Prezentacioni sajt: Uvek je važan prvi utisak

Neko želi da postane poznati brend, neko želi da poveća prodaju, a neko da ponudi svoje usluge. Svet je jedan veliki skup želja! A internet je put do ostvarenja. U zavisnosti od toga koja je namera tvog internet prisustva, odaberi vrstu sajta kojim želiš da predstaviš svoj posao, a prezentacioni sajt je jedan od načina.

Šta je prezentacioni sajt?

Prezentacioni sajt je vrsta web sajta čija je namena da na što bolji način predstavi poslovanje firme, preduzeća ili neke ličnosti i pruži sve potrebne informacije potencijalnim klijentima kako bi lakše stupili u kontakt ili zatražili uslugu.

Ilustracija mede koji pravi roštilj ispred kolibe i pokazuje koliko poslovanje bez web sajta izgleda neprofesionalno

Šta treba da sadrži prezentacioni web sajt?

Kada kažemo kiosk brze hrane, svi pomislimo na neki neugledni lokal na kraju grada koji obično drži neki roštiljdžija po imenu Mile. To nam ne uliva mnogo poverenja. Ne želimo da pojedemo bilo šta tamo, jer mislimo da je neprovereno i da je pravljeno u nehigijenskim uslovima.

Ali kada vidimo da Mile ima sajt na kojem možemo videti sve njegove proizvode, znamo šta sve koristi od sastojaka. Još ako bismo na tom sajtu videli toliko dobre slike da pljeskavice možemo skoro i pomirisati, rado ćemo otići kod Mileta. Čak i ako ne postoji opcija naručivanja preko sajta i dostave, koristićemo telefon kako bismo naručili pljeskavicu koja će nas sačekati da je pokupimo.

Prezentacioni sajt ostavlja utisak profesionalizma. Iako nema klasičnu internet prodavnicu, ovakav sajt može poboljšati prodaju jer olakšava vezu između kupca i proizvoda.

Prezentacionni sajt je ogledalo tvog preduzeća, nešto po čemu ćete ljudi zapamtiti i pronaći. U svom online nastupu, tvoj firma bi trebalo da na što pregledniji način pruži kupcima relevantne informacije o tvom poslovanju:

  • Opis tvoje firme i poslovanja
  • Kontakt telefon i e-mail
  • Detalji o proizvodima ili usluzi koju pružaš (što bolje slike i opisi ili dobar video)
  • Iskustva zadovoljnih mušterija
  • Lokacija

I mnoštvo drugih detalja koji daju kredibilitet tvom poslovanju.

Ilustracija primamljive i ukusne pljeskavice sa natpisom “Roštilj kod mede” koja bi se našla na prezentacionom web sajtu

Pravljenje sajta

Kao što je već pomenuto, prezentacioni sajt nema web shop, pa je zbog toga pravljenje ovakvog sajta manje zahtevno. Ali to ne znači da ne treba posvetiti pažnju ovakvom sajtu. Velika je greška napraviti bilo kakav sajt samo da bi ga imali. Web sajt odaje prvi utisak o tvom poslovanju. Ukoliko je sajt nepregledan ili se ne može očitati, potencijalni kupac će isti proizvod ili uslugu potrežiti na drugom mestu.

Optimizacija sajta

Statistika pokazuje da više od 50% ljudi pretražuje preko mobilnih telefona. Da bi omogućio svakom da koristi tvoje usluge potrebno je da i prezentacioni sajt optimizuješ za mobilne uređaje.

Ilustracija zečijih šapica i rupe u kojoj se nalazi šargarepa

Održavanje sajta

Kao i svakom drugom web sajtu i prezentacionom sajtu je potrebno redovno ažuriranje, osvežavanje sadržaja i održavanje. Ako nisi siguran kako na koji način možeš voditi računa o svom sajtu, najbolje je da kontaktiraš profesionalce koji će to učiniti za tebe.

Dizajn prezentacionog sajta

Budući da je web sajt prvi susret sa tvojim poslovanjem, potrebno je posebno se pozabaviti na koji način će izgledati. U tekstovima koji slede, pozabavićemo svim detajima koji su ti potrebni kako bi tvoj sajt odavao utisak profesionalnosti i kredibiliteta, što će privući nove kupce.

Ilustrovane zečije šapice i rupa u kojoj se krije zec

Koje mogućnosti pruža prezentacioni web sajt?

Iako na prvi pogled ne deluje tako, prezentacioni web sajt ti pruža mnoštvo mogućnosti i prilika kako da unaprediš svoje preduzeće, a mi ti otkrivamo tri najvažnija razloga:

Uvek je važan prvi utisak

Kada je u pitanju neki poslovni sastanak sa klijentom, uvek se trudimo da ostavimo što bolji utisak. Internet je prepun biznis saveta o tome kako se obući, koji maniri su prihvatljivi u poslovnom svetu i to ide do takvih detalja da možemo pronaći i članke o tome kako se pozdravljati. U digitalnom svetu, prezentacioni web sajt je tvoja pojava. Ako već možeš da utičeš na to šta će tvoji potencijalni kupci ili korisnici misliti o tebi, zašto se ne bi predstavio zanimljivim web sajtom koji će svako dobro upamtiti.

Ilustracija računara na kojem je otvoren prezentacioni web sajt sa natpisom “Roštilj kod mede” i menijem iznad.

Budi dostupan

Omogući svojim korisnicima da te što lakše pronađu. U trenucima kada žele da koriste tvoje usluge ili kupe tvoj proizvod, svaki prosečan kupac će posegnuti za svojim telefonom i potražiti to na Google-u. U okviru alata Google Moje preduzeće (Google My Business) možeš podesiti svoju lokaciju, broj telefona i radno vreme, pa će te korisnici lako pronaći.

Ilustrovane šapice i uši zeca koji viri iz rupe

Kako napraviti brend: Prezentacioni sajt je prečica kroz gustu šumu

Verovali ili ne, većina velikih svetskih brendova je počela upravo od jednog prezentacionog sajta. Sajt koji koristi kompanija Pepsi je upravo jedan od najboljih primera prezentacionog sajta koji možemo videti. Oni nemaju klasičnu internet prodavnicu, ali su dostupni u slučaju da ljubitelji ovog pića ne mogu pronaći sok u obližnjim prodavnicama.

Kome je namenjen prezentacioni sajt?

Zbog svoje jednostavnosti i brojnih mogućnosti koje pruža, prezentacioni sajt je namenjen svima. Od vlasnika velikh svetskih giganata do domaćih proizvođača, prezentacioni sajt je najbolji način da se ostavi svoj utisak u digitalnom svetu.

Restoran sa potpuno novim izgledom je primamljiv za mušterije. Uz prezentacioni web sajt, meda je unapredio poslovanje

Naravoučenije: Prezentacioni web sajt je najbolji način da predstaviš svoje poslovanje i ostvariš svoje digitalno prisustvo. Neka taj sajt bude izlog tvoje firme koja će svojim dizajnom, kvalitetom i korisnim informacijama podstaći buduće kupce ili klijente da te kontaktiraju!

Pokušali smo da istražimo koje su to delatnosti koje bismo mogli da izdvojimo da im prezentacioni web sajt ne bi unapredio poslovanje, ali nismo uspeli. Ukoliko se ti setiš nekog zanimljivog predloga, javi nam se, voleli bismo da prodiskutujemo o tome.

U odnosu na prezentacioni web sajt postoji još jedno jednostavnije rešenje uz pomoć kojeg možeš ostvariti svoje digitalno prisustvo. Mnoge firme u Americi ga već uveliko koriste za svoje usluge. O čemu se radi, saznaćeš u sledećem tekstu. Prijavi se na naš njuzleter i sledeći tekst će te sačekati u inboks već sledećeg četvrtka.

Četvrtkujmo zajedno!

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pročitajte još

Share This