Davne 1904. godine Gillette, sada već poznati brend žileta (a tada ne baš toliko poznati) pokreće časopis koji je muškarcima davao korisne savete o detaljnom brijanju.
Verovatno se pitaš – šta tu ima toliko da se kaže? Listajući magazine, možemo primetiti da je ova firma savetovala svoje korisnike ne samo o izboru žileta i tehnici brijanja, već i o preparatima za negu kože. U godinama velikih svetskih ratova, Gilette News Record je savetovao vojnike kako da se obriju u teškim okolnostima (ratni brod, rovovi itd.) Bio je to jedan od prvih blogova na svetu (iako je termin blog osmišljen sto godina kasnije), odštampan u čak 7 200 primeraka.
Danas ne moramo da ulažemo novac u štampu i distribuciju novina. Internet je mnogo olakšao stvari, a i Gillette je davno prešao na online. Činjenica da njihov blog i dalje postoji govori dovoljno u prilog tome da li im se ovakav pokušaj novinarstva isplatio.
Na domaćem tržištu mnoga preduzeća tek sada shvataju pravi potencijal sadržaja, storytellinga, seo optimizacije i edukacije svojih korisnika. Iako se još uvek dvoumimo oko toga da li nam je reč blog lepa i prihvatljiva, istina je da nam blog pruža sve navedene benefite, a mi ćemo izdvojiti još neke od njih:
Ovde ćete pročitati
- Stručnosti i profesionalizam: Postani vođa u svojoj niši
- Web sajt reklama: Blog je najbolja reklama, a evo i zbog čega
- Blog kao oružje za kreiranje brenda: Ispričaj priču o svom poslovanju
- Blog i SEO su u večnoj ljubavi: Kako blog pomaže u optimizaciji?
- Štedi novac, ali ne i reči: Blog za firmu je jedan od načina
- Kako pisati blog za firmu? Piši kao Hemingvej, zarađuj kao Džef Bezos
- Blog za firmu: O čemu pisati?
- Sadržaj nije samo reč
- Stručnost se ne pokazuje stručnim terminima: Piši jednostavno i razumljivo
- Blog za firme ima strategiju: Kako objaviti prvi post?
- Da li se blog isplati?
Stručnosti i profesionalizam: Postani vođa u svojoj niši
Bez obzira na vrstu delatnosti kojom se baviš, veličinu preduzeća i resurse, dobar sadržaj je nešto što će svako prepoznati. Nekoliko zanimljivih saveta, razmena iskustva i informacije koje korisnici nisu mogli da pronađu ranije će definitivno izdvojiti tvoje poslovanje. Vremenom, postaćeš relevantan izvor koji će često posećivati kad god imaju neku nedoumicu.
Na taj način, dobro organizovan blog ti pruža mogućnost da postaneš vodeći glas u svojoj vrsti delatnosti.
Najbolji web sajtovi za najbolje poslovanje
Već od 1990 rsd mesečno.
Web sajt reklama: Blog je najbolja reklama, a evo i zbog čega
Pre tri godine, studija Demand metric pokazala je da 70% korisnika više voli da se upozna sa poslovanjem kroz članke, a ne kroz reklame. Blog je način da privučeš svoje potencijalne kupce na najteži, ali i najisplativiji način – sadržajem.
Zašto je to važno?
Kada kupac stekne poverenje u tvoje poslovanje, ne samo da će naručiti jednom ili dva puta, već će postati i ambasador tvog brenda – govoriće drugima o tvojoj usluzi i preporučiće te. Marketing ne poznaje bolji način komunikacije i prodaje, a više o tome smo pisali u tekstu: Kako ubediti kupca da kupi proizvod.
Blog kao oružje za kreiranje brenda: Ispričaj priču o svom poslovanju
Ko se nalazi iza tvoje kompanije? Kakva je vaša priča?
Ljudi vole priče. Tako lakše pamte i povezuju stvari. To se dešava i sa biznisima. Kada znamo priču nekog poslovanja, lakše ćemo ga upamtiti. Veliki brendovi redovno obaveštavaju svoje korisnike, ali i potencijalne korisnike ne samo o svojim proizvodima, već i o načinu na koji posluju.
Na taj način sa svojim potencijalnim korisnicima ili kupcima delimo vrednosti koje se ne mogu kupiti novcem – radnu etiku, ekološku osvešćenost, porodične vrednosti. Ovo je začetak odnosa ljubavi i poverenja koje kupci imaju prema velikim brendovima
Blog i SEO su u večnoj ljubavi: Kako blog pomaže u optimizaciji?
Kada odradiš seo analizu svog sajta, svaki SEO stručnjak će ti predložiti da optimizuješ i blog ili da ukoliko ga nemaš, razmisliš o pokretanju istog. Zašto je to tako? Izdvojili smo nekoliko razloga:
Da li sajt radi kako treba?
Proveri funkcionalnost svog web sajta
Blog ažurira sadržaj na sajtu
Da bi sajt što bolje funkcionisao, potrebno je redovno ažuriranje. Međutim, mnogi preduzetnici zaboravljaju da nije bitno samo održavanje i instaliranje plugin-a na WordPressu, već i ažuriranje sadržaja. Blog je idealan način za to.
Blog povećava broj ključnih reči
Web stranica koja se rankira za sve i svašta je loša i neprepoznatljiva stranica koja zbunjuje Google i postaje nevidljiva na pretraživaču. Blog daje kredibilitet tvom poslovanju tako što povećava broj ključnih reči i to onih reči koje ti nisu u fokusu, ali koje su ti i dalje važne.
Jednostavno je – blog otvara nove teme i povećava broj ključnih reči po kojima te mogu pronaći na pretraživaču.
Blog povećava broj backlinkova
Prilikom postavljanja na blog pokušaj da olakšaš korisnicima da dođu do informacija, tako što ćeš linkovati sadržaj jedan na drugome. Na taj način dobijaš veliki broj internih backlinkova.
Dobar blog će nekome privući pažnju. Poslaće link i poboljšati autoritet tvog web sajta, što će pozitivno uticati na SEO. Takođe, možeš se udruživati sa svojim kolegama i gostovati na njihovom blogu, kao što će i oni na tvom.
Štedi novac, ali ne i reči: Blog za firmu je jedan od načina
Objavljivanje sadržaja na web sajtu ne košta ništa. Međutim, pisanje teksta zahteva vreme. Potrebno je da istražiš temu sa strane potencijalnog korisnika i da razmisliš o tome šta ga brine, zašto bi uopšte čitao tvoj tekst i koje reči bi kucao u Google da bi došao do toga. Ukoliko ti je potrebna pomoć, uvek možeš angažovati profesionalnog copywritera koji će napisati tekst uzevši u obzir sve ove faktore.
Kako pisati blog za firmu? Piši kao Hemingvej, zarađuj kao Džef Bezos
Dobro, ne moraš imati literarnog dara kao Hemingvej. Ali moraš imati barem jednu njegovu karakteristiku – jednostavnost izraza. Zbog toga smo izdvojili nekoliko praktičnih saveta koja će ti pomoći da kreiraš sadržaj koji će korisnici stvarno čitati:
Blog za firmu: O čemu pisati?
Pre nego što započneš sa kreiranjem sadržaja, potrebno je izdovjiš sve stvari koje se tiču tvog poslovanja, a koje bi interesovale tvoje potencijalne kupce ili korisnike. Zatim pretraži šta traže na internetu. Ovde možeš koristiti alate za pretraživanje ključnih reči ili trendova u digitalnom marketingu. O tome kako osluškivati potrebe svojih kupaca smo pisali u ovom tekstu: Veštačka inteligencija: Kako nas Google prisluškuje?
Sadržaj nije samo reč
Koristi različite kanale za komunikaciju sa kupcima. Blog koji se sastoji samo od teksta, bez iakvih ilustracija i tipografskih rešenja je dosadan i naporan za čitanje. Osmisli sadržaj tako da bude ilustrativan i privlačan kako bi potencijalni kupci ispratili ceo tekst.
Stručnost se ne pokazuje stručnim terminima: Piši jednostavno i razumljivo
Kada pišeš tekst za blog uvek razmisli o tome šta bi mislio neko ko to čita. Komplikovani i stručni izrazi ne doprinose utisku stručnosti, nego pretencioznosti. Zamisli da korisnik dolazi na tvoj sajt i čita sledeći tekst na blogu:
Zakon o porezima na imovinu, koji reguliše ove aspekte i ovakvu materiju, ne predviđa mogućnost oslobađanja bračnog partnera od poreza na poklon koji je učinjen od strane drugog partnera.
Nakon ovih reči korisnik ostaje zbunjen i odlazi na drugi sajt u potrazi za jednostavnijim rešenjem.
Pored poteškoća sa razumevanjem teksta, korisnik će se suočiti sa nepoverenjem jer će misliti: Ako nešto ne krije, ne bi ovako uvijao svoje reči u nešto što ne mogu da razumem.
Još zanimljivih saveta o pisanju za web sajt možeš potražiti u tekstu: Kako prodati proizvod preko interneta: Web shop koji stvarno radi
Blog za firme ima strategiju: Kako objaviti prvi post?
Pre nego što počneš sa kreiranjem bloga za svoje preduzeće, bitno je kreirati strategiju objavljivanja. Na taj način ćeš sve teme imati na jednom mestu, uštedećeš vreme za kasnije i organizovaćeš svoje vreme. Međutim, ovde se može upasti u jednu zamku – pored toga što bi trebalo imati pripremljene teme, trebalo bi stalno ostati u materiji i istraživati aktuelnosti tih tema.
Da li se blog isplati?
Odgovorićemo na ovo pitanje veoma kratko: Huffington Post je 2018. godine zaradio 14 miliona dolara samo preko bloga.
Protekla godina je usporila njihov rast zbog promene algoritma, ali to nije onemogućilo da ovaj blog ostane na vrhu liste, ali ni da njegovi blogeri budu najplaćeniji blogeri na svetu.
Naravoučenije: Blog je definitivno jedna o stvari o kojima bi trebalo razmišljati prilikom kreiranja sadržaja za web sajt. Svesni činjenice da je ulaganje u blog zaista minimalno, marketing sektori mnogih velikih kompanija već godinama osmišljavaju strategije za svoj sadržaj i za uspostavljanje kontakta sa kupcima. Ukoliko razmišljaš o izradi bloga za svoj sajt, vreme je da počneš sa kreiranjem koncepta koji će pratiti.
Pisanje sadržaja za blog nije isto bez specijalnog začina koji će dodatno zagrejati kupce i učiniti tvoj tekst privlačnim. O čemu se tačno radi, saznaćeš u sledećem tekstu. Prijavi se na naš njuz leter kako ne bi propustio novi tekst.
Četvrtkujmo zajedno!
0 %s Komentara