Neko uživa u slikanju za društvene mreže i vođenju profila svog preduzeća. Nekome je ovo najveća noćna mora. U koju god od ovih grupa da spadaš, profil tvog preduzeća na društvenim mrežama je must have, a mi ćemo dati čak 5 razloga zašto:
Ovde ćete pročitati
- Društvene mreže: 7 razloga zašto je social media pravi odabir
- Social media marketing gradi tvoj brend
- Social media ti pomaže da uštediš na marketingu
- Social media: Dobar glas se daleko čuje
- Marketing društvenih mreža jača komunikaciju sa tvojim kupcima
- Social marketing olakšava kreiranje potencijalnih marketing kampanja
- Društvene mreže utiču na to da tvoje poslovanje postane autentično
- Društvene mreže ti omogućavaju da budeš u toku
- Social media: Promocija na društvenim mrežama – da ili ne?
- Društvene mreže i dizajn: Zašto je važno osmisliti dobar dizajn
- Da li ti je potreban Social media manager?
- Zašto ne rade društvene mreže?
1. Social media marketing gradi tvoj brend
U poslednje vreme reč brand awerness se jako često koristi, a sve manje ima ono značenje na koje smo navikli. Položaj kupca i njegov put kupovine se drastično promenio, o čemu smo već pričali u ovom tekstu.
Kupac se navikao na online kupovinu, on ume da te podrži bolje nego bilo koji marketing, ali ume i da izrazi svoje nezadovoljstvo. Baš zbog toga brand awareness se okrenuo ne samo ka promociji tvog poslovanja nego i uspostavljanju odnosa sa kupcima, a social media je pravi način da se to postigne. Ostvari kontakt sa svojim potencijalnim mušterijama i videćeš na koji način će se i koliko daleko tvoje poslovanje pročuti.
2. Social media ti pomaže da uštediš na marketingu
Nemaju svi mogućnost da odvajaju velike budžete i stalno ogranizuju neke marketing kampanje. Dobar social media management ti omogućava da uštediš na kampanjama, tako što ćeš ogranski razvijati svoj biznis i polako uvećavati broj pratilaca. Ovo zahteva veliku posvećenost i ažurnost, ali se isplati, zar ne?
3. Social media: Dobar glas se daleko čuje
Iskoristi moć društvenih mreža kako bi se imidž tvog poslovanja poboljšao. Zamoli svoje klijente ili kupce da te ocene, ostave komentar ili poruku koju možeš podeliti kao preporuku. Zapamti – najbolji marketing dolazi upravo preko preporuke!
4. Marketing društvenih mreža jača komunikaciju sa tvojim kupcima
Biti na društvenim mrežama, znači biti dostupan svojim potencijalnim kupcima ili klijentima. Veliki broj preduzetnika zaboravlja ovu činjenicu, te često možemo videti profile firmi koje imaju mnoštvo komentara ili poruka bez odgovora.
Otvaranje društvene mreže pod parolom – Neka tu stoji profil, pa ćemo se baviti kad budemo imali vremena – je mnogo gora opcija nego ne otvoriti profil uopšte. Budimo realni – niko ne želi nezadovoljne kupce koji će savetovati ostale da nema svrhe da te kontaktraju kad i ovako ne odgovaraš na poruke.
Iskoristi moć interneta
Kompletna marketinška strategija za digitalno oglašavanje tvog preduzeća
5. Social marketing olakšava kreiranje potencijalnih marketing kampanja
Kada naučiš ko su tvoji kijenti i kupci, mnogo je lakše napraviti marketing kampanju. Baš zbog toga što ćeš znati ko su oni, koliko imaju godina, kog su pola, šta ih najviše muči, kada su najaktivniji i kada im je tvoja usluga neophodna. Kada upoznaš svoju publiku veoma je lako kreirati marketing kampanje koje će privući još potencijalnih kupaca.
Bonus savet: Ukoliko svoj sajt povežeš sa Facebook-om i Google analitikom, mogućnosti marketinga postaju bezbrojne.
6. Društvene mreže utiču na to da tvoje poslovanje postane autentično
Kada započne svoje potrošačko putovanje, kupac se obično raspituje na internetu o onome što želi da kupi. To znači da će istražiti sve što može o tvojoj firmi – prečešljaće web sajt, posetiće društvene mreže, pogledaće tvoje objave, i sve javno dostupne informacije. Kako da to prevedeš u svoju korist? Pokaži mu da tvoja firma nije fiktivna, neka sadržaj bude autentičan i topao, prilagođen potencijalnom klijentu i njegovim potrebama.
7. Društvene mreže ti omogućavaju da budeš u toku
Ko je najpopularniji influencer u tvojoj delatnosti? Kada se ljudi najčešće interesuju za neku stvar? Koji su #hashtagovi najčešće korišćeni? Iako deluje kao bezazlena stvar, praćenje trendinga je veoma važno kako bi tvoje poslovanje ostalo u toku sa osređenim događajima, ali i kako bi znao na koji način i kada možeš plasirati određen proizvod ili uglugu.
Social media: Promocija na društvenim mrežama – da ili ne?
Da li su društvene mreže pravi izbor za tvoj biznis? Naravno da jesu, pitanje je samo koja od njih ti može pomoći da iskoristiš svoj maksimum.
Već smo govorili o tome na koji način ti navedene platforme oogućavaju da promovišeš svoje poslovanje potpuno besplatno. Sada ćemo otkriti nešto više o samim platformama kako bi tačno odredio gde možeš otvoriti profile svog preduzeća:
Jedna od ubedljivo najpopularnijih društvenih mreža kod nas, Facebook je ubedljivo na prvom mestu po broju otvorenih profila fimi na našim prostorima. Međutim, ono što je novina kod ove društvene mreže jeste razvijanje video sadržaja koji bi do 2022. godine trebalo da čini preko 80% ukupnog sadržaja na ovoj platformi.
Youtube
Da je video jedan od najomiljenijih sadržaja u svetu, svedoči i činjenica da najviše korisnika ima upravo Youtube – čak 79% korisnika interneta ima i svoj Youtube nalog. Iako je ovo još uvek ne toliko istražena platforma kod nas, Youtube ima veliki potencijal, a zanimljivi videi i novine koje možemo videti u Google oglašavanju ukazuju upravo na ovu činjenicu.
Iako sadržaj na Instagramu uglavnom čine slike i kratki videi, ova platforma je veoma brzo dosegla veliku popularnost na našim prostorima, posebno zbog svoje artificijelnosti i brendiranju životnog stila, tako da je pogodna za sve one vrste delatnosti koje mogu svoje poslovanje uklopiti u ovaj koncept – turističke agencije, hotelijerstvo, ugostiteljstvo, modu itd.
Zbog specifičnosti ove platform, LinkedIn je savršeno rešenje za sve one delatnosti koje se bave B2B (business to business) uslugama. Ova biznis mreža ima preko 260 aktivnih korisnika, a čak duplo više otvorenih profila. Ipak, umrežavanje na LinkedIn-u često ide malo sporije nego na društvenim mrežama, zbog čega mnoge firme odustaju od ovog rešenja koje može biti i te kako isplativo.
Još jedna od mreža čiji je sadržaj isključivo fotografija, Pitnerest je odličan način da za svoje preduzeće istražite šta je u trendu. Počevši od boja, dizajna, grafika, pa do zanimljivih ideja za poslovanje, Pinterest se pokazao kao sjajna platforma. Istraživanje atrendova na ovoj platformi nije uzaludno, posebno ako se uzme u obzir činjenica da je 66% korisnika izjavilo da je posegnulo za određenim brendom upravo nakon što ga je videlo na Pinterestu.
Međutim, oni najhrabriji neće samo istraživati trendove, već će ih i postavljati!
TikTok
Mreža koja je iznenadila svet i postala popularna veliko brzinom je definitivno TikTok, platforma koja je takođe prilagođena za video sadržaj. Zbog toga i ne čudi činjenica da je krajem juna TikTok izbacio aplikaciju Business koja bi trebalo da pomogne preduzećima da plasiraju svoje proizvode i organizuju marketing kampanje. Kako bi podstakli dalje popularisanje ovog kanala, vlasnici su nedavno otkrili i nešto više o tome na koji načine funkcioniše njihov algotiram.
Oni su istakli da se svakom novom korisniku pružaju najpopularnijij videi sa ove platforme, te da se u zavisnosti od njihovih reakcja formuliše ukus korisnika na osnovu čega mu se pruža ostali sadržaj. Pošto je TikTok mesto koje okuplja mlađu publiku, ovo je odlična platforma ukoliko su oni tvoja ciljna grupa, pa bi trebalo imati u vidu i ove činjenice.
Upečatljiv i kratak sadržaj, trending i storytelling su definitivno oblast u kojoj Twitter nema konkurenata. Iako nije toliko zastupljena kod nas, istina je da ova platforma i te kako utiče na trending, a to tome nam govori i činjenica da se postovi sa hashtagovima koje Google prepozna kao trending pojavljuju u pretrazi, čime se povećava njihova vidljivost, ali mogućnost besplatnog reklamiranja.
Još više mogućnosti za promociju vaših usluga
Promoviši proizvod i usluge na efektan i način.
Društvene mreže i dizajn: Zašto je važno osmisliti dobar dizajn
Društvene mreže su mesto gde potencijalni kupci odlaze da se zabave, da pročitaju nešto smešno, da ostvare komunikaciju sa svojim prijatejima ili da provere profile onih sa kojima se nisu dugo čuli. Spisak ovih aktivnosti potencijalnog kupca je dugačak, ali na njemu se sigurno ne nalazi – poseta tvom profilu i interesovanje za tvoj biznis.
Zato je jako važno da tvoj nastup bude upečatljiv i dobro osmišljen. Istraživanja pokazuju da prosečan korisnik skrolovanjem pređe čak do 150 kilometara dnevno. Neka tvoj dobro osmišljen digitalni nastup bude mesto gde će odmoriti svoj palac. Upravo zbog ovako pažljivo osmišljenog i prijemčivog sadržaja, marketari su skloni da ovaj postupak nazivaju palac stoper. O tome kako osmisliti dizajn, sadržaj i prikladan tekst ćemo govoriti u nekom od narednih tekstova.
Da li ti je potreban Social media manager?
U redu je ako nemaš vremena da visiš na Facebook-u ili Instagramu! Social media manager je osoba koja je zadužena za vođenje profila tvoje firme na društvenim mrežama.
Međutim, nezavisno od tog da li ćeš ovaj posao obavljati samostalno ili ćeš zaposliti nekoga da se time bavi, jedno je sigurno – prisustvo na društvenim mrežama omogućuje tvom poslovanju dostupnost i ažurnost.
Zašto ne rade društvene mreže?
Ako imaš profile na društvenim mrežama, a ne vidiš nikakve koristi od njih proveri da sve funkcioniše kako treba:
- Linkovi sa tvog sajta svode baš tamo gde treba i brzo se učitavaju
- Redovno odgovaraš na pitanja svojih korisnika
- Često postuješ (obaveštavaš o novostima, edukuješ ili jednostavno održavaš kontakt)
- Odgovraš na i na komentare, ne samo na poruke
Naravoučenije: Bez obriza na to da li imaš svoj lični profil na ovim mrežama i koliko te uopšte zanimaju ove platforme, razmisli o tome gde se nalaze i šta koriste tvoji potencijalni klijenti i kupci. U skladu sa tim organizuj profile svog preduzeća na ovim mrežama. Ukoliko još uvek ne znaš koja je prava društvena mreža za tebe, isprobaj nekoliko i javi nam svoje utiske.
Svakog četvrtka govorimo o korisnim informacijama i temama koje mogu unaprediti tvoje poslovanje. Sledeće nedelje smo pripremili jednu veoma zanimljivu i popularnu temu. Ukoliko ne želiš da propustiš taj tekst, prijavi se na naš njuzleter i već sledećeg četvrtka ga možeš pročitati uz jutarnju kafu.
Četvrtkujmo zajedno!
0 %s Komentara