Već smo pričali o tome kako je Google sveznalica. Ali šta se dešava kada ta sveznalica počne da radi za tebe i tvoje poslovanje.
Bez obzira na to koja je tvoja vrsta delatnosti, Google kampanja ti može pomoći jer prvi korak koji neko učini ka tvom biznisu kreće od pretraživanja na Google-u. Zbog toga smo rešili da ti poklonimo detaljno uputstvo o tome kako da otvoriš svoj nalog i kreiraš prvu Search kampanju.
Da bi se napravio oglas na Google, potrebno je da otvoriš Google Ads nalog za šta ti je potrebna gmal adresa.
Ovde ćete pročitati
- Kako postaviti oglas na Google: Detaljno uputstvo za Search kampanju
- Zašto treba koristiti Google ads?
- Google Ads Tutorijal: Kako postaviti Google oglas?
- Google Ads Keyword Planer: Trenutak kada kampanja počinje
- Ključna reč: Centar tvoje Google Search kampanje
- Negativne ključne reči: One koje ne volimo jer nam troše novac
- Oglašavanje na Google: Gde želim da se prikazujem?
- Google kampanja
- Grupe Google oglasa
- Google plaćeni oglas
- Tekst Google oglasa: Šta sad treba da pišem?
- Google oglašavanje cena: Koliko ja da platim Google-u?
- Šta je My Client Centar?
- Google Search Machine
Zašto treba koristiti Google ads?
74.5% svih pretraga u svetu započinje sa Google-om, a većina ljudi još uvek ne pravi jasnu razliku između Google oglasa i organske pretrage. Šta to znači?
Znači da ukoliko kreiraš Search kampanju i rangiraš svoju ponudu na pretrazi, veliki broj potencijalnih kupaca će to videti, a mnogi od njih će i završiti na tvom web sajtu. Više o tome smo pisali u ovom tekstu.
Google Ads Tutorijal: Kako postaviti Google oglas?
Google oglas se kreira po hijerarhiji: Google kampanja, Ad grupa i pojedinačna reklama u okviru svake od grupa.
Recimo ukoliko se bavimo prodajom garderobe možemo kreirati kampanju pod nazivom pantalone, a potom ćemo napraviti add grupe sa konkretnijim ponudama – teksas pantalone, pantalone od tvida, lanene pantalone itd. Svaka od tih add grupa sadrži konkretne reklame sa ponudama, recimo teksas pantalone zvonarice, mom jeans itd.
Detaljno objašnjenje – korak po korak možeš potražiti u e-book-u koji smo pripremili za tebe potpuno besplatno. Ovde ćemo se osvrnuti na najvažnije korake prilikom planiranja i kreiranja kampanje.
Da li ti je potrebna pomoć za Google oglašavanje?
Javi nam se i osmislićemo najbolje rešenje za tvoje poslovanje.
Naši Google Ads eksperti su sertifikovani od strane Google-a, a naša firma je Google Partner.
Google Ads Keyword Planner: Trenutak kada kampanja počinje
Planiranje ključnih reči je definitivno prvi i jedan od najvažnijih koraka prilikom kreiranja Google Search kampanje. Na taj način se mogu izbeći greške koje ćeš platiti i to bukvalno:
Nerelevantna ključna reč – Google polaže dosta na korisničko iskustvo i to je jedan od razloga zašto i uspeva da se održi toliko dugo. Zbog toga je veoma važno da korisnik pronađe baš ono što gugla. Ako tvoj proizvod ne odgovara ključnoj reči za koju želiš da se rangiraš, ili ćeš platiti više, ili se nećeš pojavljivati, ili nijedno ni drugo.
Loše odabrana ključna reč – Keyword planner, Semrush, Ubersuggest i svi oni alati koje smo već pominjali u prethodnim tekstovima ti pomažu da pronađeš ključnu reč koju ljudi pretražuju. Često se događa da klijenti žele da se rangiraju, plate oglas ili optimizuju za određenu ključnu reč koja jeste relevantna za njihovo poslovanje, ali je niko ne traži.
Nađeš ključnu reč koja se traži, ali postoji možda bolja opcija – Traženje ključnih reči ume da bude dug i naporan posao, posebno zato što je potrebno proveriti svaku opciju, razmišljati o onome što će korisnik tražiti i pronaći optimalno rešenje. Nekada je najtraženija reč najskuplja, pa često možemo naći varijante koje su jeftinije, imaju manju konkurenciju, a podjednako ili za nijansu manje tražene. Ovde bi trebalo izvagati šta dobijamo i šta gubimo i u odnosu na to isplanirati kampanju.
Ključna reč: Centar tvoje Google Search kampanje
Kada isplarniraš za koju ključnu reč želiš da se reklamiraš, tek počinje muka sa postavljanjem kampanje. Google nudi tri načina da kategorizuješ ključnu reč:
- Broad match
- Phase match
- Exact mach
Detaljno upustvo o tome kako da postaviš ključne reči, takođe možeš pronaći u našem e-book-u.
Negativne ključne reči: One koje ne volimo jer nam troše novac
Prilikom kreiranja oglasa, potrebno je da ispitaš, koje su to ključne reči koje se mogu vezati za tvoju reklamu, a ne mogu ti doneti nikakvu korist.
Primera radi, ukoliko držimo konsalting firmu i reklamiramo se za ključnu reč saveti i konsultacije, ne bismo želeli da nas neko pronalazi kada u Google ukuca – besplatni saveti za poslovanje – jer taj ko to traži sigurno želi da pročita nešto o tome i neće platiti usluge, a mi gubomo novac ukoliko bude kliknuo na reklamu.
Oglašavanje na Google: Gde želim da se prikazujem?
Kada kreiraš svoju prvu kampanju, posebno obrati pažnju na to gde želiš da se prikazuje tvoj oglas. Da li radiš samo u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Kragujevcu ili na teritoriji čitave Srbije. Google i ovde nudi nekoliko različitih opcija pomoću kojih možeš tražiti samo one koji žive na tom području, one koji su trenutno na tim lokacijama i one koji su nekada nešto tražili u vezi sa tim lokacijama (ovo poslednje je veoma pogodno za određene vrste delatnosti kao što su turističke agencije).
Međutim, pogrešan odabir ovih opcija takođe može istisnuti novac iz budžeta. Pokazaćemo to na primeru: Imas svoj web shop u okviru kojeg prodaješ kožne jakne i kapute, ali nemaš dostavu za region i inostranstvo. Postavljaš Google search reklamu na jesen (računaš da se to tada najviše traži) i odabiraš već predloženu Google opciju koja prikazuje reklame onima koji žive na lokaciji ili guglaju bilo šta o toj lokaciji. Pera, koji živi u Nemačkoj, traži kaput za svoju ženu, gugla, vidi tvoj oglas i klikće. Obzirom na to da mu ne možeš dostaviti svoj proizvod, novac koji bi potrošio na ovakvo oglašavanje bolje potroši u kafani sa prijateljima ili jednostavno kupi sebi nešto lepo.
Google kampanja
Kada započinješ oglašavanje svog preduzeća na Google-u, možeš postaviti nekoliko kampanja koje će obuhvatati šire teme. Osnovna podešavanja za svaku kampanju jesu: cilj kampanje (klikovi, prodaja ili leadovi, tj. podaci o potencijalnim kupcima koje ćeš koristiti za dalje kampanje ili offline prodaju u radnji), lokacija, plaćanje ( ručno ili automatski, koliko ćeš trošiti na dnevnom novou i na koji način želiš plaćati Google-u).
Grupe Google oglasa
Grupu oglasa možeš ogranizovati u okviru nekog pojedinačnog pojma, odnosno određene ključne reči za koju želiš da se reklamiraš. U okviru svake grupe možeš napraviti po 3 oglasa, a Google će u pretrazi prikazivati najrelevantniji.
Da li ti je potrebna pomoć za Google oglašavanje?
Javi nam se i osmislićemo najbolje rešenje za tvoje poslovanje.
Naši Google Ads eksperti su sertifikovani od strane Google-a, a naša firma je Google Partner.
Google plaćeni oglas
Google plaćeni oglas sadrži tekst oglasa, dodatne linkove, poziv na akciju. U tekstu o Google My Business-u smo govorili da Google voli kada iskoristiš sve opcije koje ti nudi. Isto važi i za Google Ads. Dodaj url, site linkove, broj telefona…
Tekst Google oglasa: Šta sad treba da pišem?
Kod Google Search kampanje, tekst oglasa koji će se pokazati u pretraživaču ima veliku ulogu. On treba da bude kratak, sadržajan, interesantan, zanimljiv i da odgovara tačno na ono što korisnik traži. I sve ovo u isto vreme. Kao i svaki rezultat na pretraživaču, tekst oglasa se sastoji od naslova i opisa:
Headline: Naslov bolji nego u novinama
I dok se novinarski naslovi bore za pažnju, naslovi Google oglasa se bore da daju što precizniji i zanimljiviji odgovor na upit korisnika. Headline Google-ovog oglasa treba da sadrži 30 karaktera i ovo veoma često ume da bude pravi izazov.
Description: Sve što želiš znati u 90 karaktera
Sada nastupa trenutak kreativnosti i snalažljivosti. Šta možeš reći o svojoj ponudi u 90 karaktera? Ovaj opis treba da sadrži konkretniju ponudu u odnosu na naslov, ali i poziv na akciju – bilo da želiš da te kontaktira, pošalje poruku ili kupi na sajtu.
Google oglašavanje cena: Koliko ja da platim Google-u?
Na ovo pitanje ne postoji univerzalan odgovor. Prosečna cena klika zavisi od ključne reči za koju želiš da se prikazuješ.
Najskuplje ključne reči u svetu uglavnom su vezane za različite niše i skupe usluge, kao što je to recimo osiguranje, lekari, krediti, kazino, diplome itd. Pre tri godine, najskuplja ključna reč na američkom tržištu bila je poslovni servisi (business services) i iznosila je nešto više od 58 dolara po kliku.
Da li ti je potrebna pomoć za Google oglašavanje?
Javi nam se i osmislićemo najbolje rešenje za tvoje poslovanje.
Naši Google Ads eksperti su sertifikovani od strane Google-a, a naša firma je Google Partner.
Šta je My Client Centar?
Ukoliko sarađuješ sa agencijom za oglašavanje, verovatno će te pitati da tvoj Google nalog vežu za svoj My Client Center. Ovo je veoma laka procedura, a agencijama za oglašavanje olakšava posao jer im se svi nalozi klijenata nalaze na jednom mestu. Međutim, kada saradnja prestane, agencija nema prava da zadržava naloge, što se često dešavalo u praksi, a više o lošim iskustvima možeš pročitati ovde.
Google Search Machine
Google algoritam se svakodnevno usavršava. Iako je veštačka inteligencija mnogo napredovala, Google još uvek ne može da nam pročita misli (može da predviđa i nagađa). Zato je veoma važno da postavimo prave ciljeve odaberemo relevantne reči, lokacije i usmeravamo kampanju tačno tamo gde želimo. U početku, Google će biti u procesu learninga, a kasnije sve to možeš iskoristiti i primeniti na svoj oglas.
Naravoučenije: Google je veoma moćan alat! Pravilno optimizovana Search kampanja može doneti sjajne rezultate i vremenom doprineti uštedi budžeta za oglašavanje. Ipak, potrebno je mnogo testiranja, svakodnevno vođenje kampanja i istraživanje, pa je ovo još jedna od stvari o kojoj treba razmisliti da li možemo sami, ili nam je ipak potrebna nečija pomoć.
Prijavi se ispod i besplatno preuzmi detaljan vodič za ortvaranje Google Ads naloga i podešavanje Search kampanje. A već sledećeg četvrtka očekuje te e-book sa detaljnim upustvima za Facebook kampanju
0 %s Comments