Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik kako viri iza naslova

Online marketing: Kako da reklamiram web stranicu?

Pre nekoliko godina, jedan prijatelj mučio je muku sa ljubavnim životom. To ga je navelo da spas potraži na jednoj od dejting aplikacija, gde je maštao o tome da pronađe ljubav svog života. Nakon nekoliko dana, došao je sa izjavom.

– One platforme za onlajn dejting nikako ne rade. Napravio sam profil na jednoj, ali još uvek nemam devojku.

– Pa da li si nekoj uputio zahtev, poslao poruku?

– Ne, što?

Otprilike se isto ovako funkcioniše i proces online poslovanja. Nakon izrade sajta, prvi korak jeste promovisanje tog sajta i plan oglašavanja. Gde se treba reklamirati i kako, saznaćeš u ovom tekstu.

Kako da reklamiram Facebook stranicu?

Trend, koji je do skora vladao među svim vlasnicima biznisa, bazirao se upravo na prodaji preko društvenih mreža. Ukoliko ne poseduješ takvu stranicu, sigurno si već znaš nekoga ko prodaje nešto preko Facebook-a i Instagrama. Međutim, sada to nije više tako.

Razlog je jednostavan- došlo je do prezasićenja. Previše stranica i previše ponuda zbunjuju kupce, koji više ne znaju da li kupuju od nekog proverenoga. Zbog toga stranica na društvenim mrežama nije više dovoljna jer ne daje kredibilitet i ne pruža dovoljno informacija.

Iako je ova promena potresla sve koji su vodili uspešne stranice na društvenim mrežama, izrada web sajta i poručivanje proizvoda preko istog je i preduzetnicima dosta olakšala poslovanje i to iz nekoliko razloga:

lustracija online prodavnice koja izlazi iz telefona i koja prikazuje koliko je jednostavno korišćenje e-commerce-a
  • Lakše pratiš putanju kupovine: Znaš koliko puta je prosečan kupac posetio tvoj web sajt pre nego što se odlučio za kupovinu. U skladu sa tim, možeš planirati i broj objava na društvenim mrežama, marketing kampanju, remarketing itd.
  • Znaš ko je samo video objavu, a ko je stvarno zainteresovan: Veliki reach, veliki broj lajkova i veliki broj komentara nekada ne znače mnogo. Kada na svojoj objavi ponudiš link i pratiš broj poseta na sajtu, videćeš koliko je tačno ljudi zainteresovano.

Zbog svega navedenog, reklamiranje same Facebook stranice i bustovanje postova samo po reach-u i impression-u ne donosi očekivane rezultate i može dosta da košta.
Oglašavanje sajta preko Facebook platforme, sa druge strane, ima i te kako smisla i može dati dobre rezultate.

Kako, onda, reklamirati sajt?

Da postoji šablon koji možemo da popunimo i da ostvarimo najbolje rezultate za kampanje i reklame, svet bi bio savršeno mesto – svako bi prodavao najviše što može, a ljudi koji se bave digitalnim marketingom ne bi ni postojali!

Savršeni plan ne postoji!

Zato bi trebalo istražiti sve opcije i proceniti koja je najbolja za tvoj posao u odnosu na to gde ne nalaze tvoji potencijalni kupci. Ovde ćemo predstaviti nekoliko alata uz pomoć kojih možeš voditi uspešne kampanje i plasirati svoj biznis.

Ilustracija zbunjene pande koja gleda u panel od bambusa i uzaludno pokušava da realizuje plan

Kako se reklamirati na Facebooku: Kada su drušvene mreže dobar izbor

Ako svoj posao želiš predstaviti na Facebook-u i Instagramu, prva stvar koju bi trebalo uraditi jeste otvaranje Facebook Business manager naloga pre kojeg ćeš voditi kampanje.

Zašto je Facebook Business manager nalog bolji od bustovanja objava?

Kada pravis svoju kampanju preko Facebook Business Manager naloga, dobijaš mnogo više opcija. Možeš da odabereš publiku kojoj ćeš predstaviti svoju proizvod, a možeš i da kreiraš posebne postove u zavisnosti od toga koliko je ciljana grupa upoznata sa tvojim proizvodima ili uslugama. Ovde postoji još jedna začkoljica – Kada se post bustuje na Facebook-u, taj post je uvek optimizovan za što veći engagement, tako da ukoliko je tvoj cilj klik na link ili nešto drugo, ova opcija će mnogo više potrošiti novca, nego što će doneti zarade. Budući da većina preduzetnika još uvek bustuje svoje postove na Facebook-u i Instagramu, ovo je tema o kojoj ćemo još pisati.

Zapamti: Kada kreiraš svoju prvu Facebook kampanju, povedi računa o svakom detalju: kakav ćeš vizual odabrati, koju poruku ćeš poslati, ko je tvoja ciljana publika i najvažnije – kako ćeš rasporediti budžet. Sve ove korake ćemo proći zajedno u nekom od sledećih tekstova.

Treba ti pomoć oko Facebook kampanje?

Javi nam se i smislićemo pravu marketing strategiju na društvenim mrežama

Zeka koja razmislja o mogućnostima na internetu

Kako se reklamirati na Instagramu?

Kako je Instagram u poslednje vreme sve poppularniji, mnogi pretpostavljaju da je upravo to mesto gde treba plasirati svoju reklamu. Zbog toga, sve češće viđamo najrazličitije reklame kojima možda i nije mesto na Instagramu. Pre nego što se upustiš u promovisanje preko ovog kanala, zapamti sledeće- Instagram je mreža koja je osmišljena tako da se slikama može ispričati određena priča o tvom proizvodu ili usluzi. Da li svoju delatnost možeš opisati na ovaj način? Ako možeš, onda samo napred, ali ukoliko ti je veoma teško da svoje poslovanje predstaviš lepim slikama koje govore o određenom lifestyle-u, onda razmisli o drugim opcijama.

Ilustracija zečice koja pozira ispred ogledala i slika se telefonom da bi na Instagramu prikupila što više lajkova

Kampanja na Instagramu: Odakle početi?

Kao i u slučaju sa Facebook-om, Instagram kampanju je najbolje voditi preko Facebook Business Managera. Osmili kampanju koja će u potpunosti odgovarati tvom proizvodu, osmisli vizuale i isključi sve placement-e koji su vezani za Facebook.

Influenseri: Ko mi može pomoći?

Magično zanimanje 21. veka – influenser! To su oni koji vode lepe živote, piju kafe, slikaju nešto, pa još za to i dobijaju novac? Pa i nije baš tako! Influenseri su ljudi koji su dosta vremena i pažnje posvetili sticanju publike, samopromociji, osmišljavanju novih sadržaja za svoju publiku. Ipak, ono što je važno jeste da oni imaju određen broj pratilaca koji im veruju i koji slušaju njihove savete. Kod nas su se influenseri pojavi najpre u oblasti mode, šminkanja, video igara ili zanimljivih jutjubera koji su duhoviti i zabavni određenom delu populacije. Međutim, u svakoj niši postoje influenseri koji ti mogu pomoći kako bi što više ljudi čulo za tvoj proizvod i stupilo u kontakt sa tobom. Ko su influenseri u tvojoj branši? Ima li ih? Ako ih nema, misliš li da bi ti mogao da budeš jedan od njih?

Treba imati u vidu da usluge influensera nisu besplatne, a ni jeftine. Zato je jako bitno da, kada kontaktiraš influensera, dobro proveriš koliko zarade imaš od njega. Zamoli ga da okači link sa tvojim utm kodom i isprati koliko si tačno publike dobio na ovaj način i koliko njih te je zapravo kontaktiralo. Ukoliko influenser ne donosi predviđenu zaradu, najbolje je prekinuti saradnju.

Ilustracija like-ova sa instagrama

Google ads

Ko je taj Google i kako mi može pomoći da reklamiram svoju web stranicu? Pored toga što je jedan od najomiljenijih pretraživača na svetu, Google je i odličan kanal za reklamu. Međutim, za razliku od društvenih mreža gde možeš promovisati postove bez web sajta, za Google oglašavanje ti je ipak potreban jedan i to dobar. Ukoliko znaš koja je ključna reč po kojoj bi tvoji korisnici mogli na pronađu tvoj sajt, možeš kotirati svoj sajt u pretrazi ili na drugim portalima i u zavisnosti od toga Google ti pruža nekoliko mogućosti:

Google search kampanje: Mesto gde svi nešto traže

Ključna reč vrata interneta otvara.

– Google poslovica

Google se ne razume baš u estetiku. Ni u narodne poslovice. Njemu je bitno da je reč korisna i da je vezana za tvoje poslovanje.

Da bi Google search kampanja bila uspešna, veoma je važno posvetiti vreme ključnim rečima. Znaš li šta bi potencijalni kupac trebalo da gugla da bi došao do tvog web sajta? Znaš li koliko je takvih ili sličnih pretraga? U pretrazi ključnih reči mogu ti pomoći alati Google Keyword Planer, Semrush ili Ubersuggest. Analizu ključnih reči treba sprovesti, čak i pre nego što se počne sa setovanjem kampanje.
Gde želiš da se prikazuje tvoj oglas? Da li posluješ lokalno, regionalno ili imaš poslovnice širom zemlje? Odaberi lokacije na kojima želiš da se prikazuje tvoj oglas.
Zatim se treba pozabaviti pisanjem oglasa koji će privući pažnju za ove ključne reči i to u sledećim okvirima – 30 karaktera za naslov, 90 karaktera za description.
Obavezno dodaj i sitelinkove. Iako se neće uvek prikazivati, ovakav oglas će biti mnogo relevantniji.

Bonus savet: Obrati pažnju na sve one sitne opcije koje Google podrazumeva. Nekada se u tome krije štos za optimiziaciju budžeta.

Mukama sa Google-om ovde nije kraj! Tek kada kreiraš kampanju, važno je pratiti šta se tačno događa, preko kojih reči su ljudi pronalazili tvoj web sajt i da li postoje neke internet pretrage koje uopšte ne odgovaraju tvom web sajtu. Sigurno će ih biti, zato je bitno da svakodnevno osvežavaš listu negativnih ključnih reči kako ne bi plaćao klikove koje ne želiš.

Ilustracija zečijih šapica i rupe u kojoj se nalazi šargarepa

Google display kampanje

To su oni baneri, ko još to gleda? Niko na to neće ni da klikće!

Pa i nije baš tako. Ukoliko se tvoja Google display kampanja prikaže na pravim portalima i sajtovima koji su vezani baš za tvoju nišu, ljudi će i te kako kliktati na to.

Recimo da po raznoraznim forumima i sajtovima tražiš preporuke za dobrog majstora za auto i naiđeš na baner: Pouzdana popravka automobila. Mi nudimo garnciju od godinu dana!
Da li će ovakav baner privući tvoju pažnju? Naravno da hoće!

Ilsutracija aviona koji vuče prazan baner bez reklame

LinkedIn reklama: Kada je ova internet platforma najbolje rešenje?

Jedna od najboljih biznis platformi, LinkedIn, pruža zanimljiva rešenja prilikom reklamiranja. Pored promocije postova, za promovisanje neke novine, posebne usluge u b2b (business to business) poslovanju, možeš razmisliti o korišćenju LinkedIn inmail-a kao jednog od marketinških alata. Slanje ličnih i personalizovanih poruka u inboks je sjajan način da obavestiš sve velike poslove o uslugama i pogodnosti svog poslovanja. Uprkos svojim velikim pogodnostima, mali broj preduzetnika koristi ovaj alat za promovisanje svog posla.

Bonus savet: Iako ima efekta, LinkedIn kampanje su često malo skuplje od običnih. Pre nego što kreneš sa ovom kampanjom, razmisli da li postoje opcije koje ti mogu doneti slične rezultate za manje novca.

Direktni marketing: E-mail oglašavanje

Ilustracija poštanskog sandučeta u koji doleću mailovi koja pokazuje koliko efektno može biti e-mail oglašavanje

Prodaja je uvek bolja kada se stupi direktno u kontakt sa kupcima. Osmisli način na koji ćeš stupiti u kontakt sa svojim potencijalnim kupcima ili klijentima. Imaš li nešto što možeš besplatno da im pošalješ? Kakve koristi oni mogu imati od e-mail dopisivanja sa tobom. Da bi iskoristio sav potencijal, e-mail oglašavanja, potrebno je da se pozabaviš sadržajem poruka koje ćeš slati svojim korisnicima. Pokušaj da uspostaviš uzajamni odnos sa njima, kako tvoje poruke ne bi završavale u junk pošti.

Kako reklamirati Youtube kanal

Nakon Google-a, Youtube kanal je platforma sa najvećim brojem korisnika. Zašto ne bi koristili ovu činjenicu? Mnogima deluje da je ova platforma ograničena samo na muzičke spotove, videe zabavnog karaktera i jutjubere, ova platforma je prepuna korisnih tutorijala, pa je sjajan način za promovisanje poslovanje.

Na primer, ukoliko se baviš prodajom lakova i farbi, osmisli niz “uradi sam” tutorijala u kojima ćeš svojim potencijalnim kupcima objasniti kakvu podlogu da koriste, zbog čega, koje boje se preporučuju u odnosu na to šta farbaju i pokazati to na konkretnom primeru. Ovo će podići tvoj sajt u pretrazi, a kupci će znati kome da se obrate kada budu odlučili da zaista realizuju svoj “uradi sam” projekat.

Još jedan od načina promovisanja na ovoj mreži se mogu pronaći u okviru Google Ads video kampanje koja će tvoj prodajni video vezati za onu vrstu video sadržaja na Youtubu uz koje želiš da se prikazuješ u okviru takozvanih skip videa ili u okviru discovery ili recomended videa koji se nalaze ispod ili sa strane. Sadržaj ovih videa je takođe jako bitan – kod videa koji ide pre snimka koji korisnik zapravo želi da vidi, imaš 6 sekundi da kupiš pažnju svog potencijalnog kupca. Što se tiče vrsta koje se pojavljuju u vidu dispovery videa, potrudi se da osmisliš zanimljiv i upečatljiv naslov kojim ćeš privući kupca.

Online markering: Šta se najviše isplati?

Svako reklamiranje donosi rezultate. Loše oglašavanje donosi lošije rezultate i košta više, a dobro ti pomaže da optimizuješ budžet. Zbog toga treba pažljivo meriti svaki rezultat i uvek razmišljati šta je to što može bolje kako bi se smanjili troškovi. Ipak, u skladu sa vrstom delatnosti tvog poslovanja, potrebno je ispitati nekoliko različitih kanala i videti koji od njih donosi najviše koristi, što ćemo i pokazati na nekoliko primera.

Još više mogućnosti za promociju vaših usluga

Promoviši proizvod i usluge na efektan i način.

Ilustracija lupe koja gleda u megafon i koja je okružena ikonicama za socijalne mreže

Kako najbolje reklamirati firmu?

Bilo da se baviš proizvodnjom, distribucijom, različitim uslužnim delatnostima, jedno je sigurno – moraš odrediti svoj cilj! Da li ti je cilj da prodaš što više? Da stekneš verne kupce? Da ljudi čuju za tebe? Da pronađeš što više klijenata?

Bitku možeš voditi samo na jednom polju!

Kada razmišljaš o ciljevima svog poslovanja, može se desiti da imaš nekoliko ciljeva. Međutim, bitku možeš voditi samo na jednom polju, a isto je i sa kampanjama – jedna kampanja treba imati jedan cilj. Kampanja koja može ostvariti sve tvoje želje, verovatno bi pronašla i tvoju srodnu dušu, namirila decu i kupila jahtu. Ali takva magija ne postoji ni u jednom priručniku za digitalni marketing i ne mogu je izvesti ni najveći marketinški stručnjaci.

Kada odrediš šta je tvoj cilj, bitno je da ispitaš koja je platforma najbolja za reklamiranje. Naš savet je naravno da uvek testiraš sve platforme, jer ćeš samo na taj način pouzdano da znaš gde treba dalje ulagati. Međutim, većina preduzetnika često posluje sa ograničenim budžetima za marketing, pa je zato potrebno proceniti i smanjiti broj platformi na kojima ćeš se reklamirati. Da bi kampanja bila što uspešnija, platforme za reklamiranje odaberi u skladu sa vrstom delatnosti kojom se baviš.

Ilustracija papirnih aviona kako lete

Kako reklamirati svoj proizvod na internetu?

Moderan način kupovine je izmenio odnos proizvoda i kupca, postavivši kupca u centar dešavanja, više o tome možeš pročitati u ovom tekstu.

Upravo zbog toga što se sve vrti oko njega, pažnju bi trebalo posvetiti tome na koji način potencijalni kupac može korespondirati sa tvojim proizvodom. Da li je čuo za njega? Da li je to nešto što već zna i koristi? Koliko je slikovit? Da li rešava neki poseban problem?

Recimo da se baviš online prodajom patika. Imaš svoj web sajt, imaš svoju internet prodavnicu i želiš da počneš da se reklamiraš.Da ne se ne bi bespotrebno rasipao budžet, razmislićeš o tome gde treba da plasiraš svoj proizvod. Za patike svi znaju – svi ih nose i svima je poznato. Pored toga što su najudobnija obuća, patike su nešto što tvojim potencijalnim kupcima daje određen osećaj moći, statusa, da prate trendove itd.
Zbog toga bi trebalo iskoristiti društvene mreže, ali i Google platformu i uporediti da li je više kupaca došlo preko jednog ili drugog kanala. Ukoliko plasiraš patike manje poznatog brenda, sa posebnim nazivom i određenim specifikacijama, najbolje bi bilo formirati kampanju na sledeći način:

  • Iskoristiš društvene mreže kako bi ih informisao i zainteresovao za svoj proizvod
  • Iskoristiš Google reklamu kako bi izašao prvi kada to kasnije budu pretraživali

I eto već jedne strategije!

Zaštitni znak Web servisa naKlik, zec sa patikama, kul naočarima i sportskom torbom

Kako reklamirati uslugu?

Preduzetnici koji se bave uslužnim delatnostima uglavnom imaju web sajtove bez internet prodavnice i u zavisnosti od niše kojoj pripadaju mogu takođe koristiti različite alate kako bi privukli potencijalne klijente. Zbog toga je važno odgovoriti na sledeća pitanja:

  • Kome nudiš usluge svog preduzeća?
  • Kakav problem rešavaš?
  • Na koji način?
  • Da li je usluga koju ti nudiš dobro poznata ili ne?

Kada odgovoriš na sva ova pitanja, znaćeaš gde možeš plasirati svoje usluge. Već smo govorili o tome da kod onih usluga kao što su – vodoinstalateri, automehaničari, električari, najbolja opcija jeste Google, budući da su njihovi klijenti ljudi koji imaju određen problem i kojima je odmah potrebna neka vrsta pomoći. Što se tiče b2b usluga, kao što su to recimo knjigovodstvene usluge, dizajnerske usluge itd, potrebno je najpre upoznati buduće kljente sa svojim poslom i predočiti im na koji način im se može pomoći, a društvene mreže mogu poslužiti kao odličan alat.

Ilustracija papirnih aviona kako lete

Kako se besplatno reklamirati: Nekoliko caka za internet promociju za dž

U jednom od prethodnih tekstova smo već govorili o tome na koji način svoj posao možeš besplatno promovisati, a detaljnije o tome možeš pročitati ovde.

Chat sa korisnicima

Chat aplikacija za sajtove je odlično rešenje da potencijalnim klijentima i korisnicima pokažeš svoju pristupačnost i srdačnost. Prilikom posete tvom sajtu, kupac će sigurno imati neka dodatna pitanja ili nedoumice. Omogući mu da te odmah kontaktira na chat-u. Analizom potrebnih aplikacija za preduzetnike, Web servis naKlik je došao na ideju da svim svojim korisnicima ponudi chat aplikaciju u okviru svojih paketa za izradu web sajta. Detaljnije o tome možeš pročitati ovde.
Istraživanja pokazuju da će čak 46% korisnika radije kontaktirati putem live chat-a, nego putem email-a ili pozivom na broj. Razlog tome leži u prostoj činjenici da live chat doprinosi osećaju prisnosti, ali i profesionalnije usluge, što utiče na poverenje korisnika.

Ilustracija zeca koji se pojavljuje na chat-u našeg sajta i pita - Kako vam možemo pomoći

Comunity management: Trenutak kada su društvene mreže stvarno za druženje

Društvene mreže mogu biti sjajan način da stupiš u kontakt sa svojim potencijalnim kupcima ili korisnicima. Dobar comunity management utiče na sticanje verne publike- onih koji neće samo kupiti od tebe, nego će se i često vraćati. To ne znači da ćeš povremeno samo objaviti po koji post, odgovoriti na koji komentar i postaviti neke interesantne sličice. Da bi comunity management imao nekog rezultata, potrebno je mnogo vremena, mnogo truda i dosta istraživanja ciljane publike, što je veoma teško, posebno za nove sajtove.

Networking: Poveži se, polećemo!

Poznaješ li još neke firme koje se bave sličnim delatnostima kao i ti? Zašto se ne biste povezali? Networking je sjajan način da sa kolegama iz svoje branše razmeniš ne samo iskustva, već i da se povežete i promovišete jedni druge i to na obostranu korist.

zeleni klupko koji se kotrlja

Kako reklamirati blog?

Pored toga što je sjajan način da korisnike svog sajta upoznaš sa svojim poslovanjem, blog je i dobar način da promovišeš svoj rad. Razmisli koje su to teme koje muče tvoje potencijalne kupce ili korisnike i odgovori im u svom blogu. Piši neposredno, posveti im vremena i pomozi im da reše probleme, a oni će ti i te kako biti zahvalni. Sadržaj tvog bloga bi trebalo da bude prilagođen za tvoje potencijalne kupce i da reši najčešće nedoumice koje imaju u vezi sa tvojim poslovanjem.

Kako da znam da li je blog za mene?

U zavisnosti od delatnosti kojom se baviš proceni koliko ti blog može pomoći prilikom promovicanja sajta. Da li postoji nešto što te potencijalni kupci najčešće pitaju? Postoji li oblast gde im možeš pomoći? Ukoliko je odgovor na ova pitanja – da, razmisli o pisanju bloga.

Ilustrovane šapice i uši zeca koji viri iz rupe

Saradnja sa poznatim blogerima: Da ili ne?

Ukoliko želiš da svoj blog podigneš na viši nivo i da promovišeš svoje poslovanje na ovaj način, raspitaj se ko su uticajni blogeri iz tvoje branše. Poveži se sa njima, gostuj na njihovom blogu i uzvrati im uslugu tako što ćeš ih pozvati da gostuju na tvom blogu. Imaj na umu da se ovakva usluga često naplaćuje, tako da bi trebalo da se raspitaš ukoliko želiš da se reklamiraš na ovaj način

Sajtovi ili forumi: Saznaj gde se nalaze tvoji kupci

Postoje li određeni sajtovi ili forumi na internetu koje prate tvoji potencijalni kupci ili preko kojih se informišu? Raspitaj se na kojim sve sajtovima možeš besplatno okačiti link svog sajta i prati koliko ljudi odatle posećuje tvoj sajt.

Ilustracija elemenata istraživanja i zekine ruke koja drži lupu

SEO rankiranje

Tema o kojoj smo nebrojano puta govorili, čuvena SEO optimizacija, definitivno je stvar koju moraš odraditi za svoj web sajt. Kako bi se što bolje pozicionirao na Google-u potrudi se da tvoj sajt sadrži relevantne podatke. Kada kažemo relevantne, ne mislimo samo na tačnost tih podataka, već na to koliko su oni relevantni za korisnike tvog sajta. Da li je potencijalnom kupcu jasno čime se baviš, kako te može kontaktirati i koja je cena proizvoda ili usluge koju nudiš? Sve ove stvari znatno utiču na SEO rankiranje, kao i odabir ključne reči za koju želiš da se rankiraš.

Bonus savet: Mnogi preduzetnici urade SEO optimizaciju za reč ili frazu koja je samo njima poznata, a koju malo ko traži. Takvo SEO rankiranje je uzaludno. Proveri dobro koliko pretraga ima tvoja ključna reč i razmisli na koji način želiš da se rangiraš na Google-u.

Online marketing: Neka sistem radi za tebe

Internet marketing bi trebalo da olakša stvari, a ne da ih dodatno zakomplikuje. Kada kreiraš svoje prve kampanje uz bilo koje od navedenih alata, potrudi se da izvučeš sve one informacije koje smatraš korisnim. I u tom leži jedna caka – Digitalni marketing pruža mnoštvo informacija i veoma je važno proceniti koja je bitna, a koja baš i ne. Recimo, ako ti je cilj kupovina, pokušaj da izdvojiš sve metrike koje utiču na kupovinu i uvek razmišljaj šta je to što bi moglo bolje. Na taj način možeš optimizovati svoje kampanje i iskoristiti maksimum od online marketinga.

Ciljani marketing: Važna strategija za uspeh

Svaki moderan marketinški koncept počiva na principima ciljanog marketinga. Ciljani marketing je koncept koji se sastoji od nekoliko veoma važnih tačaka prilikom osmišljavanja marketing strategije:

  • upoznati se sa tržištem
  • odabrati ko je ciljna grupa kojoj želiš da posvetiš svoj napor
  • pozicionirati svoj proizvod ili uslugu u odnosu na ciljnu grupu

Recimo, ukoliko se baviš fitnesom, razmisli da li ćeš svoje marketinške napore i budžete preusmeriti na profesionalne sportiste koji se spremaju za takmičenja, na mlade mame, penzionere, ili možda studente. Pristup ovim ciljanim grupama nije isti. U zavisnosti od usredsređenosti na svoju ciljnu grupu zavisiće i ton kojim se obraćaš, platformi na kojima ćeš pronaći svoje potencijalne mušterije i kampanje koje ćeš voditi.

Ilustracija debelog zeca koji vežba u teretani i trči na traci

Naravoučenije: Da li mi bolje radi Facebook ili Google reklama? Gde sve mogu da se reklamiram? Postoji li nešto što mogu uraditi besplatno? Online marketing je odličan način za oglašavanje tvoje poslovne web stranice jer nudi mnoštvo različitih opcija, ali ne garantuje uspešnost nijedne. Upravo zbog toga, najbolje rešenje je testiranje nekoliko različitih mogućnosti i meriti rezultate.

Na koji način organizuješ svoje kampanje? Da li se oglašavaš ne nekim od ovih platformi? U narednim tekstovima ćemo govoriti upravo o tome kako da iskoristiš sve mogućnosti koje pružaju navedene platforme. Prijavi se na naš njuzletter i već sledećeg četvrtka popij svoju prvu jutarnju kafu uz naš novi tekst o jednoj besplatnoj mogućnosti koju svaki preduzetnik treba da koristi.

Četvrtkujmo zajedno!

Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik  kako drži dasku na kojoj piše "Pratite nas!"

0 %s Komentara

Pošalji komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pročitajte još

Share This