Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik kako viri iza naslova

Zašto koristiti Google ads: 5 načina na koje je Adwords poboljšao poslovanje

Davno je prošlo vreme kada je čuvena rečenica – Ko nema u vuglu, traži na Google-u, bila aktuelna. Danas se sve može naći na Google-u. Svi to znaju, svi guglaju i svi traže. I upravo je ovo jedan od ključnih razloga zašto bi Google Ads trebalo da postane jedan od ključnih alata u marketing strategiji tvog poslovanja. A o tome šta je ostalo u “vugli” ćemo možda neki drugi put.

Google Ads ili Google Adwords: U čemu je tačno razlika?

Punh 18 godina Google oglašavanje se odvijalo putem Google Adwordsa da bi pre samo dve godine ova platforma prešla u Google Ads. Rebrendiranju Google Adwordsa doprinelo je, kako kažu iz Google-a, poboljšanje same platforme koja se potrudila da isprati sve promene u modernom potrošačkom svetu: češću upotrebu mobilnih telefona, sadržaj, videe…

Google Ads ili nekadašnji Google Adwords, postaje jedan od najomiljenijh alata za reklamiranje. I to upravo zahvaljujući dobroj optimizaciji koja povoljno utiče na stopu konverzije.

Za oglašavanje na Google Ads-u, potreban ti je gmail nalog, kreditna kartica kojom ćeš plaćati oglašavanje i web sajt. Za razliku od oglašavanja na drugim platformama (Facebook i Instagram), oglašavanje na Google-u nije moguće bez web sajta.

Bonus savet: Google voli dobre sajtove. Dobro optimizovan web sajt (brzina, sadržaj i mogućnosti) utiče na smanjenje klika na Google oglasima.

Smešna Ilustracija zeca koji se udara čekićem po glavi

Kako izgleda uspešna Adwords kampanja?

Kao i svaka uspešna marketinška kampanja, kampanja na Google ads-u će ti omogućiti da ostvariš svoj unapred definisani cilj. Dakle, pre nego što uopšte otvoriš svoj Google Ads nalog, razmisli o tome šta želiš da postigneš svojom kampanjom. Iako je veštačka inteligencija dosta napredovala, još uvek ne može čitati misli, tako da je važno isplanirati kampanju u odnosu na to šta tačno želiš.

Ilustracija brda zlatnih novčića i mača zabodenog u njih

Google Ads: Kakve sve vrste oglasa postoje?

Google nudi nekoliko vrsta oglašavanja u okviru kojih možeš da isplaniraš svoje kampanje:

Google Search Network kampanja – reklama u pretraživaču: 
Reklama koja ti omogućava da se pozicioniraš u Google pretrazi na osnovu ključnih reči koje neko unese u pretraživač. Budući da kupac već ima nameru, Google Search kampanja će mu veoma lako privući pažnju ( posebno ako se uzme u obzir da većina klikne na prvi rezultat u pretrazi, kao i da ⅔ internet korisnika još uvek ne pravi razliku između reklame i organskog rezultata pretrage)

Google Display Network kampanja – ne baš tako popularni baner na sajtovima:
Baneri koje viđamo na različitim portalima su takođe deo Google kampanje. Iako većina misli da niko na to neće kliknuti, dobro pozicioniran baner ti može doneti veoma veliku posetu. Banere rakođe možeš koristiti u okviru svoje remarketing kampanje (kada potencijalni kupac zna o čemu se radi, broj klikova je veći)

Video kampanja- reklame sa Youtuba:
Svoju kampanju na Google-u možeš plasirati i u video formatu na Youtube-u. Youtube je drugi najpopularniji pretraživač na svetu (iako plasira video sadržaj). Ovde je veoma važno povesti računa o sadržaju videa (nezanimljive i dosadne formate uvek preskačemo), ali i o placementima – mestima na kojima se može pojaviti tvoja reklama. Postoji nekoliko različitih kampanja i formata, ali o tome ćemo već pisati u nekom od narednih tekstova.

Google Shopping kampanja:
Nažalost, ova vrsta kampanje nije dostupna kod nas i u zemljama regiona. Ipak, valjalo bi je pomenuti budući da pruža zanimljiva rešenja. Shopping kampanja omogućava kupcima da na jednom mestu pronađu sve infromacije koje su im potrebne (opis, cenu, sliku i naziv preduzeća ili brenda) i omogućava kupcu da odmah naruči.

App kampanja:
Google App kampanja je osmišljena za one koji žele da plasiraju svoje aplikacije i omogućava im da se pojave na svim Google kanalima (Display, Search, Google Play, Youtube, Admob, Discover)

Ilustracija papirnih aviona kako lete

Zašto koristiti Google Ads?

U prethodnim tekstovima smo govorili o tome na koji način se sve može koristiti Google kao baza namera ( o tome možeš čitati ovde), a sada ćemo izdvojiti nekoliko konkretnih i zanimljivih mogućnosti koje možeš ispitati u svom poslovanju:

Prestigni konkurenciju

Promoviši proizvod i usluge na efektan i način.

Zeka koja razmislja o mogućnostima na internetu

Google Ads trči u pomoć kad nemaš vremena da se bakćeš sa SEO optimizacijom

Search Engine Optimization (SEO) jeste definitivno što bi trebalo odraditi za svaki web sajt bez obzira na to da li planiramo oglašavanje ili ne. Time zapravo prilagođavamo sadržaj svog web sajta svojim potencijalnim korisnicima što nam doprinosi mnoge benefite (lakše se snalaze na našem sajtu, dobijaju relevantne informacije i provode više vremena)

Ipak, mnogi preduzetnici računaju isključivo na SEO kao jedan od faktora koji će im dati dobre pozicije na pretraživaču, tako da ne moraju da plaćaju reklame. Istina je sledeća – rezultati optimizacije za Google pretraživač mogu doći veoma sporo, a ulaganje u ovakvu uslugu je dugoročno. Čak i kada zauzmemo prva mesta u Google pretrazi, niko nam ne garantuje da ćemo ih i zadržati ( posebno kada se uzme u obzir da Google menja i ažurira algoritam jako često – čak 11 puta dnevno).

Ispratiti ovakvu jurnjavu za pozicije jeste veoma teško, zbog čega je Google Ads nekada lakše i jednostavnije rešenje. Kada se svemu ovome doda činjenica da Google oglasi (ukoliko ih ima i dobro su optimizovani) uvek zauzimaju prva mesta u pretraživačima bez obzira na koliko je dobro odrađen SEO, jasno je kolika je korist od Google Ads-a.

Ilustracija zeca koji trči iz kola hitne pomoći i donosi Google Ads onda kada nema vremena za SEO

Širok spektar targetiranja: Kako Google Ads može da pronađe pravog kupca?

Želim da prodam ovu majicu samo plavušama koje imaju od 20 do 40 godina, rodile su decu i žive u svom stanu – je rečenica koju nijedan dobar prodavac nikada neće izgovoriti. Jednostavno je – proizvod prodaješ onome ko želi da kupi.

Iako nam Google analitika daje zanimljive podatke o tome ko su naši potencijalni kupci, koliko imaju godina i gde žive, ovo nisu informacije kojima se treba slepo voditi. Google ima podatke o tome ko šta pretražuje na Google-u i na osnovu toga formira Affinity i In market publike ( o tome smo već pisali u ovom tekstu) koje nam otkrivaju one koji su zainteresovani za određen proizvod i one koji stvarno žele to i da kupe. Kada se tome dodaju i različite oblasti interesovanja i delatnosti koje ljudi pretražuju dobijamo zaista širok spektar mogućnosti formiranja različitih publika. Upravo zbog toga, mnogo je lakše plasirati reklamu ciljnoj grupi koja zaista predstavlja potencijalne kupce, što nam omogućuje dobro povezana Google analitika sa Google Ads nalogom.

Bonus savet: Google Ads nam u okviru Search Term-ova otkriva i šta su tačno guglali da bi došli do naše reklame. Ovaj podatak nam omogućuje da isključimo sve one termine za koje ne želimo da prikažemo našu reklamu.

Veliki potencijal: Google je najveći pretraživač na svetu

Zanima te gde može dobro da se pojede? Guglaj.
Tražiš kako da dresiraš kućnog ljubimca? Guglaj.

Istraživanja jasno govore da je Google najdominantniji pretraživač na svetu (oko 93% kupovine u svetu započinje upravo pretraživanjem na internetu). To znači da će skoro svaki potencijalni kupac ovde moći da vidi tvoju reklamu (bilo da je u okviru Search ili Display kampanje).

Budući da oglašavanje na Google-u već uzima maha, skoro svaki upit daje određeni sponzorisani sadržaj, a iako su reklame jasno naznačene, većina korisnika ne može razlikovati reklamu od plaćenog oglasa.

Optimizacija Google Ads kampanje: Različite bidding strategije omogućavaju da se optimizuje i budžet

U zavisnosti od cilja tvoje kampanje, možeš odabrati nekoliko načina na koje želiš da plaćaš svoje oglase (bidding strategije) tako da se možeš optimizovati svoj budžet:

Konverzije: Želim da povećam prodaju ili da me kontaktiraju

Ovde je potrebno definisati akciju na sajtu (kupovina, skidanje ebook-a, kontakt ili poslata poruka) kao konverziju ( o ovome ćemo još pisati), definisati vrednost konverzije i odabrati bidding u skladu sa tim.

Ilustracija megafona i alata za izradu web sajta

Vrednost konverzija: Koliko od uloženog želim da mi se vrati

U marketingu poznate kao ROI strategije (Return of Investment). Kada se definiše vrednost konverzije, možeš odrediti i koliko od uloženog želiš da se vrati i u skladu sa tim ogranizovati ROI kampanju.

Ilustracija dijagrama sa šargarepama koji pokazuje porast ROI

Klikovi: Želim da ljudi posete moj web sajt

Ako je cilj povećanje saobraćaja na web sajtu, možeš odabrati CPC biding strategiju (plaćanje po kliku).

Ilustracija like-ova sa facebook-a

Impression share: Želim da ostavim najveći utisak

Rankiranje na početnoj stranici je mnogo lakše sa impression share strategijom u okviru koje možeš odabrati i platiti visoke pozicije u pretraživaču.

U okviru video kampanje, moguće je odabrati: CPV – cost per view (plaćanje po pregledu) ili CPM – Cost per thousend impressions (plaćanje na hiljadu prikaza)

Nakon prikupljenih podataka i konverzija, svoju strategiju možeš prilagoditi Smart Bidding principu.

Ilustracija brda zlatnih novčića i mača zabodenog u njih

Istraživanje tržišta: Google zna sve što tebi treba

Google kampanja se može iskoristiti i kako bi se saznalo nešto više o potencijalnim kupcima ili klijentima. Na osnovu već pomenutih Search tearm-ova možemo videti šta su konkretno guglali, a zanimljivi baneri na različitim portalima ili forumima im mogu ukazati na to šta bi mogli da pretražuju.

Kako je uspešnost kampanje merljiva, možemo kreirati nekoliko reklamnih grupa i, u odnosu na stepen konverzija, ispratiti koji od njih su zaista naši kupci ili klijenti.

Treba ti pomoć kod Google oglašavanja?

Evo kako ti web servis naKlik može pomoći.

Ilustracija lupe koja gleda u megafon i koja je okružena ikonicama za socijalne mreže

Remarketing na Google Ads-u: Opcija zlata vredna

Svako od nas tokom dana konsultuje Google u nekoliko navrata. Isto to čine i naši kupci. Veoma je teško definisati jasan i univerzalan proces kupovine. Kupac će guglati određen proizvod nekoliko puta, tražiće dodatne informacije po forumima, raspitivaće se o iskustvima, čitaće recenzije… Često će i zaboraviti šta je video na kom sajtu. Zbog svega toga, remarketing je odličan način da ga podsetimo šta je tačno gledao, ali i da li je možda dodao neki proizvod u korpu i zaboravio da završi proces kupovine.

Google Ads remarketing možemo ispratiti kroz banere, ali i različite video oglase. Istraživanja pokazuju da su remarketing reklame

Ilustracija skrivenog blaga koja pokazuje koliko je važno imati i remarketing na Google-u

Tvoja konkurencija sigurno već koristi Google Ads…

Iako argument – Svi to rade, pa zašto ne bi i ti – nije baš validan, savetujemo ti da izdvojiš vreme i napraviš mali eksperiment:

  1. Zamisli da si potencijalni kupac svojih proizvoda i usluga i izdvoj sve važne upite pomoću kojih bi pretraživao internet.
  2. Izdvoj malo vremena i jedan po jedan ukucaj u pretraživač
  3. Izašla je barem jedna reklama nekog od konkurenata, zar ne?

To što je neko od konkurenata već plasirao svoje reklame na pretraživaču, portalima ili Youtube-u, znači da će imati više vremena da optimizuje svoje kampanje i izvuče maksimum. Bez obzira na efikasnost Google platforme, Google Ads kampanja zahteva malo vremena i pažnje kako bi se optimizovala tačno za ono što ti je potrebno.

Naravoučenije: Budući da je definitivno najveći i najdominantniji pretraživač na svetu, Google je definitivno opcija koju bi trebalo iskoristiti. Pored toga što nam pruža ubedljivo najveći izbor promovisanja, Google Ads ume sjajno da odradi posao (samo ukoliko umemo da mu jasno kažemo šta želimo, a šta ne).

Upravo zbog toga, rešili smo da u narednim tekstovima objasnimo tačno kako da pokreneš svoje prve kampanje na različitim platformama. Ostani uz nas i četvrtkujmo zajedno!

Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik  kako drži dasku na kojoj piše "Pratite nas!"

0 %s Komentara

Pošalji komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pročitajte još

Share This