različitih tipova kampanje, na različitim mestima, sa različitim ciljem. Kako možemo znati za koju od ovih kampanja treba da se odlučimo i kakav marketing je najbolja opcija?

Već smo rekli da u marketingu ne postoji tajni recept po kojem će svaki proizvođač funkcionisati, ali ono na šta se možemo osloniti jeste nekoliko smernica:

Ilustracija zeca koji pogađa dobitnu kombinaciju

Remarketing po delovima levka

Prodajni levak je čitav proces kroz koji kupac prođe dok ne završi kupovinu, a više o tome smo pisali ovde.

Kampanju za ponovljeni marketing možemo rasporediti tako da ispitamo slabe tačke tog procesa i da kupce uz pomoć remarketing kampanje vraćamo u levak. Primera radi, prodavci nekretnina kupce mogu vraćati u prodajni levak na nekoliko nivoa:

  1. Remarketing kampanja koja će istaći neki benefit koji im je promakao: Oni koji kupuju stan ili kuću, verovatno će pogledati apsolutno sve što postoji na internetu i trebalo bi uzeti u obzir da ne mogu upamtiti baš sve informacije. Pošto možemo da ispratimo šta su najviše, a šta najmanje gledali na sajtu, možemo organizovati nekoliko remarketing kampanja. Na taj način ćemo ih podsetiti na neke važne pogodnosti koje su prevideli.
  2. Toplija publika – znaju sve podatke, ali još uvek nisu sigurni: Kupcima koji su nekoliko puta posetili naš sajt treba ponuditi još neki razlog koji će im pomoći da odluče. To može biti neka olakšica u podizanju kredita, parking mesto ili jednostavan poziv da dođu i pogledaju nekretninu koja ih zanima.

 

Remarketing po grupi proizvoda

Kampanja za ponovljeni marketing se može vrštiti i po grupi proizvoda. Oni koji su odustali na samom kraju levka, će nastaviti da tragaju samo za drugom nekretninom. Remarketing kampanja koja će nastaviti njihov proces kupovine im može ponuditi stan na sličnoj lokaciji, u manjem cenovnom rangu i slično…

Ilustracija megafona i alata za izradu web sajta

Kako da uštediš novac: Savet zlata vredan

Kada jednom kupi proizvod na tvom sajtu, verovatno će proći neko vreme pre ponovne kupovine. Mnogi zaboravljaju da ovakve kupce isključe iz remarketing kampanje, pa se budžet potroši mnogo više nego što bi trebalo. Za najbolje rezultate trebalo bi napraviti grupu ljudi koja je kupila na sajtu (oni kojima se prikazao sada već famozni Thank You page) i takve ljude isključiti iz kampanje.

A ukoliko želiš profi rezultate u svojoj marketing kampanji, ispitaj koliko vremena u proseku prođe pre nego što te kupac ponovo kontaktira i definiši publiku u skladu sa tim.

Ilustracija rakuna koji svira za novac

Kada bi trebalo pokrenuti remarketing kampanju?

Mnogi marketing stručnjaci tvrde da remarketing kampanju ne bi trebalo ni gasiti. Čak i kada ne ide inicijalna kampanja, remarketing će vraćati ljude na tvoj web sajt, a proizvodi ili usluge će im ostati u pamćenju.

Koliko košta remarketing na Google-u?

U inicijalnim Google Adwords kampanjama, cena klika za Search i Display ume da varira, a isti je slučaj i sa remarketingom. Najčešći slučaj jeste da remarketing Search kampanju plaćamo malo više od Display kampanja. Razlika u ceni zavisi od vrste delatnosti kojom se baviš – advokati u Americi papreno plaćaju za cenu klika, pa bi i remarketing kampanja koštala dosta.

Međutim, ono što svaka studija pokazuje jeste da remarketing kampanja donosi drastičnu uštedu u oglašavanju jer je procenat ljudi koji će kliknuti na remarketing kampanje čak 2 do 3 puta veći.

Ilustracija brda zlatnih novčića i mača zabodenog u njih

Dinamički remarketing

Dinamički remarketing ti pomaže da potencijalnom kupcu pokazeš tačno onaj proizvod koji je gledao tvom web sajtu. Na taj način ćeš plasirati reklame koje su krojene baš prema kupčevoj nameri. Detaljnije o ovoj opciji ćemo govoriti u nekom od narednih tekstova.

Remarketing: Koje su moje opcije?

Iako je Google remarketing veoma efikasan, nekada nam i druge platforme mogu doneti veliku korist, tako da svoje potencijalne kupce možemo potražiti i na društvenim mrežema.

Saznaj kako da privučeš kupce!

Javi nam se i osmislićemo pravu marketing strategiju za tvoje poslovanje.

Ilustracija lupe koja gleda u megafon i koja je okružena ikonicama za socijalne mreže

LinkedIn remarketing nalazi zaposlene i firme

Ako su tvoja ciljana grupa firme i zaposleni, remarketing na LinkedIn-u bi mogao da bude odlično rešenje. Kao i u slučaju sa Google reklamama, i ovde je potrebno kreirati publiku (audience) od ljudi koji su posetili tvoj web sajt.

Facebook i Instagram nalaze kupca kada je opušten

Budući da više od polovine stanovništa koristi ove platforme, remarketing kampanja na Facebook-u i Instagramu može imati odlične rezultate.

Međutim, ovde bi trebalo pozabaviti se sadržajem koji mora da privuče pogled potencijalnog kupca i da ga zaustavi u skrolovanju.

Imaj u vidu da korisnik sigurno nije otišao na Facebook i Instagram kako bi video tvoju reklamu, već kako bi se opustio, čuo sa prijateljima, gledao smešne klipove. Zato je potrebno osmisliti vizual ili video koji će mu privući pažnju, ali i tekst koji će ga motivisati da klikne na objavu.

Ilustracija ikonica za pinterest, facebook i instagram

Remarketing lista: Zašto ti je ovo potrebno?

Remarketing lista u okviru Google Ads kampanje funkcioniše putem kolačića koji skupljaju podatke o posetiocima tvog sajta.

Međutim ne treba zaboraviti ni prikupljanje e-mailova od kupaca koji su već izvršili kupovinu. Ovu e-mail listu možeš napraviti u posebnom dokumentu (Google Sheets ili Exel) i čuvati je. Možeš je uploadovati na različitim platformama – Google, Facebook, Instagram…

Ovako sačuvana remarketing e-mail lista se može koristi i za slanje e-mailova kako bi svoje stalne kupce obaveštavao o akcijama i novinama u svom poslovanju.

Ilustracija papirnih aviona kako lete

Privacy policy: Remarketing kampanja koja poštuje kupca

Ako planiraš da pokreneš remarketing kampanju, veoma je važno ispoštovati zakon o zaštiti podataka. To znači da je potrebno jasno istaći u koju svrhu i na koji način se koriste podaci, da li postoje pikseli na sajtu i za šta služe, kako Google koristi kolačiće itd.

Ukoliko kupac ostavlja svoj e-mail, takođe je potrebno detaljno obrazložiti i navesti za šta će se ovaj podatak koristiti.

Naravoučenije: Još pre nego što je marketing počeo da se koristi online metodama, istraživanja tržišta su pokazala da je isplativije zadržati kupca nego privući novog.

Remarketing i retargeting kampanje predstavljaju most između ova dva principa i odličan način da se kupac sprovede kroz proces kupovine i odluči za određeni proizvod. Zbog toga bi, prilikom planiranja marketing strategije, uvek trebalo razmisliti o načinima remarketinga, platformama na kojima će se sprovesti ove kampanje, kao i o tipovima remarketing kampanja.

Svakog četvrtka objavljujemo korisne savete koje možeš odmah primeniti u svom poslovanju. Sledeće nedelje nas očekuje sasvim drugačija tema. Prijavi se na naš njuzleter i dobićeš novi tekst u inboks pre svih.

Četvrtkujmo zajedno!

Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik  kako drži dasku na kojoj piše "Pratite nas!"

0 %s Komentara

Pošalji komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pročitajte još

Share This