Kada smo bili mali, pitali su nas šta ćemo biti kada porastemo. Bilo je tu raznih odgovora: učiteljica, advokat, fudbaler, astronaut, lekar.. Međutim, malo nas je računalo na to da će imati svoje poslovne profile ma internetu i to u okviru poslovne zajednice.
Kakva je onda to poslovna zajednica?
Vilijam Nudsen, poznat ne samo po svojim vojničkim sposobnostima, već i po tome što je bio jedan od glavnih menadžera General Motorsa i Ford Motor kompanjije, ostao je upamćen po čuvenoj rečenici:
Biznis je jurnjava u kojoj si izujedan ili progutan – ukoliko zastaneš.
Danas to nije skroz tačno. Iako borba sa konkurencijom ne prestaje, mogućnost stvaranja poslovne zajednice i vrednih poslovnih konekcija nam govori o tome da i biznis počiva na zajedništvu, kolegijalnosti i spremnosti da se pomogne, a pravi primer za to je upravo LinkedIn.
Ovde ćete pročitati
- Šta je LinkedIn?
- LinkedIn business account: Zašto mi je potreban
- Kako da dodam svoju firmu na LinkedIn? Lako, u samo 3 koraka!
- LinkedIn kao poslovna strategija
- Kako da povećam angažman (engagement) svog preduzeća na LinkedIn-u?
- Social selling index na LinkedIn-u: Šta je to i zašto je to važno?
- LinkedIn kao advertajzing kanal: Kako da se reklamiram na LinekedIn-u?
- Svi se pitaju: Koje su dimenzije fotografija za LinkedIn?
- Koliko košta oglašavanje na LinkedInu?
- Prosečan cpm, cpc i cps: Šta je sad pa to?
- LinkedIn ili Facebook
- LinkedIn social networking: Zašto je važan LinkedIn?
Šta je LinkedIn?
Sa preko 706 miliona korisnika na svetu, s pravom možemo reći da je LinekedIn najveća poslovna mreža na svetu sa ciljem da se profesionalci iz različitih delatnosti povežu na što bolji način kako bi bili produktiniji i uspešniji.
Baš zbog toga što je okrenut stvaranju poslovnih prilika, na ovoj mreži možemo pronaći različite ljude, ali i različite kompanije. Neki od njih traže posao, pojedini su tu kako bi se usavršavali u okviru LinkedIn Learninga, a mnogi on njih traže poslovne parntnere i stvaranje B2B (business to business) konekcije.
LinkedIn business account: Zašto mi je potreban
Bilo da želiš da pronađeš nove i kvalitetne ljude za svoju firmu ili da pronađeš nove saradnike i klijente, LinkedIn je mesto za tebe. Ovaj platforma raste veoma velikom brzinom i pogodna je za uspostavljanje kontakata, zapošljavanje, građenje poslovne zajednice, ali i pronalaženje novih klijenata. Koji god da je cilj tvog poslovanja, sada je trenutak da ga jasno definišeš i proveri da li je LinekedIn i plaćena kampanja na ovoj mreži možda idealna strategija baš za tvoje poslovanje.
Kako da dodam svoju firmu na Linked In? Lako, u samo 3 koraka!
Sve što ti je potrebno za dodavanje profila preduzeća jesu lični profil i e-mail adresa. Procedura otvaranja je vrlo jednostavna i to možeš učiniti u nekoliko koraka:
1. Korak: Create a LinkedIn page
U okviru LinkedIn advertising dela koji možeš pronaći u levom tabu, nalazi se opcija create a linkedin page. Nakon toga, LinkedIn će ti ponuditi da definišes svoje poslovanje po veličini (više ili manje od 200 zaposlenih) ili delatnosti (obrazovna institucija ili povezana sa nekom drugom stranicom):
2 Korak: Popunjavanje podataka
Kada definišeš svoju firmu, sledeći korak je popunjavanje podataka o njoj. Razlika između Facebook-a i LinkedIn-a jeste što LinkedIn traži detaljnije informacije o tvom poslovanju (što znači da može preciznije i ciljati na određenu delatnost prilikom oglašavanja)
Prilikom popunjavanja podataka obavezno definiši javni LinkedIn url svojg preduzeća kako bi te potencijalni klijenti lakše pronašli.
Iako nije obavezan, logo (veličine 300×300 piksela) je veoma poželjan kako bi se tvoje poslovanje odmah istaklo. Istraživanja pokazuju da kompanije koje imaju definisan logotim imaju čak 6x više poseta od onih koje nemaju.
Tagline je ono što piše u opisu tvog profila i to je idealno mesto da kažeš nešto što bi privuklo pažnju saradnika.
Klikom na create page, tvoja poslovna stranica je kreirana! Čestitamo! Ali još uvek nije vreme za slavlje, zato što postoji još jedna važna stvar:
3. korak: Personalizacija LinkedIn naloga
Dodaj još informacija o svom poslovanju. Postavi lokaciju svog preduzeća, opis kompanije ( Google rezultati prikazuju do 156 karaktera u opisu i ovo treba imati u vidu kako bi tvoje poslovanje bilo vidljivije i u Google pretrazi). Postavi kaver fotografiju, a možeš dodati i dugme sa konkretnim pozivom na akciju i url-om svog web sajta koji ćeš pratiti u svojoj analitici. Na taj način možeš pratiti kako se korisnici kreću kroz tvoj web sajt, a više o tome ćemo govoriti u nekom od narednih tekstova.
Izrada najboljih web sajtova
Već od 1990 din mesečno
LinkedIn kao poslovna strategija
U poslovnom svetu, LinkedIn ti može olakšati posao na nekoliko nivoa, ali sa istim ciljem – da se smanji utrošeno vreme za pronalašenje novih kontaktata, za zakazivanje poslovnih sastanaka, ali i za pronalaženje novih zaposlenih. Budući da svako ostavlja osnovne podatke o svom poslovanju i sposobnostima, profili mogu poslužiti kao odličan CV kako bi stupio u kontakt sa budućim zaposlenim.
Što se tiče smanjivanja vremena za konekcije i sastanke, LinkedIn nudi mogućnost usaglašavanja kalendara, tako da ti je raspored pregledan i na jednom mestu i uvek ga možeš podeliti sa partnerom ili klijentom.
Kako da povećam angažman (engagement) svog preduzeća na LinkedIn-u?
Iako je okrenut poslovnom svetu, veoma je važno da ne zaboravimo jednu stvar – LinkedIn je ipak društvena mreža i kao i sve ostale radi na stvaranju zajednice. Da bi tvoja poslovna zajednica bila uspešna potrebno da je i da se angažuješ na ovoj mreži i da ispitaš sve mogućnosti koje LinkedIn priža kako bi mogao da ostvariš što kvalitetnije konekcije, a mi smo u tu svrhu pripremili nekoliko korisnih trikova:
Pronađi usko ciljane mušterije i konekcije
Nije isto kada dobiješ lajk od tetke iz Miloševca i Novaka Đokovića, zar ne? Slično je i u poslovnom svetu. Ukoliko se baviš B2B uslugama, razmisli o tome ko su tvoji potencijalni klijenti, a ko su uticajne firme iz tvoje niše. Poveži se i sa jednima i sa drugima kako bi bio u toku, kako biste se bolje upoznali i kako biste lakše uspostavili saradnju.
LinkedIn i sadržaj koji povezuje: Koja je tvoja priča i kako mi možeš pomoći?
Sadržaj je kralj svega! Čak i u poslovnom svetu! Dobar sadržaj ti omogućava da se povežeš sa svojim potencijalnim klijentima, a da bi bio dobar sadržaj treba da bude edukativan, zabavan i emotivan. Da, i emotivan!
Suprotno od uobičajenog mišljenja, poslovni svet nije toliko hladan i okrutan kao što mislimo. Svako od tih ljudi ugasi mreže, ode svojoj kući i suočava se sa istim problemima kao i ti. Ipak, ovde ne treba ići u ekstreme, već je potrebno izvagati kakav će biti sadržaj koji nudiš svojim klijentima i saradnicima.
Ako tvoja usluga rešava određeni problem klijenata, potrudi se da im staviš do znanja na koji način mogu da se suoče sa tim problemima iskreno, otvoreno i prijateljski. LinkedIn i postoji zbog razmene iskustava, ali ne voli baš direktno reklamiranje. Kada kreiraš sadržaj važno je imati ovo u vidu.
LinkedIn je dao nekoliko smernica o tome kakav sadžaj želi da vidi na svojoj mreži i jedan od glavnih zahteva jeste da sadržaj bude bogat (rich media). To znači da bi trebalo objavljivati raznovrstan sadržaj koji nije samo fotografija ili post , već i:
- kolaž od slika (3, 4 slike u jednom postu)
- video koji traje minut ili dva,
- pdf dokument sa interesantnim informacijama
- zanimljivi trenuci iz preduzeća (team building, anegdote iz poslovanja, proslave unapređenja itd)
Aktivan LinkedIn profil je dobar profil
Svako ko otvori profil samo da bi imao profil na nekoj mreži ne samo da propušta poslovnu priliku, već i gubi vreme. Ako već imaš profil svog preduzeća na LinkedIn-u, potrudi se da ga redovno ažuriraš. Ovo će dati utisak pristupačnosti i otvorenosti svim tvojim saradnicima, pa ćeš lakše sticati i nove konekcije.
Kako bi bio u toku i gradio svoju zajedinicu, važno je učestvovati i u drugim grupama, davati savete, komentare ili lične uvide o nekoj temi. Tako ćeš uvek biti u radaru svojh klijenata.
#business: hashtag je važan i u poslovnom svetu
Čuveni #hashtag nije samo nešto što nam pomaže da budemo kul. Osnovna upotreba ovog znaka jeste da istakne ključne reči tvoje objave ili posta kako bi bio vidljiviji jer mnogi korisnici društvenih mreža pretražuju sadržaj upravo po hashtagovima. Odaberi relevantne # kako bi potencijalni klijenti mogli lakše da te pronađu, ali i zaprati one o kojima želiš da se obaveštavaš.
Veze i konekcije: E-mail marketing pravi odgovor
Veze, konekcije i vezice… Svi znamo koliko je važno ostvariti kontakt u poslovnom svetu. LinkedIn je zaista pravo mesto za to, jer ne moraš čekati poslovne sastanke, ručak, različita dešavanja u svojoj branši, već možeš konačno preuzeti inicijativu.
Na taj način LinekdIn ti može pomoći da proširiš listu svojih e-mail kontaktata koji će ti kasnije biti dragoceni prilikom kreiranja konkretne kampanje. Jednostavno – započni konverzaciju sa svojim budućim klijentima i ponudi im neke od svojih usluga besplatno, a za uzvrati ih zamoli da se prijave na tvoju mailing listu kako biste olakšali komunikaciju.
Iako je cilj proširenje mailing liste, ovde je važno skrenuti pažnju na jednu stvar – Budi iskren i ono što obećaš zaista ispoštuj. Dakle, ako si poslao mail i ponudio besplatne konsultacije, potrudi se da te konsultacije i održiš.
Brendiraj svoje poslovanje
Odavno je prošlo vreme klasičnog brendiranja. Ljude sada zanima kakav im problem možeš rešiti i kakva priča se krije iza tvog poslovanja. LinkedIn je pravo mesto na kojem možeš nešto više reći i o osnivanju svoje firme, izazovima sa kojima se susrećeš i problemima koje rešavaš. Ovakva vrsta empatije će uticati na brendiranje tvog poslovanja koje će veoma brzo postati prepoznatljivo.
Još više mogućnosti za promociju vaših usluga
Promoviši proizvod i usluge na efektan i način.
Social selling index na LinkedIn-u: Šta je to i zašto je to važno?
LinkedIn nudi alat za merenje social selling indeksa za svaki profil koji se nalazi na ovoj platformi. Na taj način oni koji su u potrazi za poslovm mogu postaviti svoj lični poslovni brend oko kojeg će okupiti određene grupe ljudi oko svog imena.
Kako možeš ovo iskoristiti za svoje poslovanje?
Ljudi sa većim social selling indeksom su obično oni koji dele savete o poslovanju i predstavljaju prave influensere u ovom svetu. To znači da ljudi imaju određeno poverenje u njihov sud, da poštuju njihovo mišljenje, ali i da prate njihove objave. Pronađi takve osobe iz svoje branše i poveži se sa njima.
LinkedIn kao advertajzing kanal: Kako da se reklamiram na LinekedIn-u?
LinkedIn nije toliko popularan kanal za reklamiranje, ali može i te kako doneti rezultata posebno kod onih polslovanja koje se bave pružanjem usluga različitim firmama. Razlog je jednostavan – ova platforma ti omogućuje da pronađeš ljude po firmama u kojima rade, po njihovim poslovnim interesovanjima, pozicijama koje obavljaju itd. Da bi se lakše došlo do ciljane grupe, postoji nekoliko opcija:
Inmail marketing: Kontaktiraj ih direktno
Odlično rešenje za svaku b2b ponudu zato što ti omogućava da napraviš cirkularni mail u kojem ćeš podobnije objasniti sve detalje u vezi sa svojim poslovanjem. Razloga za korišćenje ovakvih kampanja je dosta, a mi ćemo istaći nekoliko najvažnijih:
Ličnije je – Personalizovana reklama uvek prolazi bolje od opštih stvari, a inmail marketing ti omogućava da se povežeš sa svojim potencijalnim klijentima u direktnom obraćanju
Možeš poslati mail baš onome kome treba – Imaš ponudu za sektor obezbeđenja? Obrati se direktno njima! Inmail poruke umeju da budu baš precizne što se tiče ciljane publike, tako da možeš odabrati one koji su na određenim funkcijama, velike ili male firme, konkretne firme ili ljude koji imaju određena poslovna interesovanja.
Sponzorisani sadržaj: objava ili post
Sponzorisani post, video ili tekst reklame funkcionišu otprilike isto kao i na ostalim društvenim mrežama, tako da ih možeš koristiti kao inicijalno obraćanje koje će kod korisnika povećati svest o proizvodu.
Dinamčke reklame
Reklame koje će se pojavljivati korisnicima u vidu obaveštenja, mogu poslužiti za sticanje novih konekcija, za promovisanje nekih novina u kompaniji ili za poziv na određen događaj. Iako su benefiti ovih reklama mnogobrojni, na našem području se slabo koriste.
Svi se pitaju: Koje su dimenzije fotografija za LinkedIn?
Kao što možemo videti na primerima drugih društvenih mreža, ovo su brojke koje se stalno menjaju, međutim za sada važe sledeće dimenzije:
- Logo kompanije za LinkedIn: 300×300
- LinkedIn cover fotografija: 1536×768
- Inmail banner: 300×250
- Linkedin objava ili sponzorisani sadržaj: 1200×627
- Dinamička reklama: 100×100
Koliko košta oglašavanje na LinkedInu?
Upravo zbog toga što može detaljno targeirati publiku i pozvati baš one ljude koje želiš, oglašavanje na LinkedIn-u je malo skuplje u odnosu na ostale kanale. Ipak, budući da daje rezultate, najbolja praksa jeste kombinacija LinkedIn kanala i ostalih u zavisnosti od toga koji je konkretan cilj kampanje, kako bi se budžet za oglašavanje optimizovao na što bolji način.
Budžet koji ćeš odvojiti za oglašavanje na LinkedIn-u zavisi iskuljučivo od tebe, a možeš ga platiti u celosti, ograničiti na dnevnom nivou ili u skladu sa nekim od ponuđenih načina biddinga:
Prosečan cpm, cpc i cps: Šta je sad pa to?
U zavisnosti od toga koju aktivnost želiš na platiš, LinkedIn nudi nekoliko opcija:
CPM (cost per mile) – plaća se u odnosu na 1000 impresija. Ovo je dobra strategija kada želiš da privučeš pažnju klijenata i povećaš vidljivost svog poslovanja.
CPC (cost per click) – plaća se po kliku. CPC je odlična strategija ako je cilj tvoje kampanje da dovedeš ljude na sajt i da prikupiš određene lead -ove
CPS (cost per send) – plaća se po poslatom mailu. Ova opcija je dostupna samo za LinkedIn inmail marketing i možeš je uzeti u obzir ukoliko planiraš da pošalješ što više mailova na što više adresa. Takođe, inmail makreting je dobar za prikupljanje lead-ova i informacija koje možeš dalje koristiti u svojoj kampanji, pa bi trebalo i to imato u vidu prilikom kreiranja kampanje i odabira ovakvog načina plaćanja.
Kako još možeš reklamirati svoje poslovanje?
Uz naše Web servise i Web dodatke, sada je sve na jednom mestu!
LinkedIn ili Facebook: Šta bolje radi?
Ovo je kao kada bismo postavili pitanje ko bi pobedio – Arnold Švarceneger ili Džeki Čen. I naravno, odgovor bi zavisio od toga na kakvo takmičenje bismo ih pozvali. Arnold bi sigurno podigao veće težine u teretani, a Džeki Čen bi se bolje pokazao u kineskim borilačkim veštinama.
Isto je i sa Facebook-om i LinkedIn-om. Sve zavisi od cilja koji postaviš za svoju kampanju. Ukoliko ti je cilj da dopreš do određenih sektora u firmama, teško da ćeš ih pronaći preko Facebook platforme.
S druge strane, ukoliko radiš brand awerness kampanju, treba uzeti u obzir da Facebook ipak ima veći broj korisnika. Zato je najbolje da ne poredstavljamo ove platforme kao korisnike, već da ih posmatramo kao saveznike koji ti mogu pomoći u poslovanju.
Recimo da se baviš proizvodnjom i instalacijom sigurnosnih sistema u firmama. LinkedIn je odlična platforma na kojoj možeš pronaći šefove obezbeđenja i započeti svoju kampanju inmail-om koji objašnjava pojedinosti tvog poslovanja i koje probleme tvoj sistem može rešiti. Sledeći korak bi uključio Facebook koji bi preko remarketing kampanje pratio one koji su zainteresovani za tvoju uslugu i podsetio ih na tvoju ponudu i poslovanje. Kampanju možeš ogranizovati po prodajnom levku koji osmisliš, a broj kreativnih rešenja kojim ćeš sprovesti klijenta do svoje usluge je zaista beskonačan.
LinkedIn social networking: Kolika je važnost LinkedIn profila?
Kao jedna od najpopularnijih mreža iz sveta biznisa, LinkedIn profil jeste definitivno nešto o čemu bi trebalo razmišljati prilikom kreiranja digitalne strategije, bez obzira na to da li se baviš b2b delatnostima ili ne. Međutim, ukoliko je tvoje poslovanje zaista okrenuto isključivo saradnji sa drugim firmama ili ako imaš specifičan proizvod koji nije nešto što se traži na Google-u, LinkedIn je zaista mesto za tebe.
Mogućnost detaljnog targetiranja ti pruža i veću stopu konverzija, ukoliko se ciljana publika zaista odabere smisleno i u skladu sa tvojim poslovanjem. Ovo košta mnogo više, ali se budžet može optimiovati kroz ostale kanale.
Ukoliko i dalje imaš nedoumica oko ovakvog načina oglašavanja, naš savet je da testiraš. Pokušaj organizovati inicijalnu kampanju na nekoliko kanala, prilagodi obraćanje i prati šta će se dalje dešavati. To što nekim preduzećima bolje radi Facebook ili Google ( link ka Goole kao baza namera) , ne znači da ne može bolje, a bolji rezultati se dobijaju upravo testiranjem, upoznavanjem ciljane publike i pronalaženjem kreativnih rešenja. U tom smislu – nijedan od kanala nije zanemarljiv!
Naravoučenije: U poređenju sa Facebook-om i Google-om, LinkedIn oglašavanje je zaista spaecifično jer pruža više podataka. Međutim, ovde treba biti obazriv prilikom definisanja budžeta kako ne bismo imali više troška nego koristi. Ispitaj ovu platformu i sve njene mogućnosti i isprati konkretne rezultate (to možeš preko Google analitike, a od nedavno i LinekdIn ima sličan alat).
Koje sve društvene mreže imaš? Na koji način ih ogranizuješ? Da li samostalno vodiš svje kampanje ili razmišljaš o angažovanju agencije? Ukoliko planiraš da sarađuješ sa marketinškom agencijom, ne prospusti sledeći tekst u kojem ćemo govoriti o tome na koji način treba uspostaviti saradnju i na šta treba obratiti pažnju.
Prijavi se na naš njuzleter i već sledećeg četvrtka popij svoju prvu jutarnju kafu uz nove i korisne savete i zanimljive teme koje će poboljšati tvoje poslovanje.
Četvrtkujmo zajedno!
Poštovani, molim Vas za informaciju, da li imate u ponudi online obuke za LinkedIn za biznis ?
Hvala.
Pozdrav Jelena,
U okviru naših usluga možete pronaći oglašavanje na LinkedIn-u, ali ne i konkretne obuke. Obuke za LinkedIn za biznise su organizovale kolege iz Kurs kreatora, detaljnije možete pogledati na ovom linku https://www.kurskreator.rs/edukacije/ i možete ih kontaktirati.