Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik kako viri iza naslova

Google My Business: Veliki markerting za dž!

Sigurno već znaš za onu čuvenu i izvikanu rečenicu – Ako te nema na društvenim mrežama, to je kao da ne postojiš! Iako će možda tvoj društveni život patiti ukoliko nemaš Facebook ili Instagram, tvoje preduzeće će patiti mnogo više ukoliko te nema na Google My Business (ili Moje preduzece ili skraćeno GMB) listingu, a evo i zašto:

Google My Business (Moje preduzeće): Kakve koristi imam od toga?

Ako već imaš nalog i profil svog preduzeća, a nešto ne radi, nastavi da čitaš ovaj tekst i proveri da li je tvoj Google My Business dobro optimizovan.

Istraživanja pokazuju da će čak 70% kupaca više verovati preduzeću koje se nalazi na Google Moje preduzeće listingu, a takav kredibilitet može povećati prodaju za čak 29%.

Ilustracija desktopa i pretraživača berberina, vuk, lisica i veverica kao ponuđene opcije

Postavljanje lokacije na Google maps: Rankiraj se bolje za lokalnu pretragu

Znaš kad ukucaš najbliži restoran, a pametni Google ti izbaci ne samo naziv, nego i putanju do tog restorana? Google My Business je alat koji omogućava takvu optimizaciju. Prilikom prijave preduzeća, unesi tačnu adresui Google će te registrovati na mapi.

Zašto je to važno?

Veoma često se u rezultatima pretrage prikražu prvo lokacije, a potom željeni sajtovi. Ako se tvoja firma nađe u lokalnom 3-pack-u, znači da ćeš prilikom pretrage zauzeti prvo mesto- odmah posle plaćenih reklama. U pojedinim branšama koje imaju mnogo konkurenta, ovo je veoma važno jer se može desiti da se zbog plaćenih reklama, tvoj sajt nađe na dnu stranice, bez obzira na SEO optimizaciju sajta.

Ilustracija vučje šape koja drži mobilni telefon sa prikazom lokacije

Zašto se Pera rankirao na lokaciji, a ja nisam?

Prikom prikazivanja na mapi, Google uzima tri stvari u obzir: Udaljenost (Koliko ste udaljeni od onoga ko pretražuje), relevantnost (koliko je tvoje preduzeće relevatno za pretragu) i koliko je tvoja firma poznata.

Google Moje Preduzeće recenzije: Stekni poverenje kupaca i klijenata

Već smo govorili o tome koliku moć ima preporuka! Google My Business nudi mogućnost komentarisanja i ostavljanja ocene, što će pomoći potencijalnim kupcima da saznaju nešto više o tvom poslovanju i da steknu poverenje kako bi te lakše kontaktirali i posetili tvoj sajt.

Ilustracija komentara i ocena na Google My Business-u koji su ostavljali ostali korisnici

Google My Business message: Poboljšaj komunikaciju sa klijentima

Pored funkcije direktnog poziva koja funkcioniše na svim mobilnim telefonima, Google Moje preduzeće od 2017. godine nudi i mogućnost kontaktiranja putem poruke. Google ne deli brojeve telefona između klijenata i upozorava da se na ovaj način ne dele poverljive informacije kao što je to broj računa ili jedinstveni matični broj.

Najvažnija stvar za startup poslovanja: Google My Business je potpuno besplatan!

Google Moje preduzeće je besplatan alat koji bi trebalo da omogući korisnicima Google-a da lakše dođu do željenih podataka. Pretraga funkcioniše po nazivu preduzeća, ali i po rečima koje su relevantne za tvoje poslovanje.

Kako što smo već govorili u tekstu o marketing strategijama koje možeš koristiti potpuno besplatno, dobro optimizovani GMB je jedna od važnih stvari koja ti može pomoći da svoje poslovanje promovišeš potpuno besplatno!

Ilustracija otiska šapica u blatu

Google My Business (Moje preduzeće) olakšava kreiranje Google kampanja

Ukoliko želiš da oglašavaš svoje poslovanje preko Google Search marketing kampanje, ekstenzija sa lokacijom doprinosi optimizaciji reklame, što može uticati i na samu cenu klika. Više o tome možeš pročitati u narednim tekstovima kada ćemo se detaljno pozabaviti ovom temom.

Google My Business (Moje preduzeće) post: Šta ima novo u tvojoj firmi?

Imaš novu kafu u svom kafiću? Nudiš posebne pogodnosti prilikom dostave hrane i online naručivanja? Prilikom vodoinstalaterskih popravki pružaš besplatnu uslugu čišćenja kamenca? Zašto ne bi obavestio svoje klijente o tome?

Većina privrednika ili ne zna za ovu opciju ili je ne koristi, ali Google My Business alat ti pomaže da informišeš svoje klijente, kupce, ili potencijalne kupce objavljivanjem postova. Post je vidljiv tokom sedam dana, a pored toga što pruža dodatne informacije o tvom poslovanju, važan je i za optimizaciju tvog Google My Business naloga.

Ilustracija lisice i medveda koji razgovaraju telefonom

Google My Business(Moje preduzeće) sign in: Kako da postavim svoj posao?

Veoma je jednostavno postaviti svoje poslovanje na Google My Business. Poseti sajt i isprati određene korake. Međutim, ovde bi valjalo upozoriti na nekoliko stvari:

Google zna kad lažeš: Postavi relevantne informacije

Proveri da li su sve informacije o tvom preduzeću validne. Da li je ispravno uneta lokacija, email adresa, polje delatnosti?

Ilustracija zečijih šapica i rupe u kojoj se nalazi šargarepa

Verifikacija poslovanja

Ovo je jedna od važnih tačaka prilikom otvaranja Google My business profila. Verifikovani profil garantuje vlasnika i bezbednost, tako da ne može doći do toga da neko sa strane tvrdi da je on vlasnik ili predstavnik tvog poslovanja.

Kada uneseš sve podatke, obezno verifikuj svoje poslovanje. To možeš učiniti na nekoliko načina:

  • Poštom
  • Telefonom
  • Email-om
  • Instant
  • Bulk

Upravo zbog toga je važno da se svi uneti podaci poklapaju kako bi te Google kontaktirao radi verifikacije.

Ilustracija goluba koji nosi poštu

Bonus savet: Opcije kao što su verifikacija telefonom i preko email adrese nisu dostupne za pojedine biznise. Instant verifikacija je moguća samo ukoliko si prethodno već verifikovao svoje poslovanje preko Google Search konzole, dok je bulk verifikacija moguća za one koji poseduju lokale na više od deset različitih lokacija. Zbog svega navedenog, najlakši način verifikacije za lokalne biznise jeste upravo putem pošte.

Google My Business (Moje preduzeće): Optimizacija

Iako Google My Business može povećati broj pretraga, posebno kod onih korisnika koji posluju u blizini, malo naloga na Google My Business-u je optimizovano. Šta tačno podrazumeva optimizacija Google My Business naloga i kako to postići?

Popuni sve sekcije

Naziv preduzeća, lokacija, link za web sajt, broj telefona i radno vreme su osnovni podaci koje bi trebalo da popuniš prilikom kreiranja svog GMB profila. Međutim, zašto ne bi iskoristio sve opcije koje ti alat Google My Business (Moje preduzeće) nudi i koje bi bile korisne potencijalnim klijentima, kao što su to proizvodi, usluge, linkovi za zakazivanje (ukoliko postoji opcija za zakazivanje), zatim i fotografije, recenzije, pitanja, postove, ali i mnoge druge.

Zašto je to važno? Nikada ne znaš šta će potencijalni kupac guglati. Kada ispuniš sve informacije, Google-u će biti lakše da tvoje poslovanje poveže sa pretragom.

Bonus savet: Kada se definiše usluga, važno je biti što određeniji. Na primer, ukoliko praviš profil za restoran, naznači da li je to restoran tradicionalne kuhinje, kineske, italijanske ili nešto treće.

Ilustracija papirnih aviona kako lete

Pažljivo popuni podatke

O ovome je već bilo reči u tekstu, ali je zbog mogućih komplikacija potrebno insistirati na tome. Potrudi se da svi podaci sa profila tvog preduzeća budu relevantni, informativni i tačni kako bi svojim potencijalnim korisnicima omogućio da te lakše pronađu i što brže kontakriraju.

Šta ako nemam lokaciju svoje firme?

Ukoliko se baviš uslugom koja podraumeva terenski rad, unesi sedište svoje firme ukoliko ga imaš. Međutim, ako to nije slučaj, informacija o lokaciji ti nije potrebna kako bi prijavio svoje poslovanje na Google My Business listing. Ipak, ovde bi trebalo da imaš u vidu da se u tom slučaju nećeš prikazivati na mapi.

Ilustracija megafona i alata za izradu web sajta

Moć dobre fotografije: Dodaj slike svog preduzeća

Znaš li da u biznis profili u Americi i Kanadi imaju u proseku po 10 fotografija po profilu? Imaš li ti makar toliko fotografija na svom nalogu?

Biznis profili sa većim brojem fotografiija imaju čak 35% više klikova ka web sajtu i čak 42% više upita ka lokaciji.

Trebalo bi da fotografije na Google My Business (Moje preduzeće) profilu budu rezolucije 720 X 720, što i nije toliko teško postići. Ipak, i ovde valja povesti računa o kvalitetu fotografije, zanimljivim detaljima koji bi mogli na najbolji mogući način da predstave tvoje poslovanje. Google u ovom slučaju naglašava da bi fotografija trebalo da predstavlja realnu sliku i da ne trpi preterano korišćenje filtera koji bi mogili zbuniti potencijalne klijente.

Da se dobra fotografija na Google My Business(Moje preduzeće) profilu, isplati svedoči slučaj firme Airbnb koja je u ovu svrhu angažovala profesionalnog fotografa i povećala posete profilu, broj zakazivanja, kao i broj klijenata.

Ilustracija veverice sa fotoaparatom koji slika za Google My Business

Da bi poslovna prezenzacija bila potpuna: Ne zaboravi – Video!

Video postaje sve popularniji sadržaj marketing kampanja, a od pre nekoliko godina GMB nudi opciju uploada kratkog prezentacijskog videa firme. Osmisli kratak video koji će ispričati priču o tvom poslovanju i postavi ga na Google profil svog preduzeća.

Ilustracija papirnih aviona kako lete

Recenzije: Trenutak kada tvoj kupac ili klijenat ima svu moć

Već smo govorili o tome koliko su recenzije važne za sticanje poverenja potencijalnog kupca ili klijenta. Podjednako je važno i da redovno odgovaraš na njih. Pokaži svojim klijentima da ti je stalo, da ceniš njihov trud i odgovori na svaku recenziju.

Bonus savet: U laži su kratke noge, a Google to vrlo dobro zna! Baš zbog toga ne bi valjalo lažirati ili kupovati pozitivne recenzije, jer možeš naići na sankcije. Istraživanja pokazuju kada potencijalni klijent i kupac vidi mnogo komentara gde su svi pozitivni i svi su ocenjeni da 5 zvezdica, u njemu se odmah javlja sumnja da to baš i nije tako.

Večito pitanje: Mogu li da obrišem negativne recenzije?

Ne, negativne recenzije se ne mogu obrisati. Naš savet je da pokušaš da stupiš u komunikaciju sa nezadovoljnim klijentima ili kupcima. Baš zbog toga, valja odgovoriti čak i na negativnu recenziju. Pitaj ih gde je nastao problem, kako im možeš pomoći i ponudi im kompenzaciju zbog nezadovoljstva.

Primer:

Printscreen recenzije sa Google My Businessa, primer kako se treba ophoditi sa nezadovoljnim mušterijama

Ne, negativne recenzije se ne mogu obrisati. Naš savet je da pokušaš da stupiš u komunikaciju sa nezadovoljnim klijentima ili kupcima. Baš zbog toga, valja odgovoriti čak i na negativnu recenziju. Pitaj ih gde je nastao problem, kako im možeš pomoći i ponudi im kompenzaciju zbog nezadovoljstva.

Test na kojem padaju svi preduzetnici: Odgovaraj na pitanja

Većina privrednika uopšte ne posećuje ovu sekciju, a ovde se često mogu naći pitanja koja su od velike važnosti za potencijalne klijente i kupce, kao što je to na primer: Da li imate parking? Kada počinju prijave za kurs? Mogu li povesti dete? Kada počinje letnja sezona? Itd.

Većina pitanja je praktične prirode, a kupčeva frustracije često počinje usled loše komunikacije i pitanja na koja ne dobija odgovor.

Redovno ažuriraj sadržaj na svom Google My Business (Moje preduzeće) profilu

Ovako izgleda jedan od naših postova:

Printscreen jednog od postova sa Google My Business profila Web servisa naKlik

GMB nudi i opciju postavljanja postova, baš kao na drušvenim mrežama. Postovi koje deliš na svom GMB profilu mogu biti informativnog karaktera, isticati novine u okviru tvog poslovanja, možeš podeliti specijalnu ponudu ili akciju sa svojim potencijalnim kupcima ili najaviti događaj. Svaki od ovih postova ima mogućnost dodavanja linka sajta, tako da svoje potencijalne kupce ili klijente možeš voditi direktno željenu web stranicu, gde će pronaći ve potrebne informacije.

Ovo je veoma korisna stvar ne samo u optimizaciji Google My Business (Moje preduzeće) profila, već i za uspostavljanje kontakta sa kupcima.

Na primer, berberin bi mogao da obavesti svoje klijente i potencijalne klijente da od sada u svom salonu ima poseban losion za brijanje na bioljnoj bazi koji ne izaziva alergijske reakcije.

Ilustracija zeca koji koristi preparate za brijanje i održavanje krzna

Google My Business (Moje preduzeće) ažuriranja za 2020. godinu: Šta ima novo?

Google My Business (Moje preduzeće) se trudi da svake godine što bolje optimizuje ovaj alat kako za korisnike Google pretraživača, tako i da preduzetnike.

Tako je, recimo, prošle godine Google unapredio opcije slanja i primanja poruka, uveo mogućnost postavljanja carousel fotografija i lociranje biznisa, te su mnogi preduzetnici sa lažnim lokacijama bili sankcionirani.

Zbog pandemije korona virusa, 2020. godina je zatekla mnoga preduzeća, a Google se prilagodio situaciji, uvevši opciju trenutnog i trajnog zatvaranja objekata, kao i mogućnost ažuriranja i prilagođavanja radnog vremena kako bi potencijalni klijenti ili kupci bili u toku sa događajima u preduzećima.

Naravoučenije: Iako je alat Google My Business potpuno besplatan, mali broj privrednika na domaćem tržištu koristi njegov pun potencijal. U zavisnosti od vrste delatnosti kojom se baviš, ovaj alat može doprineti tvom biznisu nekad i mnogo više od bilo koje društvene mreže.

A kako iskoristiti maksimum od društvenih mreža i kako se oglašavati na ovim kanalima? Saznaćeš u jednom od narednih tekstova, a do tada nas šeruj, lajkuj i zaprati jer te već sledećeg četvrtka očekujemo na još jednoj kafi kada ćemo raspravljati o ovim zanimljivim temama!

Četvrtkujmo zajedno!

Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik  kako drži dasku na kojoj piše "Pratite nas!"

0 %s Komentara

Pošalji komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pročitajte još

Share This