Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik kako viri iza naslova

Kako postaviti oglas na Google: Detaljno uputstvo za Search kampanju

Već smo pričali o tome kako je Google sveznalica. Ali šta se dešava kada ta sveznalica počne da radi za tebe i tvoje poslovanje.

Bez obzira na to koja je tvoja vrsta delatnosti, Google kampanja ti može pomoći jer prvi korak koji neko učini ka tvom biznisu kreće od pretraživanja na Google-u. Zbog toga smo rešili da ti poklonimo detaljno uputstvo o tome kako da otvoriš svoj nalog i kreiraš prvu Search kampanju.

Da bi se napravio oglas na Google, potrebno je da otvoriš Google Ads nalog za šta ti je potrebna gmal adresa.

Zašto treba koristiti Google ads?

74.5% svih pretraga u svetu započinje sa Google-om, a većina ljudi još uvek ne pravi jasnu razliku između Google oglasa i organske pretrage. Šta to znači?

Znači da ukoliko kreiraš Search kampanju i rangiraš svoju ponudu na pretrazi, veliki broj potencijalnih kupaca će to videti, a mnogi od njih će i završiti na tvom web sajtu. Više o tome smo pisali u ovom tekstu.

Ilustracija koja prikazuje oglašavanje na Google-u i rast prodaje; grafikoni sa rastom i tabele

Google Ads Tutorijal: Kako postaviti Google oglas?

Google oglas se kreira po hijerarhiji: Google kampanja, Ad grupa i pojedinačna reklama u okviru svake od grupa.

Recimo ukoliko se bavimo prodajom garderobe možemo kreirati kampanju pod nazivom pantalone, a potom ćemo napraviti add grupe sa konkretnijim ponudama – teksas pantalone, pantalone od tvida, lanene pantalone itd. Svaka od tih add grupa sadrži konkretne reklame sa ponudama, recimo teksas pantalone zvonarice, mom jeans itd.

Detaljno objašnjenje – korak po korak možeš potražiti u e-book-u koji smo pripremili za tebe potpuno besplatno. Ovde ćemo se osvrnuti na najvažnije korake prilikom planiranja i kreiranja kampanje.

Ilustracija zečice i medvedice koje kupuju garderobu u butiku; primer kako se to može bolje istaći kroz Google Ads

Google Ads Keyword Planner: Trenutak kada kampanja počinje

Planiranje ključnih reči je definitivno prvi i jedan od najvažnijih koraka prilikom kreiranja Google Search kampanje. Na taj način se mogu izbeći greške koje ćeš platiti i to bukvalno:

Nerelevantna ključna reč – Google polaže dosta na korisničko iskustvo i to je jedan od razloga zašto i uspeva da se održi toliko dugo. Zbog toga je veoma važno da korisnik pronađe baš ono što gugla. Ako tvoj proizvod ne odgovara ključnoj reči za koju želiš da se rangiraš, ili ćeš platiti više, ili se nećeš pojavljivati, ili nijedno ni drugo.

Loše odabrana ključna reč – Keyword planner, Semrush, Ubersuggest i svi oni alati koje smo već pominjali u prethodnim tekstovima ti pomažu da pronađeš ključnu reč koju ljudi pretražuju. Često se događa da klijenti žele da se rangiraju, plate oglas ili optimizuju za određenu ključnu reč koja jeste relevantna za njihovo poslovanje, ali je niko ne traži.

Nađeš ključnu reč koja se traži, ali postoji možda bolja opcija – Traženje ključnih reči ume da bude dug i naporan posao, posebno zato što je potrebno proveriti svaku opciju, razmišljati o onome što će korisnik tražiti i pronaći optimalno rešenje. Nekada je najtraženija reč najskuplja, pa često možemo naći varijante koje su jeftinije, imaju manju konkurenciju, a podjednako ili za nijansu manje tražene. Ovde bi trebalo izvagati šta dobijamo i šta gubimo i u odnosu na to isplanirati kampanju.

Islustracija kockica i zmijice na kojima piše Keyword planner

Ključna reč: Centar tvoje Google Search kampanje

Kada isplarniraš za koju ključnu reč želiš da se reklamiraš, tek počinje muka sa postavljanjem kampanje. Google nudi tri načina da kategorizuješ ključnu reč:

  • Broad match
  • Phase match
  • Exact mach

Detaljno upustvo o tome kako da postaviš ključne reči, takođe možeš pronaći u našem e-book-u.

Ilustrovane šapice i uši zeca koji viri iz rupe

Negativne ključne reči: One koje ne volimo jer nam troše novac

Prilikom kreiranja oglasa, potrebno je da ispitaš, koje su to ključne reči koje se mogu vezati za tvoju reklamu, a ne mogu ti doneti nikakvu korist.

Primera radi, ukoliko držimo konsalting firmu i reklamiramo se za ključnu reč saveti i konsultacije, ne bismo želeli da nas neko pronalazi kada u Google ukuca – besplatni saveti za poslovanje – jer taj ko to traži sigurno želi da pročita nešto o tome i neće platiti usluge, a mi gubomo novac ukoliko bude kliknuo na reklamu.

Oglašavanje na Google: Gde želim da se prikazujem?

Kada kreiraš svoju prvu kampanju, posebno obrati pažnju na to gde želiš da se prikazuje tvoj oglas. Da li radiš samo u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Kragujevcu ili na teritoriji čitave Srbije. Google i ovde nudi nekoliko različitih opcija pomoću kojih možeš tražiti samo one koji žive na tom području, one koji su trenutno na tim lokacijama i one koji su nekada nešto tražili u vezi sa tim lokacijama (ovo poslednje je veoma pogodno za određene vrste delatnosti kao što su turističke agencije).

Međutim, pogrešan odabir ovih opcija takođe može istisnuti novac iz budžeta. Pokazaćemo to na primeru: Imas svoj web shop u okviru kojeg prodaješ kožne jakne i kapute, ali nemaš dostavu za region i inostranstvo. Postavljaš Google search reklamu na jesen (računaš da se to tada najviše traži) i odabiraš već predloženu Google opciju koja prikazuje reklame onima koji žive na lokaciji ili guglaju bilo šta o toj lokaciji. Pera, koji živi u Nemačkoj, traži kaput za svoju ženu, gugla, vidi tvoj oglas i klikće. Obzirom na to da mu ne možeš dostaviti svoj proizvod, novac koji bi potrošio na ovakvo oglašavanje bolje potroši u kafani sa prijateljima ili jednostavno kupi sebi nešto lepo.

Ilustracija butika sa garderobom. Prikaz fizičke radnje kao internet radnje

Google kampanja

Kada započinješ oglašavanje svog preduzeća na Google-u, možeš postaviti nekoliko kampanja koje će obuhvatati šire teme. Osnovna podešavanja za svaku kampanju jesu: cilj kampanje (klikovi, prodaja ili leadovi, tj. podaci o potencijalnim kupcima koje ćeš koristiti za dalje kampanje ili offline prodaju u radnji), lokacija, plaćanje ( ručno ili automatski, koliko ćeš trošiti na dnevnom novou i na koji način želiš plaćati Google-u).

Ilustracija megafona i alata za izradu web sajta

Grupe Google oglasa

Grupu oglasa možeš ogranizovati u okviru nekog pojedinačnog pojma, odnosno određene ključne reči za koju želiš da se reklamiraš. U okviru svake grupe možeš napraviti po 3 oglasa, a Google će u pretrazi prikazivati najrelevantniji.

Potrebna ti je pomoć za Google oglašavanje?

Javi se i osmislićemo najbolje rešenje za tvoje poslovanje.

Ilustracija megafona iz koga izleću razne ikonice vezane za internet oglašavanje

Google plaćeni oglas

Google plaćeni oglas sadrži tekst oglasa, dodatne linkove, poziv na akciju. U tekstu o Google My Business-u smo govorili da Google voli kada iskoristiš sve opcije koje ti nudi. Isto važi i za Google Ads. Dodaj url, site linkove, broj telefona…

Ilustracija elemenata istraživanja i zekine ruke koja drži lupu

Tekst Google oglasa: Šta sad treba da pišem?

Kod Google Search kampanje, tekst oglasa koji će se pokazati u pretraživaču ima veliku ulogu. On treba da bude kratak, sadržajan, interesantan, zanimljiv i da odgovara tačno na ono što korisnik traži. I sve ovo u isto vreme. Kao i svaki rezultat na pretraživaču, tekst oglasa se sastoji od naslova i opisa:

Headline: Naslov bolji nego u novinama

I dok se novinarski naslovi bore za pažnju, naslovi Google oglasa se bore da daju što precizniji i zanimljiviji odgovor na upit korisnika. Headline Google-ovog oglasa treba da sadrži 30 karaktera i ovo veoma često ume da bude pravi izazov.

Ilustracija novina sa natpisom - Google koji pokazuje zašto je Google reklama bolja od novinskih

Description: Sve što želiš znati u 90 karaktera

Sada nastupa trenutak kreativnosti i snalažljivosti. Šta možeš reći o svojoj ponudi u 90 karaktera? Ovaj opis treba da sadrži konkretniju ponudu u odnosu na naslov, ali i poziv na akciju – bilo da želiš da te kontaktira, pošalje poruku ili kupi na sajtu.

Ilustracija papirnih aviona kako lete

Google oglašavanje cena: Koliko ja da platim Google-u?

Na ovo pitanje ne postoji univerzalan odgovor. Prosečna cena klika zavisi od ključne reči za koju želiš da se prikazuješ.

Najskuplje ključne reči u svetu uglavnom su vezane za različite niše i skupe usluge, kao što je to recimo osiguranje, lekari, krediti, kazino, diplome itd. Pre tri godine, najskuplja ključna reč na američkom tržištu bila je poslovni servisi (business services) i iznosila je nešto više od 58 dolara po kliku.

Potrebna ti je pomoć za Google oglašavanje?

Javi se i osmislićemo najbolje rešenje za tvoje poslovanje

Zeka koja razmislja o mogućnostima na internetu

Šta je My Client Centar?

Ukoliko sarađuješ sa agencijom za oglašavanje, verovatno će te pitati da tvoj Google nalog vežu za svoj My Client Center. Ovo je veoma laka procedura, a agencijama za oglašavanje olakšava posao jer im se svi nalozi klijenata nalaze na jednom mestu. Međutim, kada saradnja prestane, agencija nema prava da zadržava naloge, što se često dešavalo u praksi, a više o lošim iskustvima možeš pročitati ovde.

Ilustracija zečijih šapica i rupe u kojoj se nalazi šargarepa

Google Search Machine

Google algoritam se svakodnevno usavršava. Iako je veštačka inteligencija mnogo napredovala, Google još uvek ne može da nam pročita misli (može da predviđa i nagađa). Zato je veoma važno da postavimo prave ciljeve odaberemo relevantne reči, lokacije i usmeravamo kampanju tačno tamo gde želimo. U početku, Google će biti u procesu learninga, a kasnije sve to možeš iskoristiti i primeniti na svoj oglas.

Naravoučenije: Google je veoma moćan alat! Pravilno optimizovana Search kampanja može doneti sjajne rezultate i vremenom doprineti uštedi budžeta za oglašavanje. Ipak, potrebno je mnogo testiranja, svakodnevno vođenje kampanja i istraživanje, pa je ovo još jedna od stvari o kojoj treba razmisliti da li možemo sami, ili nam je ipak potrebna nečija pomoć.

Prijavi se ispod i besplatno preuzmi detaljan vodič za ortvaranje Google Ads naloga i podešavanje Search kampanje. A već sledećeg četvrtka očekuje te e-book sa detaljnim upustvima za Facebook kampanju

Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik  kako drži dasku na kojoj piše "Pratite nas!"

0 %s Komentara

Pošalji komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pročitajte još

Share This