Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik kako viri iza naslova

Marketing agencija iskustva: 5 zamki koje mogu uništiti tvoj biznis

Sve dobre marketinške agencije lične jedna na drugu, svaka loša agencija loša je na svoj način – napisao bi Tolstoj u svom udžbeniku za digitalni marketing koji bi verovatno imao nekoliko tomova.

Šalu na stranu, angažovanje agencija za digitalni marketing može biti ključan potez u rastu tvog biznisa, koji će ti olakšati poslovanje. Glavni razlog leži u tome što ne moraš da zapošljavaš sektor za marketing u svojoj firmi, a dobijaš kompletnu stručnu pomoć, precizno vođenu kampanju i konkretne rezultate.

Međutim, ovo ponekad može biti mač sa dve oštrice, te često imamo prilike da čujemo jako loša iskustva, posebno od svojih klijenata. Zbog toga smo rešili da na jednom mestu saberemo najčešće zamke koje nastaju u saradnji sa marketinškim agencijama kako bi znao na šta tačno treba da obratiš pažnju pre nego što započneš saradnju sa jednom.

Većina loših poslovnih poteza počiva upravo na nerazumevanju i nekomunikaciji prilikom uspostavljanja odnosa i definisanja plana. Iako se poverenje ne može izgraditi preko noći, ovo je nešto na čemu bi trebalo obe strane da rade i da sarađuju. Na tom komunikacijskom jazu upravo leže sve zamke koje mogu oštetiti tvoje poslovanje:

Agencija za marketing i promociju treba da ti pomogne da ostvariš svoj cilj

Kao Betmen i Robin, Čubaka i Han Solo, Lepa Brena i Slatki greh… Agencija za digitalni marketing je onaj tihi pomagač koji bi trebalo da ti pomogne da realizuješ svoje ciljeve, a ne da te sputava u tome.

Zato je veoma važna komunikacija i iskrenost kako se ne bi dogodilo da agencija radi na tvom društvenom angažmanu i uspostavljanju odnosa sa kupcima, a ti želiš da povećaš prodaju. Lajkovi pljušte, komentari na društvenim mrežama se gomilaju, ali cilj koji želiš za svoje poslovanje izostaje.

Kako to da promenim?

Ilustracija zeca kao Betmena i Robina koja prikazuje kako preduzetnici i digitalni marketing agencije treba da funkcionišu.

Marketinški plan i strategija

Kada jasno iskažeš svoj cilj, marketinška agencija bi trebalo da ti pomogne i da ga osvariš. Da bi se to realizovalo, občično se kreće od formiranja marketinškog plana i strategije koju će tvoje poslovanje pratiti. Marketinški plan obično započinje od analize trenutnog stanja poslovanja i ovde treba biti iskren u tome šta je konkretna prepreka i koji su sledeći koraci.

Ilustracija zeca i lava na sastanku koji razgovaraju o tome kako je protekla kampanja- odnos lajkova i prodaje

Marketinške aktivnosti koje treba uraditi da bi se došlo do cilja

U zavisnosti od konkretnog cilja koji im zadaš, agencija za digitalni marketing je dužna da isplanira i sprovede aktivnosti koje će te dovesti do cilja. Ovo može biti bilo šta: bolja komunikacija sa klijentima, veća ažurnost na društvenim mrežama ili optimizacija sajta kako bi se smanjili troškove oglašavanja.

Ilustracija zečijih šapica i rupe u kojoj se nalazi šargarepa

Konsultacije, specifikacija i održavanje

Čitav proces saradnje se zasniva na konsultacijama, analizi urađenog i predlozima kako da se poboljša poslovanje. Održavanje kontakta je veoma važno tokom čitavog procesa kako bi obe strane ostale obaveštene o tome šta se dešava: preduzetnik da bi mogao da isprati tok, a agencija da bi dobila povratne informacije o tome šta se zapravo dešava (ovo je posebno važno kod onih vrsta delatnosti gde se kupovina dešava offline, kao što je to prodaja automobila, nekretnina itd.) Kada angažuješ agenciju za digitalni marketing, konsultacije su nešto što se podrazumeva, tako da je veoma važno da znaš da imaš punu slobodu da ih kontaktiraš oko saveta ili bilo kakve pomoći.

Iskoristi moć interneta

Još više mogućnosti za predstavljanje i promociju vaših usluga, proizvoda ili akcija

Ilustracija lupe koja gleda u megafon i koja je okružena ikonicama za socijalne mreže

Agencija za digitalni marketing treba da te obaveštava o uspesima i preprekama

Bez obzira na to što je agencija za digitalni marketing firma po sebi, ona se bavi tvojim poslovanjem i ti imaš potpuno pravo da u svakom trenutku ispratiš na koji način obavljaju svoj posao. Zbog toga je pisanje izveštaja ne poželjno, nego neophodno.

Raspodela budžeta, računi sa platforma za oglašavanje, izveštaji, izgled reklama, obaveštenja su nešto što se podrazumeva i što doprinosti transparentnosti poslovanja agencije. Takođe, na kraju svakog meseca agencija bi trebalo da evaluira i svoje poslovanje i da predloži izmene koje treba da poboljšaju ili usmeravaju kampanju.

Ovo je veoma važno definisati odmah na početku saradnje, jer se radi o tvom poslovanju. Agencija za digitalni marketing pruža usluge koje plaćaš, ali te usluge moraju biti potpune da bi komunikacija tekla neometano.

Bonus savet: Za što bolju komunikaciju i kako bi u svakom slučaju mogao da vidiš promene i efekte reklama, najbolja opcija jeste kreiranje interaktivnog izveštaja koji će agencija dopunjavati na mesečnom ili nedeljnom planu, a kojem ćeš i ti uvek imati pristup.

Ilustracija zeca i medveda koji pokušavaju da komuniciraju preko žice i čaše

Digitalni marketing: agencija nije vlasnik Facebook-a, Instagrama ili Google-a

Da jeste, verovatno bi ti sredila nešto preko veze.

Agencija za digitalni marketing ne polaže pravo na bilo koji od maretinških alata ili profila tvog poslovanja. Sve što je vezano za tvoju firmu je isključivo tvoje vlasništvo, a to uključuje:

Vođenje društvenih mreža: Facebook, Instagram, LinkedIn

Ako je agenciji povereno da vodi društvene mreže, ona nema prava da naloge tvoje firme otvara na svojim profilima i da ih sama kreira u Facebook Business Manageru ili LinkedIn Campaign Manager-u. Svaki poslovni profil ili nalog koji napravi, potrebno je da bude vezan za tvoj profil, na tvoje ime i da se posle dodaje kao klijentski nalog u okviru pomenutih alata.

Ilustracija like-ova sa instagrama

Google Search i Display oglašavanje

Google Ads nalog može potpasti pod MCC (My Client Centar) agencije za digitalni marketing gde joj je posuđen na korišćenje, ali je tvoj. Što znači da ukoliko dođe do raskida ugovora i prekida saradnje, agencija je dužna da ga vrati kako bi ga privezao za nekog drugog.

Google analitika

Google analitika je alat koji sadrži dragocene informacije o tvom poslovanju (broj poseta, kupovina, ko su tvoji korisnici, ostvarena zarada). Zbog toga je veoma važno da imaš potpunu kontrolu nad svojim nalogom. Agencija za digitalni marketing može i treba da koristi sve ove alate kako bi ti olakšala poslovanje, ali ne sme zadržavati ove naloge za sebe.

Iz straha da će klijenti nešto zabrljati na profilu, pojedine agencije ograniče vlasniku naloga određene funkcije (read and analyze, collaborate, edit, manage users). Iako je ovo prirodan i razumljiv strah, ograničavanje nije rešenje jer ukoliko dođe do prekida saradnje, vlasnik naloga ostaje bez mogućnosti da ograniči agenciju ili doda novu.

Ilustracija elemenata istraživanja i zekine ruke koja drži lupu

Google Tag Manager

Google Tag Manager je alat koji omogućava da povežeš svoj sajt sa analitikom, Facebook pikselom, Google Ads-om itd. Na taj način možeš pratiti šta tačno korisnici gledaju, ko je odakle došao i koja platforma daje bolje rezultate. Neke agencije koriste pomoć prilikom instaliranja ovih kodova na sajtove svojih klijenata, a neke to čine same. U svakom slučaju, Google Tag Manager je veoma koristan, ali i veoma bitan alat koji takođe treba biti u tvom vlasništvu.

Iako ćeš imati kontrolu nad svojim Tag Manager-om, ovde treba biti veoma obarziv i ne raditi ništa na svoju ruku, jer možeš napraviti štetu svom sajtu.

I svi ostali alati, platforme ili mreže koje su vezane za tvoje poslovanje ostaju u tvom vlasništvu ukoliko dođe do raskida ugovora ili prestanka saradnje. Kada preduzetnik prekine saradnju sa agencijom za digitalni marketing, često ostaje bez svojih profila ili naloga koji pružaju dragocene podatke za dalje planiranje i realizaciju ciljeva. Zbog toga, poslovanje može tapkati u mestu dok se na povrate nalozi ili ne prikupe novi, relevantni podaci koji bi omogućili nastavak rada i realizacije marketinške strategije.

Internet marketing agencija nije agencija za sve i svašta

Mi radimo Google i Facebook oglašavanje, SEO, LinkedIn, društvene mreže, a možemo i da vam ispoliramo pod i razmrsimo tepihe.

Prirodno je da osobe koje se bave digitalnim marketingom budu svestrane i imaju nekoliko dobro razvijenih veština, ali i ovde treba biti oprezan. Agencije koje su se kvalifikovale za sve i svašta, obično sve što znaju, rade veoma površno i prosečno. Zato treba biti veoma obazriv prilikom odabira agencije kojoj ćeš ukazati svoje poverenje.

Ilustracija agencije za sve i svašta koja pokazuje da agencija za digitalni marketing treba da ima određenu nišu

Kako da znam koju agenciju da odaberem?

Kada tražiš stručnjaka za SEO, obično gledaš ko je prvi na Google-u jer računaš da ukoliko je sebe dobro pozicionirao na Google-u verovatno će i tebe, zar ne?

Ne mora da znači.

Dobra preporuka ili dobar rezultat na Google-u često nije najbolji pokazatelj toga da je neko dovoljno kompententan ili stučan baš u tome što je tebi potrebno. Uostalom, taj koji dobro radi SEO, verovatno i nema vremena da sebe pozicionira na Google-u.

Pre nego što se odlučiš za neku agenciju, obavi razgovor, raspitaj se o njihovom radu, kontaktiraj druge klijente i upitaj ih za mišljenje. Na taj način možeš biti siguran da si odabrao nekoga ko je zaista pouzdan.

Kratka tragedija u jednom činu: Angažuješ agenciju za digitalni marketing za SEO. Odvojiš budžet, plaćaš ih nekoliko meseci i na kraju shvatiš da su te rankirali za reč koja se uopšte ni ne pretražuje. THE END

Znak sa natpisom The End koji pokazuje šta se dešava kada se rankira za porešnu reč

Agencija za konsalting i marketing + preduzetnik: Niste u vezi, zato ni raskidi ne moraju biti burni

O tome koliko raskidi mogu da budu bolni, teški i loši svedoče i mnogobrojni naslovi po novinama. Međutim, šta se dešava kada raskineš sa agencijom za konsalting i marketing? Ništa.

Raskidi ugovora i prekidi saradnje su sasvim normalna pojava i u tome ne treba tražiti krivca. Nekada je problem komunikacija, nekada ne možete da prilagodite jedni drugima način rada, a nekada prosto niste zadovoljni realizovanim ciljevima. I sve je to u redu. Prekid poslovne saradnje ne mora biti buran, naprotiv – ti ćeš se zahvaliti agenciji na ukazanom poverenju, a ona će ti vratiti sve tvoje naloge. Ovde nema mesta ljutnji i negativnim emocijama, jer verovao ili ne – posle ovakvog raskida (ugovora) zaista možete ostati prijatelji.

Ilustracija papirnih aviona kako lete

Loš digitalni marketing i vrtoglave cene: Koliko košta i kakve su posledice?

Kao što smo već rekli u ovom tekstu svako oglašavanje ima rezultata – i dobro i loše. Jedina razlika je u tome što loše oglašavanje košta mnogo mnogo više i umanjuje potencijalnu zaradu. Primera radi, ukoliko se ne obrati pažnja na optimizaciju brzine web sajta, cena klika može biti drastično veća, zbog čega će i budžet za oglašavanje biti veći.

Izrada najboljih web sajtova

već od 1990 rsd mesečno

Ilustracija čoveka sa laptopom kako pravi web sajt ispred velikog laptopa

Uspešna saradnja može izgraditi tvoj biznis

Saradnja sa dobrom marketnškom agencijom zaista može biti preokret u tvom poslovanju. Međutim, ta saradnja zaista treba da počiva na otvorenosti, komunikaciji, jasno definisanom cilju i neprekidnoj razmeni ideja. Iako ovakva poslovna saradnja preraste u pravo prijateljstvo na obostrano zadovoljstvo, negativna iskustva mnogih preduzetnika i dalje služe kako bi nas podsetili u kojim segmentima treba biti oprezan i kako izbeći potencijalne zamke koje uglavnom mnogo više oštete preuzetnika nego nekompententnu agenciju .

Naravoučenije: Saradnja sa agencijom za digitalni marketing? Da, naravno, ali pod tvojim uslovima i uz njihovu sugestiju. Loša iskustva postoje i sa jedne i sa druge strane – treba ih uzeti u obzir i biti svestan svojih prava. Ali ni ovde ne treba ići u ekstreme i postati paranoičan. Ako odlučiš da pružiš šansu agenciji za digitalni marketing, pruži im i priliku da izgradite poverenje i uspostavite dobru komunikaciju. Na taj način ćete moći da izvučete maksimum.

Da li pamtiš važne datume? Znaš li koje sve datume možeš iskoristiti za svoje poslovanje? Ne brini, mi smo tu da te podsetimo. Prijavi se na naš njuzleter i nemoj propustiti priliku da na vreme dobiješ obaveštenja i korisne informacije koje mogu unaprediti tvoje poslovanje.

Očekujemo te sledećeg četvrtka na jutarnjoj kafi!

Četvrtkujmo zajedno!

Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik  kako drži dasku na kojoj piše "Pratite nas!"

0 %s Komentara

Pošalji komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pročitajte još

Share This