Dobrodošao u najveći digitalni shopping mall koji postoji na svetu – internet! Ovde možeš naći svašta, razgledati koliko god želiš i kupiti sve što ti padne na pamet. A u ovom tekstu možeš naučiti o čemu bi trebalo da vodiš računa, ukoliko želiš da otvoriš svoju radnju i zašto je internet prodavnica bolja od sedmice na Loto-u.
Ovde ćeš pročitati
- Sedam razloga zašto se izrada sajta za online prodaju više isplati od radnje u centru grada
- Većina kupovina započinje online
- Upoznaj svoje kupce: Web shop je najbolji prodavac, a evo i zašto
- Internet prodavnica je tvoj partner u štednji i smanjenju troškova
- Različite mogućnosti prodaje (remarketing, cross sell i upsell tehnike)
- Prodaj i dok spavas
- Misli globalno: Internet prodavnica pokriva veći broj kupaca od obične
- Budi u trendu
- Izrada sajta za online prodaju: Izbegni greške koje svi prave
- Da li se isplati izrada sajta za online prodaju?
Tržni centar 21. veka, internet prodavnica, radi 24 časa. Nema gužve, nema redova na kasi, kupci mogu razgledati do mile volje. Zbog toga, čak i oni koji ne vole kupovinu, provode sate i sate, tražeći ono što ih zanima.
Prema trenutnim istraživanjima svaki četvrti korisnik interneta u Srbiji kupuje u online prodavnici. Taj broj raste iz dana u dan velikom brzinom.
Zamisli koliko je to ljudi!
Analiza tržišta govori da će već sledeće godine više od polovine stanovništva kupovati online, pa zbog toga i ne čudi što se mnogi vlasnici biznisa sve više odlučuju za izradu sajta sa web shop-om.
U nastavku teksta saznaćeš kako izrada sajta sa internet prodavnicom može poboljšati tvoj biznis i zašto je ovakvo ulaganje profitabilno.
Sedam razloga zašto se izrada sajta za online prodaju više isplati od radnje u centru grada
Većina kupovina započinje online
Istraživanja o potrošačima pokazuju da većina kupovina započne online. Kupac gugla određen proizvod, raspituje se, istražuje, a onda se odluči za online kupovinu ili posetu radnji. Izrada internet prodavnice omogućuje da budeš prisutan već u toj početnoj fazi potrage za određenim proizvodom. Dobar opis proizvoda, funkcionalan dizajn, seo optimizacija, ali i optimizacija za mobilne telefone privući će potencijalnog kupca baš u tvoj web shop koji će ti omogućiti da ga sprovedeš kroz ceo proces kupovine.
Zamisli sledeću situaciju:
Odlaziš na sajt gde se prodaje sportska oprema i gledaš patike za trčanje koje želiš da kupiš, ali još uvek nisi siguran. Već sutradan patike za trčanje počinju da te jure po internetu. Vidiš ih na Instagram storiju, na početnoj strani Facebook- a, čak i u svom mesindžeru. Neprekidno te podsećaju da ih moraš imati i ti ćeš pokleknuti i kupiti ih.
Ovakve situacije mogu doživeti i tvoji kupci, a to se događa zahvaljujući čarima remarketinga i dinamičkog remarketinga, o čemu ćemo još pisati. Osnovno pravilo ovog principa je – Neka se tvoj proizvod sam ponudi i proda.
Internet prodaja čini to mnogo bolje i suptilnije od onih dosadnih prodavaca po radnjama, zar ne?
Sličan efekat se postiže i uz email automaitizaciju koja će one kupce koji su posetili sajt i stavili proizvod u korpu podsetiti da završe kupovinu. Istraživanja pokazuju da se čak 60% korisnika zaista opredeli i kupi proizvod.
Upoznaj svoje kupce: Web shop je najbolji prodavac, a evo i zašto
Zamisli da u svojoj radnji zapitkuješ kupce, odakle su, koliko imaju godina, šta vole…? Nemoguće, zar ne?
Dobro povezana Google Analitika i tvoja online prodavnica ti pružaju dragocene podatke na osnovu kojih možeš da optimizuješ zalihe, da prilagodiš asortiman prema potrebi kupaca, da tačno vidiš kada da organizuješ akciju i šta da bude na akciji i još mnogo drugih korisnih informacija koje mogu povećati prodaju.
Zato je veoma važno upoznati svoje kupce i prilagoditi im se. Pre e-commerce-a ovaj posao su obavljali ljubopitljivi prodavci i anketari, što je oduzimalo mnogo vremena i novca.
Potreban ti je web shop?
Izrada internet prodavnice po vašim željama.
Internet prodavnica je tvoj partner u štednji i smanjenju troškova
Ušteda koju postižeš izradom sajta za online prodaju odvija se na nekoliko nivoa – štediš na zakupu fizičke prodavnice, ali i na radnicima koji bi radili u lokalu. Online kupci daju više informacija o sebi, a ovi podaci ti omogućavaju da uštediš i na zalihama i da optimizuješ svoje narudžbine. Kupci imaju mogućnost odabira dostave i naplate što im olakšava kupovinu, pa će se vrlo rado vraćati.
Pored novčane uštede, e-commerce ti pomaže da uštediš i u vremenu jer ćeš umesto celodnevnih popisa tačno znati šta imaš na stanju, koji proizvodi se razgrabe, a koji ,,skupljaju prašinu.”
Različite mogućnosti prodaje (remarketing, cross sell i upsell tehnike)
Pored uštede na zakupu i angažmanu, izrada sajta za online prodaju omogućava i optimizaciju troškova namenjenih marketingu. Uz up-sell i cross-sell tehnike lako možeš povećati prodaju uz samo par klikova.
Tajna cross-sell tehnike prodaje jeste u tome da kupcu ponudiš relevantan proizvod koji je povezan uz ono što je već kupio. Recimo, uz fen za kosu, možeš ponuditi i četku za feniranje.
Upsell je tehnika koja već postojeću narudžbinu može učiniti još kvalitetnijom, pa tako u okviru već postojećeg paketa, možeš ponuditi dodatak koji će osigurati bolje korisničko iskustvo. Ova tehnika je naročito pogodna u prodaji bele tehnike i kućnih aparata, gde bi mogao, na primer, uz blender ponuditi i dodatke koji će moći da izmrve led za šejk.
Omogući svojim kupcima dodatne opcije, a oni će tebi omogućiti i bolju zaradu.
Prodaj i dok spavas
Zamisli da moraš držati radnju otvorenom 24 časa? Internet prodavnica ti omogućuje takvu dostupnost bez dodatnog angažmana. U svako doba dana ili noći kada poželi da započne svoje internet razgledanje, kupac se može posetiti tvoju internet prodavnicu, informisati se o proizvodaima i naručiti ono što želi.
Jednostavno je: Online prodavnica znači da si na usluzi kupcu kada je raspoložen i spreman da kupi i to bez ograničavanja radnim vremenom.
Još više mogućnosti za promociju vaših usluga
Za samo par dana uz našu pomoć i podršku,
dobićete atraktivan web sajt sa posebnim dizajnom
Misli globalno: Internet prodavnica pokriva veći broj kupaca od obične
Može li neko iz regiona kupiti tvoj proizvod? Samo ukoliko se uputi baš u tvoju prodavnicu.
Međutim, internet prodavnica ti omogućuje pristup mnogo većem broju kupaca. Na taj način dobijaš mogućnost da pokriješ mnogo veće tržište, što znači da će se i sama prodaja povećati.
Budi u trendu
Izrada internet prodavnice ti omogućuje da ispratiš koji proizvodi se prodaju sezonski, kada vlada potražnja za njima, ali i da personalizuješ proizvod za svoje kupce, kreiranjem liste želja. Tako možeš praviti bazu popularnih i manje popularnih proizvoda, što olakšava planiranje reklama, marketing kampanja (kombinovanjem različitih platformi: Facebook-a, Instagrama ili Google-a), a dodatne informacije o svojim proizvodima možeš predstaviti kroz zanimljiv blog.
Izrada sajta za online prodaju: Izbegni greške koje svi prave
Većina onih koji tvrde da nemaju nikakve koristi od e-commerce-a uglavnom pravi nekoliko najupečatljivijih grešaka:
Interesovanja: Kako privući kupca Dizajn uvek treba da bude podređen funkcionalnosti?
Web shop koji je prepun distrakcija, različitih dodatnih ponuda i dizajniran tako da odvlači pažnju od proizvoda (zbog kojeg je kupac i došao), obično smanjuje upotrebljivost internet prodavnice. Izrada online prodavnice uz ovakav dizajn se najčešće ne isplati i može doneti mnogo veći trošak.
Pokušaj da se staviš na mesto budućeg kupca – Ako je došao da kupi olovke, želi da razgleda olovke, a ne neku šarenu pozadinu.
Izrada najboljih web sajtova
Za samo par dana uz našu pomoć i podršku,
dobićete atraktivan web sajt sa posebnim dizajnom
Optimizacija web shopa: Mala caka sa velikim posledicama
Statistika kaže da se više od 50% online kupovina dogodi preko mobilnih telefona. Zbog toga je, prilikom izrade sajta za online prodaju, veoma važna optimizacija web shopa kako bi bio vidljiv i pregledan na svim uređajima.
SEO optimizacija web prodavnice je takođe jedna od opticija koja ti može pomoći da se tvoj proizvod bolje plasira na Google pretrazi. U ovom specifičnom slučaju kod izrade web shop-a, SEO optimizacija se vrši za svaki proizvod, ali i po kategoriji, ili podkategoriji proizvoda. Trebalo bi voditi računa o sadržaju svake stranice.
Održavaj kontakt sa korisnicima
Šta se dešava ako poručim plave patike, a njih nema na stanju? Ko mi garantuje da će majca koju sam naručio biti baš onakva kao na slici? Šta ako ne bude?
Izrada sajta sa internet prodavnicom omogućuje da budeš dostupniji svojim kupcima. Odgovori na njihova najčešće postavljena pitanja, održavaj komunikaciju i oni će se rado vraćati.
Pareto pravilo kaže da 80% profita koji ostvaruješ dolazi od samo 20% kupaca i uglavnom su to ne samo oni koji često kupuju kod tebe, već i oni koji će tvoje proizvode i usluge preporučiti.
Zbog čega korisnik nije zadovoljan
Najčešći razlozi nezadovoljstva kupaca leže u načinu dostave i isporuke. Ko je kriv ako pošiljka kasni? Na koji način funkcioniše povrat robe? S obzirom na veoma mali broj duple poštarine, mnogo je lakše prihvatiti tu obavezu na svoj račun, kako bi svojim kupcima omogućio što bolju i pošteniju uslugu.
Kako je e-comerce još uvek novina na našim područjima, prilikom izrade sajta sa internet prodavnicom, treba se posebno informisati o zakonskim regulativama u vezi online prodaje. Kao i u prodaji u radnji, ugovor koji zaključujete sa svojim kupcem treba da bude transparentan i kupac treba da bude upoznat sa svim delovima tog ugovora, posebno onim koji se tiču roka za povrat robe, dostave itd. Više o tome možete pročitati na ovom linku.
Da li se isplati izrada sajta sa internet prodavnicom?
Cena izrade sajta sa web shopom obično je veća od izrade samog sajta i to zbog nekoliko jednostavnih razloga- zavisi od broja artikala, potrebno je odvojiti više vremena, optimizovati svaku kategoriju ponaosob i omogućiti različite načine plaćanja i dostave. Zbog toga bi trebalo proceniti da li je usluga ili proizvod koji nudiš pogodan za izradu web shopa. Uzevši u obzir sve benefite i dugoročne uštede koje internet prodavnica donosi, a koje smo naveli, izrada sajta sa web shop-om je investicija koja se i te kako isplati, posebno na duže staze.
Naravoučenije: Izrada online prodavnice ti omogućuje da postaneš deo najvećeg tržnog centra na svetu – interneta. Na taj način možeš prošitiri svoje poslovanje, optimizovati troškove, ali dobiti mnoštvo podataka o svojim kupcima, što će ti pomoći da osmisliš idealnu marketing strategiju za svoje poslovanje.
Kada se odlučiš za izradu sajta sa internet prodavnicom, odvoj vremena kako bi napravio strateški plan poslovanja i kreirao svoje marketing kampanje. Sledeće nedelje ti otrkivamo šta je to što potpuno besplatno možeš primeniti na svom web sajtu za online prodaju i to potpuno besplatno.
Prijavi se na naš njuzleter i već sledećeg četvrtka gustiraj svoju jutarnju kafu uz novi tekst sa korisnim savetima.
Četvrtkujmo zajedno!
Pozdrav
Nadam se da će biti edukativno😉
Pozdrav,
Hvala što nas pratite 🙂