Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik kako viri iza naslova

Izrada sajta za online prodaju: Da li se isplati web shop?

Dobrodošao u najveći digitalni shopping mall koji postoji na svetu – internet! Ovde možeš naći svašta, razgledati koliko god želiš i kupiti sve što ti padne na pamet. A u ovom tekstu možeš naučiti o čemu bi trebalo da vodiš računa, ukoliko želiš da otvoriš svoju radnju i zašto je internet prodavnica bolja od sedmice na Loto-u.

Tržni centar 21. veka, internet prodavnica, radi 24 časa. Nema gužve, nema redova na kasi, kupci mogu razgledati do mile volje. Zbog toga, čak i oni koji ne vole kupovinu, provode sate i sate, tražeći ono što ih zanima.

Prema trenutnim istraživanjima svaki četvrti korisnik interneta u Srbiji kupuje u online prodavnici. Taj broj raste iz dana u dan velikom brzinom.

Zamisli koliko je to ljudi!

Analiza tržišta govori da će već sledeće godine više od polovine stanovništva kupovati online, pa zbog toga i ne čudi što se mnogi vlasnici biznisa sve više odlučuju za izradu sajta sa web shop-om.

U nastavku teksta saznaćeš kako izrada sajta sa internet prodavnicom može poboljšati tvoj biznis i zašto je ovakvo ulaganje profitabilno.

Zaštitni znak Web servisa naKlik beli zec gleda iz automobila shoping mall pored kojeg stoji meda

Sedam razloga zašto se izrada sajta za online prodaju više isplati od radnje u centru grada

Većina kupovina započinje online

Istraživanja o potrošačima pokazuju da većina kupovina započne online. Kupac gugla određen proizvod, raspituje se, istražuje, a onda se odluči za online kupovinu ili posetu radnji. Izrada internet prodavnice omogućuje da budeš prisutan već u toj početnoj fazi potrage za određenim proizvodom. Dobar opis proizvoda, funkcionalan dizajn, seo optimizacija, ali i optimizacija za mobilne telefone privući će potencijalnog kupca baš u tvoj web shop koji će ti omogućiti da ga sprovedeš kroz ceo proces kupovine.

Zamisli sledeću situaciju:

Odlaziš na sajt gde se prodaje sportska oprema i gledaš patike za trčanje koje želiš da kupiš, ali još uvek nisi siguran. Već sutradan patike za trčanje počinju da te jure po internetu. Vidiš ih na Instagram storiju, na početnoj strani Facebook- a, čak i u svom mesindžeru. Neprekidno te podsećaju da ih moraš imati i ti ćeš pokleknuti i kupiti ih.

Ovakve situacije mogu doživeti i tvoji kupci, a to se događa zahvaljujući čarima remarketinga i dinamičkog remarketinga, o čemu ćemo još pisati. Osnovno pravilo ovog principa je – Neka se tvoj proizvod sam ponudi i proda.

Internet prodaja čini to mnogo bolje i suptilnije od onih dosadnih prodavaca po radnjama, zar ne?

Sličan efekat se postiže i uz email automaitizaciju koja će one kupce koji su posetili sajt i stavili proizvod u korpu podsetiti da završe kupovinu. Istraživanja pokazuju da se čak 60% korisnika zaista opredeli i kupi proizvod.

Ilustracija zečja šapa koja drži mobilni telefon na kojem se vidi internet prodavnica i akcije na njoj.

Upoznaj svoje kupce: Web shop je najbolji prodavac, a evo i zašto

Zamisli da u svojoj radnji zapitkuješ kupce, odakle su, koliko imaju godina, šta vole…? Nemoguće, zar ne?

Dobro povezana Google Analitika i tvoja online prodavnica ti pružaju dragocene podatke na osnovu kojih možeš da optimizuješ zalihe, da prilagodiš asortiman prema potrebi kupaca, da tačno vidiš kada da organizuješ akciju i šta da bude na akciji i još mnogo drugih korisnih informacija koje mogu povećati prodaju.

Zato je veoma važno upoznati svoje kupce i prilagoditi im se. Pre e-commerce-a ovaj posao su obavljali ljubopitljivi prodavci i anketari, što je oduzimalo mnogo vremena i novca.

Potreban ti je web shop?

Izrada internet prodavnice po vašim željama.

Ilustracija megafona iz koga izleću razne ikonice vezane za internet oglašavanje

Internet prodavnica je tvoj partner u štednji i smanjenju troškova

Ušteda koju postižeš izradom sajta za online prodaju odvija se na nekoliko nivoa – štediš na zakupu fizičke prodavnice, ali i na radnicima koji bi radili u lokalu. Online kupci daju više informacija o sebi, a ovi podaci ti omogućavaju da uštediš i na zalihama i da optimizuješ svoje narudžbine. Kupci imaju mogućnost odabira dostave i naplate što im olakšava kupovinu, pa će se vrlo rado vraćati.

Pored novčane uštede, e-commerce ti pomaže da uštediš i u vremenu jer ćeš umesto celodnevnih popisa tačno znati šta imaš na stanju, koji proizvodi se razgrabe, a koji ,,skupljaju prašinu.”

Ilustracija zečijih šapica i rupe u kojoj se nalazi šargarepa

Različite mogućnosti prodaje (remarketing, cross sell i upsell tehnike)

Pored uštede na zakupu i angažmanu, izrada sajta za online prodaju omogućava i optimizaciju troškova namenjenih marketingu. Uz up-sell i cross-sell tehnike lako možeš povećati prodaju uz samo par klikova.

Tajna cross-sell tehnike prodaje jeste u tome da kupcu ponudiš relevantan proizvod koji je povezan uz ono što je već kupio. Recimo, uz fen za kosu, možeš ponuditi i četku za feniranje.

Upsell je tehnika koja već postojeću narudžbinu može učiniti još kvalitetnijom, pa tako u okviru već postojećeg paketa, možeš ponuditi dodatak koji će osigurati bolje korisničko iskustvo. Ova tehnika je naročito pogodna u prodaji bele tehnike i kućnih aparata, gde bi mogao, na primer, uz blender ponuditi i dodatke koji će moći da izmrve led za šejk.

Omogući svojim kupcima dodatne opcije, a oni će tebi omogućiti i bolju zaradu.

Zaštitni znak servisa za izradu sajtova naKlik, sivi zec koji drži poklon i karticu i pruža ih monitoru od kompjutera.

Prodaj i dok spavas

Zamisli da moraš držati radnju otvorenom 24 časa? Internet prodavnica ti omogućuje takvu dostupnost bez dodatnog angažmana. U svako doba dana ili noći kada poželi da započne svoje internet razgledanje, kupac se može posetiti tvoju internet prodavnicu, informisati se o proizvodaima i naručiti ono što želi.

Jednostavno je: Online prodavnica znači da si na usluzi kupcu kada je raspoložen i spreman da kupi i to bez ograničavanja radnim vremenom.

Još više mogućnosti za promociju vaših usluga

Za samo par dana uz našu pomoć i podršku,
dobićete atraktivan web sajt sa posebnim dizajnom

Zeka koja razmislja o mogućnostima na internetu

Misli globalno: Internet prodavnica pokriva veći broj kupaca od obične

Može li neko iz regiona kupiti tvoj proizvod? Samo ukoliko se uputi baš u tvoju prodavnicu.

Međutim, internet prodavnica ti omogućuje pristup mnogo većem broju kupaca. Na taj način dobijaš mogućnost da pokriješ mnogo veće tržište, što znači da će se i sama prodaja povećati.

Budi u trendu

Izrada internet prodavnice ti omogućuje da ispratiš koji proizvodi se prodaju sezonski, kada vlada potražnja za njima, ali i da personalizuješ proizvod za svoje kupce, kreiranjem liste želja. Tako možeš praviti bazu popularnih i manje popularnih proizvoda, što olakšava planiranje reklama, marketing kampanja (kombinovanjem različitih platformi: Facebook-a, Instagrama ili Google-a), a dodatne informacije o svojim proizvodima možeš predstaviti kroz zanimljiv blog.

Ilustracija megafona i alata za izradu web sajta

Izrada sajta za online prodaju: Izbegni greške koje svi prave

Većina onih koji tvrde da nemaju nikakve koristi od e-commerce-a uglavnom pravi nekoliko najupečatljivijih grešaka:

Interesovanja: Kako privući kupca Dizajn uvek treba da bude podređen funkcionalnosti?

Web shop koji je prepun distrakcija, različitih dodatnih ponuda i dizajniran tako da odvlači pažnju od proizvoda (zbog kojeg je kupac i došao), obično smanjuje upotrebljivost internet prodavnice. Izrada online prodavnice uz ovakav dizajn se najčešće ne isplati i može doneti mnogo veći trošak.

Pokušaj da se staviš na mesto budućeg kupca – Ako je došao da kupi olovke, želi da razgleda olovke, a ne neku šarenu pozadinu.

Izrada najboljih web sajtova

Za samo par dana uz našu pomoć i podršku,
dobićete atraktivan web sajt sa posebnim dizajnom

Ilustracija čoveka sa laptopom kako pravi web sajt ispred velikog laptopa

Optimizacija web shopa: Mala caka sa velikim posledicama

Statistika kaže da se više od 50% online kupovina dogodi preko mobilnih telefona. Zbog toga je, prilikom izrade sajta za online prodaju, veoma važna optimizacija web shopa kako bi bio vidljiv i pregledan na svim uređajima.

SEO optimizacija web prodavnice je takođe jedna od opticija koja ti može pomoći da se tvoj proizvod bolje plasira na Google pretrazi. U ovom specifičnom slučaju kod izrade web shop-a, SEO optimizacija se vrši za svaki proizvod, ali i po kategoriji, ili podkategoriji proizvoda. Trebalo bi voditi računa o sadržaju svake stranice.

Ilustracija: Raketa koja leti i oblak dima iza nje

Održavaj kontakt sa korisnicima

Šta se dešava ako poručim plave patike, a njih nema na stanju? Ko mi garantuje da će majca koju sam naručio biti baš onakva kao na slici? Šta ako ne bude?

Izrada sajta sa internet prodavnicom omogućuje da budeš dostupniji svojim kupcima. Odgovori na njihova najčešće postavljena pitanja, održavaj komunikaciju i oni će se rado vraćati.

Pareto pravilo kaže da 80% profita koji ostvaruješ dolazi od samo 20% kupaca i uglavnom su to ne samo oni koji često kupuju kod tebe, već i oni koji će tvoje proizvode i usluge preporučiti.

Zbog čega korisnik nije zadovoljan

Najčešći razlozi nezadovoljstva kupaca leže u načinu dostave i isporuke. Ko je kriv ako pošiljka kasni? Na koji način funkcioniše povrat robe? S obzirom na veoma mali broj duple poštarine, mnogo je lakše prihvatiti tu obavezu na svoj račun, kako bi svojim kupcima omogućio što bolju i pošteniju uslugu.

Kako je e-comerce još uvek novina na našim područjima, prilikom izrade sajta sa internet prodavnicom, treba se posebno informisati o zakonskim regulativama u vezi online prodaje. Kao i u prodaji u radnji, ugovor koji zaključujete sa svojim kupcem treba da bude transparentan i kupac treba da bude upoznat sa svim delovima tog ugovora, posebno onim koji se tiču roka za povrat robe, dostave itd. Više o tome možete pročitati na ovom linku.

Ilustrovane zečije šapice i rupa u kojoj se krije zec

Da li se isplati izrada sajta sa internet prodavnicom?

Cena izrade sajta sa web shopom obično je veća od izrade samog sajta i to zbog nekoliko jednostavnih razloga- zavisi od broja artikala, potrebno je odvojiti više vremena, optimizovati svaku kategoriju ponaosob i omogućiti različite načine plaćanja i dostave. Zbog toga bi trebalo proceniti da li je usluga ili proizvod koji nudiš pogodan za izradu web shopa. Uzevši u obzir sve benefite i dugoročne uštede koje internet prodavnica donosi, a koje smo naveli, izrada sajta sa web shop-om je investicija koja se i te kako isplati, posebno na duže staze.

Naravoučenije: Izrada online prodavnice ti omogućuje da postaneš deo najvećeg tržnog centra na svetu – interneta. Na taj način možeš prošitiri svoje poslovanje, optimizovati troškove, ali dobiti mnoštvo podataka o svojim kupcima, što će ti pomoći da osmisliš idealnu marketing strategiju za svoje poslovanje.

Kada se odlučiš za izradu sajta sa internet prodavnicom, odvoj vremena kako bi napravio strateški plan poslovanja i kreirao svoje marketing kampanje. Sledeće nedelje ti otrkivamo šta je to što potpuno besplatno možeš primeniti na svom web sajtu za online prodaju i to potpuno besplatno.

Prijavi se na naš njuzleter i već sledećeg četvrtka gustiraj svoju jutarnju kafu uz novi tekst sa korisnim savetima.

Četvrtkujmo zajedno!

Ilustracija zaštitnog znaka web servisa naKlik  kako drži dasku na kojoj piše "Pratite nas!"

2 Komentari

  1. Perica

    Pozdrav
    Nadam se da će biti edukativno😉

    Odgovori
    • Čolić N.

      Pozdrav,
      Hvala što nas pratite 🙂

      Odgovori

Pošalji komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Pročitajte još

Share This