Kada jednog dana budu pisali istorijske udžbenike o ovom periodu, 2020. godina će definitivno biti prekretnica u mnogim životnim oblastima. Mi koji je budemo pamtili nećemo moći da kažemo ništa lepo u njenu odbranu. Osim pandemije koja je postala sastavni deo života svih nas, mnoge industrije su propatile i pretrpele gubitke koje prošle godine u ovo vreme nisu mogle ni da zamisle.
I dok odbrojavamo poslednje dane 2020. godine, pitanje koje se svima nameće jeste – šta sada? Zbog toga smo rešili da istražimo sve marketing trendove koji će se zadržati, ali i one koji se već najavljuju kao noviteti.
Predstavljamo ti 10 trendova koje bi trebalo ispratiti u poslovanju bez obzira na vrstu delatnosti kojom se baviš:
Ovde ćete pročitati
- Online business trends: Velika digital revolucija
- Ne verujem u brand. Želim biznis koji poštuje moje vrednosti
- Social media design trends: Kakav #trendy dizajn ćemo viđati na Instagramu?
- Social media shopping? Zašto da ne?
- Marketing u vrtlogu nestabilnosti: Ni kupac više nije isti
- 2020. je potvrdila: Aplikacije su sastavni deo naše budućnosti
- Marketing strategija za preduzeća: Zajedno smo jači
- SEO trends 2021: Google donosi velike promene
- Privacy policy: Privatnost kupaca ne treba zaboraviti
- Šta je u trendu? Kako to mozemo da pratimo?
Online business trends: Velika digital revolucija
Godina koja polako ostaje za nama ostaće upamćena po mnogo čemu, a prelazak na online poslovanje je definitivno jedna od glavnih promena. Iako je većina preduzetnika već bila u procesu prelaska na online poslovanje, ova godina ih je dodatno ubrzala.
Oni koji nisu imali web sajt počeli su da razmišljaju o tome. E-commerce je ušao na velika vrata tako da se širom sveta beleži porast internet prodavnica, a mnogi oranizuju marketinške kampanje kako bi svoje kupce privikli na ove okolnosti.
Digital trends – kljuc ekonomskog oporavka?
Ekspanzija online poslovanja se očekuje i u novoj 2021 godini. Zahvaljujući optimizaciji i automtizaciji u digitalnom svetu, moguće je doći do smanjenja troškova i upravo je to jedan od načina koje poslovanja mogu primenjivati u poslovnim trenucima.
Već smo govorili o izradi web sajta i internet prodavnice kao načina da se radnja drži otvorenom, ali postoje u druge opcije (izrada aplikacija, dodatni benefiti, online saradnja… u zavisnosti od vrste delatnosti).
Međutim uspostavljanje online poslovanja bi treblo detaljno isplanirati. Zbog toga bi već sada valjalo razmišljati o biznis planu u kojem ćemo uvrstiti i troškove digitalizacije (web sajt ili web shop), kao i budžet za internet marketing koji ćemo iskoristiti kako bismo obavestili svoje kupce o novitetima, ali i privukli nove.
Ne verujem u brand. Želim biznis koji poštuje moje vrednosti
Biti poznati i veliki svetski brand više nije dovoljno. Kupci žele da izgrade poverenje i poštovanje i ovo je odlična prilika i za manje proizvođače.
Međutim, trend koji traje pokazuje da nije više važno samo ponuditi kvalitetnu uslugu ili proizvod, već i neku dodatnu vrednost. I dok je prethodnih godina vrednost podrazumevala nešto konkretno (akciju, poklon, pakovanje, uslugu…), sada možemo primetiti da kupci sada traže nešto apstraktno i u digitalnom svetu – ljubav, poštovanje, tradiciju, porodicu. Brand koji im pokazuje da neguje i vrednuje sve ono što je njima važno jeste brand za koji će se eventualno odlučiti.
Primer za to smo imali prilike da vidimo pre nekoliko nedelja kod domaćeg brenda Extrime Intimo koji je svojom kampanjom za porodilišta istakao koliko je važna porodica, zbog čega je njihova reklama naišla na veliki odziv publike.
Black Live Matters: Svetli primer ne baš tako svetle realnosti
Na globalnom nivou u okviru pokreta Black Live Matters, mnogi svetski brendovi su odradili svoje reklame i iskazali podršku ovom pokretu. Tako je, na primer, Nike umesto svetski poznatog slogana – Just Do It, pokrenuo kampanju pod sloganom For Once, Don’t Do It – u okviru koje je jasno ukazao na rasističke probleme u Americi i pružio podršku ovom pokretu.
Istraživanje koje je sproveo Google pokazuje da 67% korisnika kaže da želi da brand da iskaže svoje mišljenje o velikim temama i da fokusira svoj uticaj na borbu za prava.
Mnoge velke kompanije su već iskazale svoje stavove različitim marketing kampanjama tokom ove godine, a ovaj trend će se nastaviti u u 2021. Marketinške predikcije u ovom domenu govore da se primer koji bi kompanije pružile neće svoditi samo da iznošenje stavova i podrške, već i inkluzije manjina i isticanja različitosti.
Social media design trends: Kakav #trendy dizajn ćemo viđati na Instagramu?
Facebook, Instagram, Pinterest, ali i mnoge druge mreže su savršen izvor za praćenje trendova. Zbog toga smo rešili da izdvojimo nekoliko upečatljivih trendova u okviru social media dizajna koji će u 2021. tek doći do izražaja:
- Jasne boje i apstraktni modeli
- Popularni grain filter koji pokazuje zrno na fotografiji ili ilustraciji
- Stari simboli na novi način
- Sadržaj koji je društveno osvešćen (kritika ili podrška)
- Social media dizajn inspirisan prirodom
Social media content: Marketing trend koji definiše sadržaj
Pored prave revolucije koja nas očekuje u dizajnerskoj oblasti, scenom content marketinga već neko vreme vlada video kao savršeni format za social media marketing. O popularnosti same forme videa, svedoči i uspon popularne mreže TikTok koja otkriva nove načine za promovisanje ovakvog sadržaja.
Međutim, ono na čemu će biti akcenat u 2021. godini jeste pronalaženje interaktivnih rešenja za različite formate – live, webinari, ili podkasti… Na taj način ćemo stvarati content koji će jačati društvenu zajedicu okupljenu oko našeg poslovanja.
Veliko interesovanje izaziva i sadržaj koji je generisan u okviru veštačke inteligencije, a na tržištu već postoje alati koji nam mogu pomoći da proverimo način pisanja, razumljivost teksta kao i sentiment.
Treba ti pomoć oko Facebook kampanje?
Javi nam se i smislićemo pravu marketing strategiju na društvenim mrežama
Social media shopping? Zašto da ne?
Facebook i Instagram su izazvali velike reakcije kada su uveli opciju online prodavnice. Budući da su društvene mreže mesto gde kupci provode dosta vremena, gde se u Srbiji odvija mnogo porudžbina i gde često istražujemo pre nego što se odlučimo za kupovinu, očekuje se da će se ove opcije još usavršiti, kao i da će ih preduzetnici još istraživati.
U kreiranju marketing strategije, razmisli o tome na koji način možeš iskorstiti online šoping na društvenim mrežama, ali i kako bi trebalo realizovati nastup na Instagram i Facebook tržištu.
Marketing u vrtlogu nestabilnosti: Ni kupac više nije isti
Znaš li ko sada kupuje automobile? Apsolutno svi. Velika prodaja automobila na glabalnom nivou je podstaknuta praktičnim, ali i psihološkim razlozima – sigurniji smo u automobilu nego u javnom prevozu, vožnja doprinosi osećaju kontrole nad situacijom.
Zbog svega ovoga – mnogi su se odlučili na kupovinu prvog automobila baš ove godine, a istraživanja pokazuju da se ne menjaju samo kupci, nego i način kupovine (1 u 10 kupovina automobila u Americi je sada online).
Šta ovo znači za tvoj biznis?
Budući da se profili kupaca drastično menjaju, klasično targetiranje po demografiji i interesovanjima verovatno više neće davati rezultate na koje smo navikli. Zbog toga je važno eksperimentisati publikama ( u Google ads kamapanjama možemo istražiti Affinity i Intent publike, a kod Facebook-a je bitno pozabaviti se Audinece Insightsom i ispitati sve mogućnosti ovog alata).
2020. je potvrdila: Aplikacije su sastavni deo naše budućnosti
Možda bi se čitava lekcija koju smo izvukli iz 2020. godine mogla svesti pod jednu rečenicu: Aplikacije su postale mesto preko čega komuniciramo sa svojim najbližima, mesto koje koristimo da vežbamo, organizujemo svoj dan ili kupujemo.
Mnogi svetski brendovi su već osmislili aplikacije koje će predstaviti njihovo poslovanje, olakšati korisničko iskustvo ili jednostavno zabaviti potencijalnog kupca. Godina koja ostaje za nama je samo ubrzala ovaj proces.
Razmisli da li postoji nešto što bi svojim korisnicima mogao da ponudiš preko aplikacije i na koji način, a marketing nudi mnoštvo načina da ovu svoju uslugu plasiraš.
Marketing strategija za preduzeća: Zajedno smo jači
Baviš se proizvodnjom odeće? Pored dostave, možeš se udružiti sa firmama koje se bave ambalažama i pakovanjima, kao i radnjama za hemijsko čišćenje. Pronađi vrstu delatnosti koja može upotpuniti tvoju i pruži svim svojim kupcima provesionalnu uslugu i užitak.
Veliki brendovi znaju kako se to radi, pa umesto rivalstva koje smo imali prilike da vidimo prethodnih godina, ove godine rade zajedno na istom cilju, bez obzira na to što su konkurencija.
Kako je Burger King ispao kralj?
Burger King je u oktobru šokirao svet objavom u kojoj poziva ljude da kupuju od McDonalds-a uz objašnjenje da razume koliko je važno u ovom trenutku podržati restorane koji zapošljavaju hiljade ljudi.
Nakon inicijalnog šoka, ovaj poznati svetski lanac burgera plasirao je još jednu kampanju pod nazivom – U životu postoje mnogo važnije stvari od Whopper-a (njihovog najpoznatijeg proizvoda. Naime, Burger King je rešio da obustavi svoje reklame i fotografije svojih proizvoda i da pažnju usmeri na male lokalne restorane koji se bore za opstanak i njihove specijalitete. Tako su se na franscuskom profilu ovog brenda pronašle fotografije ukusnih francuskih specijaliteta iz lokalnih restoprana i kafića uz hashtag – #WhopperAndFriends.
Ovaj popularni brend je ozbiljno shvatio važnost zajedništva i solidarnosti u ovom periodu, a njihovi marketing potezi će definitivno postaviti novi trend.
SEO trends 2021: Google donosi velike promene
Pored osnovnih SEO pravila za optimizaciju web sajta, Google je za maj 2021. godine najavio novi algoritam koji će u obzir uzimati tzv. Core Web Vitals.
Ovaj princip počiva na tri glavne komponente koje obuhvataju – vreme koje je potrebno da se glavni sadržaj sajta očita, vreme koje je potrebno da stranica postane interaktivna i količina vizuelnog sadržaja i vizuelnih promena.
Ako već imaš svoj SEO optimizovani web sajt, razmisli o ažuriranju i potrebnim promenama kako bi se zadržale pozicije na Google pretraživaču. Ukoliko još uvek planiraš izradu svog web sajta, ovo je definitivno nešto što bi trebalo imati na umu.
Privacy policy: Privatnost kupaca ne treba zaboravit
Ako se oglašavaš na Facebook-u verovatno ti je već stiglo obaveštenje o tome da su određene opcije za Messinger kampanje sada ograničene.
Zakon o zaštiti privatnih podataka je već doživeo nekoliko izmena ove godine, a usavršavanje ove prakse će se definitivno nastaviti i tokom 2021. Zbog toga je potrebno da ostanemo u toku, ispratimo sve promene i razmislimo o eventualnom angažovanju stručne pomoći.
Šta je u trendu? Kako to možemo da pratimo?
Godina koju ostavljamo je donela velike promene, a ostavila osećaj nesigurnosti i nespremnosti. Iako se već jasno pomaljaju određeni trendovi i stvari koje ćemo iz ove godine preneti u sledeću, veoma je teško predvideti ponašanje kupaca (posebno nakon pandemije).
Zbog toga je veoma važno ispratiti sve ove promene i osluškivati signale koji nam mogu ukazati na njih. Srećom, postoji nekoliko načina da uhvatimo u koštac sa trendovima:
Google Trends
Ovaj alat smo već pominjali u jednom od tekstova. Dobra stvar jeste što nam omogućava da na osnovu pretraga po lokacijama otrkijemo najinteresantnije teme koje se pretražuju, kao i sezonalnost. Kada istražuješ tržište za marketing kampanju, ovo je nešto što bi trebalo imati na umu.
Društvene mreže – Social media trending
Kao što je već pomenuto, društvene mreže su odličan način da se isprati trending u različitim vrstama delatnosti. Zaprati # koji su relavantni za tvoje poslovanje i budi u toku.
Youtube trending
Da li ovo znači da moramo da gledamo sve one novokomponovane spotove?
Pa da i ne.
Youtube trending nam može pokazati interesovanje naših potencijalnih kupaca na ovoj platformi, udarne teme i informacije, sadržaj za koji možemo vezati svoje kampanje, ali i način na koji bi trebalo formirati i optimizovati videe.
Naravoučenije: Iako je odmogla mnogim biznisima, 2020. je nagovestila promene koje ćemo tek imati prilike da vidimo u 2021. godini. U doba nesigurnosti, trebalo bi pratiti osluškivati promene kupca i pratiti sve nove trendove koje možemo primeniti i u svom poslovanju.
Da bi tvoje marketing kampanje na Facebook-u, Instagramu i Google-u bile što uspešnije, osmislili smo dva e-booka sa detaljnim, korak po korak uputstvima za uspešno oglašavanje. Ostavi svoj mail ispod i e-book komplet stiže u tvoj inboks!
0 %s Komentara